Pages

24 mars 2009

Pimp my lampa

7 kommentarer:
 
För flera år sen fyndade jag den här lampan på en loppis, det var fem minuter innan stängningsdags och folk ville bara slippa dra med sig sakerna hem igen så den blev min för en femma. Jag bestämde mej direkt för att den kunde bli hur fin som helst men på något vis fick jag aldrig tummarna loss, den fick helt enkelt stå så här i vardagsrummet. Ända till nu. Jag hittade ett tokigt fint tyg på Åhlens och det var egentligen allt som behövdes. Jag och sambon ett ryck, köpte sandpapper, bets och lack i färghandlen och satte igång. Lampfoten var brunmålad och tråkig men den var i fint skick i övrigt och efter en hel massa slipande var det bara att betsa och lacka. Hur kan man motstå en så fin och kurvig lampfot?
Att klä lampskärmen var en annan sak, jag fick låta det gamla tyget vara kvar och bara limma på det nya. Det var lite klistrigt och pilligt men resultatet blev bra. Och om jag tröttnar på det här tyget kan jag bara byta, det är ju en fördel.Tyget köptes på Åhlens och heter Florida. Titta bara på den lilla grodan och pippin på sin pinne, man bli så glad! ^^
I bought this lamp a few years back and it had just been standing in the living room looking a little sad and boring. Then one day I found a really nice fabric and decided to give it a makeover. I’m really pleased with the result, it looks so much happier now! ^^

7 kommentarer:

Engström´s Chilllout sa...

Riktigt snyggt!!!

Anonym sa...

jisses så snygg den blev!!!

Paulina sa...

hej Mia!
Lampan var fin innan med men blev verkligen jättehäftig med det nya tyget!
Jag har en kompis som närmar sig stora "föda barn"-dagen och frågan är om din bok hinner komma ut innan dess. Är det möjlig att få tag på mönstret till svampen i förväg? vill så gärna göra en liten skallra till bebisen. och jag lovar att köpa boken, står redan på bevakning på adlibris.
tack på förhand!

m sa...

Vad snyggt det blev! Det tyget är ju så himla fint!

Anonym sa...

morning
fin blev den
det är perfekt att hitta fina saker på loppis....
funkade det bra att klistra tyget över??
såååå läckert tyg
ha en bra dag kram lolla

Pixi sa...

ja verkligen upppimpad!! Snyyyyggt! =)

Sunna sa...

så vANSINNIGT LÄCKER

Related Posts with Thumbnails