Pages

11 mars 2009

Pandas nya möbler

7 kommentarer:
 
I helgen var jag och Panda på auktion, vi smög runt och tittade på gamla böcker och tyger och provsatt en hel hög med stolar och fåtöljer. Eftersom alla är lite hemliga på visningarna vågade jag inte fota Panda, vi försökte vara precis lika hemliga som alla andra trots att det är lite svårt när man går runt med en liten panda. Vi hittade inga spännande saker till vårt blivande hem men vi hittade några perfekta pandamöbler som vi bara inte kunde motstå. Med lite flyt och en del hetsigt budgivande från Pandas sida var möblerna våra och vi åkte glatt hemmåt med våra nya fina minimöbler. Vi behöver slipa, måla och skruva lite men sen kommer dom nog vara som nya igen. Jag ser verkligen framemot lite finare väder så att vi kan vara ute och pyssla med dom!

Panda älskar sin nya säng! Den ska slipas ner och målas om och sen ska jag hittar en liten madrass och lite fina sängkläder, mycket spännande! Den fina stolen ska också slipas och målas, rosa och vit tänkte jag. ^^
Den här bänken är verkligen pytteliten, bara 25 cm bred, och nästan för liten för Panda. Men hur skulle jag kunna motstå den? Den åkte med av bara farten och det är jag riktigt glad för, bara titta vilket hantverk! Ändarna är gjutna och det finns inte en skavank på dem, sittpinnarna ska bytas ut men det är ju en enkel match.This weekend I took Panda to an auction and we found some great furniture there, a bed, a chair and a nice but tiny sofa, it’s only 25cm wide. I can’t wait for some better weather so I can go outside and fix them up a little.

7 kommentarer:

Paulina sa...

ett tips till Pandas madrass är att helt enkelt sy den. :) du kan antingen köpa skumgummi och dela på tjockleken och sedan sy in den eller lägga två lager mellanlägg som madrass, lite tunnare, men det funkar. :) Sen hade det ju varit otroligt snyggt om Panda fick sig ett fint, vitt virkat sängöverkast i gammaldags stil. Ett sånt där som man önskar att man orkade virka till sin egen säng. :)

Annabell sa...

Fantastiska små möbler du har hittat! Brukar visa dina inlägg för min man (som annars inte brukar vara intresserad av samma bloggar som jag), men han är helt fascinerad av dina små berättelser om panda! Det är jag också för den delen, alltid lika kul läsning! Må så gott!

m sa...

Så fint! Vilken tur du hade. Det var länge sen jag var på auktion, här blir det mest loppis. Håller verkligen med Paulina om sängöverkastet.

svartanova sa...

Vilka fynd! Jag tror att de kommer att bli underbara när du har fått dem som du vill.
Till den sängen skulle man ju faktiskt nästan orka virka ett mormorsöverkast, jämfört med en stor dubbelsäng ;). Och bänken! Kanske till mindre släktingar till Panda?
Roligt att se dina auktionsköp!

Anonym sa...

Jag vill tipsa om att köpa skumgummi för stolssitsar, två skivor sådant borde bli perfekt tjocklek för en liten Panda.
Lester hojtar om att han också vill ha en lika fin säng som Panda men han får nöja sej med att dela med mej och katterna än så länge ;-)

pysselmamman sa...

å vilken söt liten bänk!! Det är klart att en sån bara åker med i farten!

Johanna Englund sa...

Vet du vad,panda e nog jätteglad för de där möblerna,men jag kan inte virka amigurumi, :( men vill så gärna ha flera glädjespridare.Har inga vänner utom min lilla panda.

Related Posts with Thumbnails