Den första delen av det här inlägget är nog inte så intressant för dej som bor i Sverige, titta istället längre ner för lite roliga tips!
I have
finally opened up an Etsy shop where I sell some of my patterns in English. If
you find this blog and like my little amigurumis, please have a look there. There
are a few patterns up from each of my books and I'm adding more patterns continuously.
I really hope you will find a pattern that tugs on you heartstrings, maybe you'd like your
very own hippo or a cute and curly lion. The patterns are downloadable right
awat and you pay via PayPal or credit card. That’s perfect for when you get the
urge to crochet amigurumis! :)
Jump right over to MiaGurumis on Etsy
and have a look!
Och till dej som kanske har någon av böckerna och som inte vill köpa mina mönster på engelska, har jag istället några tips. Om du inte har besökt Etsy innan så kan jag snabbt nämna att det är en livsfarlig sida för alla oss kreativa människor. Det är lite som ett svart pysselhål, man sugs in och kan knappt ta sej ut igen. Fast på bästa tänkbara sätt. :)
Etsy består av tusentals småbutiker ägda av andra kreativa människor som säljer allt från tyg och pärlor till böcker och unika handgjorda saker. Boka in en kväll och surfa runt lite för att hitta något du gillar!
Här kommer några butiker jag gillar:
PinkDoorFabrics - fantastiskt fina tyger, skickar snabbt och tryggt.
SewFineFabric - ännu fler fina tyger, jag har köpt alldeles för mycket från de här två
Stitchrovia - korsstygn på en galet hög nivå
DollsAndDaydreams - mönster på söta och lättsydda gosedjur
Nowacrochet - säljer mönster på de absolut sötaste ugglorna jag någonsin sett
![]() |
| Rådjur jag sytt efter mönster från DollsAndDaydreams |
![]() |
| Underbar uggla som jag virkade efter mönster från Nowacrochet. Han ska sitta här vid barnböckerna och göra oss lässugna. |
Jag hoppas du blivit inspirerat att dra igång något nytt projekt. Jag är speciellt sugen på att brodera något!







Allt hår kräver en hel del vård men han är snäll och lugn när jag kammar honom, helt olik alla andra kattdjur i denna familj.
Tokigt va?! Jag var inte alls förberedd så det var en riktig överraskning, inte visste jag att den skulle komma så snart (fast ändå inte snart nog såklart). Det är en väldigt märklig känsla att hålla i den på riktigt, jag kan fortfarande inte förstå det. Den är väldigt fin och glad och jag hoppas att alla härliga pysselmänniskor där ute ska tycka om den. Det är lite nervöst måste jag erkänna, det är ju mina små bebisar i den och tänk om dom inte blir väl mottagna, men jag håller tummarna allt vad jag kan och förhoppningsvis går allt bra. Jag hoppas att du också blir lite glad i magen av att titta på den! ^^



