Pages

29 mars 2009

Mönsteravslöjande #6 - Morötter

8 kommentarer:
 
Idag är det en riktigt härlig vårdag och jag passar på att städa ordentligt. Jag har precis putsat fönster och nu är det dags att städa upp lite i pysselrummet, jag har inte ens fått plats att sy Pandas sängsaker än. Det får därför bli en riktig snabbuppdatering den här veckan, Panda börjar bli otålig.
Vi är redan halvvägs genom avslöjandena och den här veckans mönster är ett par mumsiga morötter. Jag tror inte dom har varit med på bloggen innan så dom är väldigt peppade. Morötterna är lätta och snabba att virka och lite extra roligt är det att ge dem olika ansiktsuttryck.
Vem kunde väl tro att ett par morötter kunde ha så stor personlighet?
Pattern of the week: crazy carrots. These carrots are easy and fast to crochet and you can give them different facial expressions to give them character. Just look at them. ^^

8 kommentarer:

svartanova sa...

Vilken bra idé att variera genom ansiktsuttryck! Så söta!
Tur att jag har fullt med jobb så jag inte hinner virka - annars hade nog mina cravings efter boken blivit för stora vid det här laget. Tur att den kommer lagom till att ledighet närmar sig!
Tack för ännu en sneak-peek! :)

Kicki sa...

Ååååh vad fina! :D
Såna måste jag ta och virka till sonen som älskar morötter! *hihi*
Ser fram emot fler sneak-peeks.
Kram Kicki

Miss Pidgin sa...

Hej
Så läckra och ser så nyttiga ut...:) Måste jag försöka mej på ;)

maja sa...

hur fina amigurumi figurer som helst. jag har precis börjat virka sådana själv och det är jätte roligt de är ju så söta. gillar dina flamingos jätte mycket. När kommer din bok ut?

Musseblomman sa...

Ser så verklighetstrogna ut.. Riktigt vattnas i munnen, jag älskar morötter. Ska virka ett helt lass såna.. :)

Sandra sa...

Det är så roligt att få kika på dina mönster, kommer definitivt att köpa boken sen :)

Oca sa...

Oj jätte fina morötter! :)

L_E sa...

Miam miam in french..!!! A table..!!!

Related Posts with Thumbnails