Pages

15 mars 2009

Mönsteravslöjande #4 - Flicka

17 kommentarer:
 
Dags för fjärde mönsteravslöjandet! Är det inte lite härligt spännande så här på söndagsförmiddagen? ^^

Den här amigurumin har jag fått många frågor om sen hon kom till och jag vet en hel del som kommer bli glada över att hon är med i boken. Det känns skönt! Jag virkade upp henne som en del i en swap, den första jag var med i, och blev så nöjd med henne att jag inte ville skicka iväg paketet. Till slut fick jag ändå skicka iväg henne till Sara i USA och jag är säker på att hon har det bra där. Saknaden blev för stor till slut och jag virkade upp en ny flicka och blev minst lika nöjd med henne, mönstret är detsamma men färgerna olika och bilder på båda finns med i boken.

Du kan se den andra färgkombinationen i ett gammalt inlägg här.

Sara och Louise, tjejerna som jobbat med min bok, har provvirkat alla mönster och varje måndag lägger de upp bilder på deras version av veckans amigurumi, kolla in Virka mera. Sara använde helt andra färger till sin version av flickan jag är sugen på att använda något annat än vitt och beige nästa gång jag använder mej av det här mönstret.

Från och med nästa söndag blir det lite extra spännande, då avslöjas amigurumis som man inte redan fått se på framsidan av boken. Det får du bara inte missa!

17 kommentarer:

svartanova sa...

Det tänker jag inte göra!

svartanova sa...

1,75 mm nål och tunnare garn ska genast införskaffas! ;)
Tack för din kommentar!

Anonym sa...

Jag är ruskigt sugen på din bok nu.. vill göra en japansk manga-flicka till brorsan

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jo, verkligen spännande. Jag kan snart inte bärga mig tills boken kommer.
Eva

Mia stickar sa...

Det är verkligen spännande med mönsteravslöjandena! Känns så länge tills boken kommer!

Anonym sa...

Ahhh, vad jag längtar! Mest till boken kommer ut med de är helkul att kika in här varje söndag och få se vad man kommer att virka inom kort :P

Helena sa...

Hurra! Då återstår "bara" :) att försöka svänga ihop den underbara lilla flickan.

Pixi sa...

Jättesöööt juuu !Minst lika bra som den andra !! =)

Anonym sa...

Åh vad jag är nyfiken på Din bok. Det är som att vänta på julafton typ.

Ja, den där Mia är verkligen något alldeles extra. Som en blandning mellan skratt och gråt hela hon. Och det är väl det bästa. Om man har lite av allt. Eller allt av allt som hon verkar ha! :-)

Anna sa...

Stort fan av dina amigurumis! Har redan länkat til dig från min blogg, hoppas det är ok. Skulle väl frågat först om jag nån gång kunde tänka efter före...

Sunna sa...

Jag instämmer med resten här, väntar också på boken, kikar du in hos mig får du se mina flamsingo. jättekul mönster, har redan flera på gång

Linda sa...

Även om så fallet skulle bli att jag aldrig virkar nåt ur boken så är den ju värd bara att sitta och dreggla över. Ska bli spännande att se de andra mönsterna :-D

Anonym sa...

Den här måste jag bara göra när jag köpt boken! :D

Anonym sa...

Åh, vad jag blir glad av att ha hittat till din blogg och nyheten att den söta flickan snart kommer i bokform!!! Yes, jag blev förälskad i henne för över ett år sedan, när jag såg en bild någonstans, (som jag faktiskt sparade på min dator...) och sen köpte jag min första amigurumi-bok i Japan för ett år sedan. Har inte gjort så mycket mer än några minisköldpaddor, men nu blev jag jättesugen att ta fram virknålen igen! STORT tack för inspirationen, och jag lär nog ställa mig i kö på boken!!

L_E sa...

Congratulations..
It's a beautifull work !!

I'm your amigurumi's groopie

smiley !!!!!!

KISSS

Anonym sa...

Älskar alla dina mönster, men det här är mitt favoritmönster ur båda av böckerna! Har gjort min egen också såklart! http://aimaccessoirdesign.deviantart.com/#/d30stme
Nästa projekt blir att variera henne med andra asseccoarer och färger. ;D
Tack!
/Mia

Hilde sa...

Selv om det er lenge, lenge siden du la ut det her innlegget, må jag bare kommentere det. Denna Flickan er så nydelig, så søt, jag bara elsker den! Du er jette-flink!

Okei, inte mobb svensken min, jeg er norsk :)

Related Posts with Thumbnails