Pages

6 oktober 2009

En ny utlottning för att fira! - avslutad

215 kommentarer:
 

Jag jobbar på för fullt med amigurumisarna till den nya boken och kan glatt meddela att hälften av dem nu är färdigvirkade och deras mönster renskrivna. Jag är riktigt nöjd med de olika figurerna och tycker att det blivit en bra blandning både när det gäller storlek och svårighet, jag längtar till det är dags för mönsteravslöjandena! ^^

Nästa steg är att fota till mönsterna, det blir en hel del bilder som går igenom de olika momenten eftersom några figurer är lite klurigare den här gången. Det är också dags att fotografera ‘gurumisarna i sina olika miljöer och det är riktigt roligt, jag några spännande idéer som jag hoppas blir bra på bild. Vad sägs till exempel om bonsaiträd, mössor, prylhyllor och miniatyrstäder? Mhmm, jag förstår att du blir nyfiken... ^^

Igår fick jag riktigt goda nyheter från förlaget som måste firas! Boken har nu nått 10 000 sålda exemplar! Hurra för denna overkliga och mycket roliga nyhet! ^^ Jag är outsägligt glad över att boken har blivit så väl mottagen och det är härligt att se att så många är intresserade av att virka egna små kompisar. Inte trodde jag att det någonsin skulle bli så här för fyra år sen när jag satt hemma i soffan med allt mitt garn och virkade figurer som ingen kunde uttala namnet på. Jag är minst sagt urlycklig! ^^

Obs. det är inte paketet på bilden som lottas ut. ^^

För att fira anordnar jag en utlottning och ett användbart amigurumipaket står på spel. Paketet innehålller boken, så klart, och lite smått och gott som är roligt att ha till ‘gurumiskapandet. Jag vill inte avslöja hela innehållet och ta bort spänningen så det avslöjas först efter att utlottningen avslutats och paketet nått sin mottagare. Vad sägs om det? Så mycket spänning i ett och samma inlägg, det är knappt så att man kan hindra sej från att bita på naglarna, armbågarna och skrivbordsskivan. Galenskap! o_O

Så hur gör du då för att vara med i denna ytterst spännande utlottning? Enkelt, skriv bara en kommentar till detta inlägg senast den 20:de oktober och du har en lott.

För att göra det hela lite extra intressant har du som är väldigt tävlingsinriktad möjligheten att få fler lotter. En extralott får du genom att länka till tävlingen på din blogg eller hemsida och en genom att svara på frågan: Vad skulle du vilja se Panda utklädd till? (Jo, det här är ett skamligt försök att få lite nya idéer till våra kommande äventyr...) Kommentera, länka och/eller svara på frågan, gör vilka saker du vill och få en, två eller tre lotter!

Jag känner på mej att det kommer bli mycket skrivande och klippande av lotter den närmsta veckan. ^^ Vinnare av det fantastiska paketet meddelas den 21:a oktober!

Lycka till!

215 kommentarer:

1 – 200 av 215   Nyare›   Senaste»
Jesse sa...

Hej, Jag vill självklart vara med och tävla (även om jag redan köpt din bok, men jag vet en som skulle älska och få den i julklapp) Jag är en av dom lyckliga som köpt din bok och man blir beroende direkt! Jag är inne på min tredje sköldpadda nu..men min son älskar sköldpaddor så han snor dom bara av mig..undra hur många jag måste göra innan jag får ha dom för mig själv ;P Jag skulle vilja se panda som punkare =D jag har även länkat från min sida.

Jenny sa...

Jag har också boken och ser verkligen fram emot nästa!
Till din fråga...ja du. Vad sägs om panda som trädgårdsmästare?

Hulda sa...

Självklart vill jag vara med och få chansen att vinna. Jag länkar givetvis till min blogg också! Jag skulle vilja se Panda utklädd till en brandman :-)

Kram Hulda (Jenny)

Anna sa...

Självklart vill jag vara med i en sån här utlottning! Det är jättekul att läsa om Pandas alla äventyr, och det skulle vara kul att se henne som djurskötare. Länkar till tävlingen på min blogg också. :)

. sa...

Boken har jag redan och ville egentligen bara visa vad jag gjort med ditt "flicka" mönster. Jag jobbar som lärare och just nu jobbar vi med temat hälsa och miljö. Vi har tagit Rödluvan till hjälp och för att starta upp temat använde jag ditt "flicka"-mönster till 3 av figurerna. Resultatet ser du här:

http://tema2a.blogspot.com/

Ser verkligen fram emot din nya bok!

Anonym sa...

Hej!
Jag har inte din bok och skulle absolut vilja vara med i utlottningen. Hamnade på din blogg av "misstag", men nu ligger du bland de bloggar jag kommer att besöka regelbundet :-) Vilka härliga djur du har virkat :-)
Jag tror att panda skulle göra sig riktigt bra som isprinsessa eller kanske kock.

Hälsningar Hanna S

Jessica Johansson sa...

Hej, Jag är jätte jätte med och tävlar! Hoppas på min tur! :P Jag har länkat på min blogg det ser du här: http://www.nogg.se/photos2.asp?idPhotoCategory=139370&idPhoto=1280264&idHomepage=94531 Jag har ju längtat efter en amigurumi med GRAVIDMAGE :D Tänk att se Panda som mamma med gravid klänning :D Underbart...! mvh /Stickmamman, Jessica

Elsas Stickeri sa...

Hej! Va roligt med tävling! Självklart vill jag vara med! :D Det skulle vara roligt att se panda som jultomte! ;) Självklart har jag länkat på min blogg :)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag vill gääääärna vara med! Och jag tycker panda ska klä ut sig till lucia eller kanske en pepparkaksgubbe när det blir juldags. Eller så kan hon ju vara årets jultomte?!

Grattis till alla sålda böcker.

fante sa...

Klart jag vill vara med och tävla :-) Jag har länkat i bloggen och skulle vilja se Panda som Metallicafan ;-)

Anonym sa...

Hej klart man vill vara med i utlottningen .....du gör så fina saker ...Skulle vilja se panda som clown ....
Marre71@hotmail.com

Esmeralda sa...

Ja men självklart! Vem skulle inte vilja vara med? Älskar att virka dina små figurer. Min ettåring älskar att knycka dem från mig också! Jag tror panda skulle vilja vara prinsessa/prins för en dag, så därför skulle jag vilja se panda utklädd till prinsessa/prins. (Har inte uppfattat om panda är en tjej eller kille). Givet så länkar jag också till utlottningen! Lycka till med nya boken. Jag ser fram emot den!

Sofia sa...

Hej! Jag har blivit virkberoende efter att ha köpt din bok, så självklart vill jag vara med och tävla!!! Pandaäventyr vill jag gärna läsa om, vad sägs om Panda utklädd till Rapunzel. Skulle vara kul att se henne med en låååång garnfläta, klänning och kanske en pandaprins?

.................... sa...

Hejhej jag vill gärna vara med, länkar redan till sidan.
Kanske skulle pandan kunna vara utklädd till en ängel =)

maja sa...

Åh, så spännande, klart man vill vinna.

Skogsflickan sa...

Hej! Här är ännu en som såklart vill vara med i utlottningen! Jag tycker du gör ett jättejobb med alla virkade figurer.

INDIAN skull ejag vilja se Panda utklädd som.

Hälsningar, skogsflickan zhara

hattalahutta sa...

Så spennende med ny bok! Gleder meg til du begynner å avsløre hva slags figurer som vil finnes der :)

Jeg er gjerne med på konkurransen, selv om jeg allerede har kjøpt boken din. Spennende med andre ting i pakken også! Hadde vært kult om Panda kledde seg ut som sjørøver/sjørøverprinsesse :) Legger ut link på bloggen min.

Crochetta sa...

Jag är med!
Virka en Liemandräkt till Panda. ^^
Har länkat till dig på min blogg. =)

Vindling sa...

Grattis till alla sålda böcker, förstår att det måste vara en helt otrolig känsla. Jag har länkat från min blogg och skulle gärna vilja se Panda som smed.

Ulrika sa...

Vill gärna börja virka små figurer som man kan ge bort i present. Skulle därför gärna vinna din bok.

Skulle vilja se panda utklädd till inuit/eskimå.

Ulrika

Tygterrier sa...

Oh, den här tävlingen BEHÖVER jag vinna ;-) Självklart länkar jag från min blogg! Och Panda ska förstås klä ut sig till cowboy (eller cowgird då) med hatt, chaps och hela paketet. Då kommer Panda behöva skaffa en gurumi-häst, en sån vet jag faktiskt inte att jag någonsin sett?!

Tanjis sa...

Hej!

Jag är gärna med och tävlar om ett sådant roligt pris!
Har länkat på min blogg (i högerspalten) och tänkte att jag gärna skulle vilja se Panda utklädd till............en pumpa! :)

Kram Tanja

PS)Ska bli jättekul att se dina nya små figurer.

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Eftersom Stjernfall sa pepparkaksgubbe så får jag säga pepparkaksgumma (Panda är en flicka för mig) eller kanske en häxa eftersom vi är i oktober :)

http://virkaholic.blogspot.com/ länkat i vänster kolumn.

Kat sa...

Hej hej, den här tävlingen kan man ju inte missa! Jag vill så gärna vinna! Jag länkar redan till din sida på min blogg, bland mina favoriter. Panda ska givetvis vara klädd som Sherlock Holmes med hatt och förstoringsglas i högsta hugg. Man undrar ju vad hon kommer att hitta..?!

skåpfyratvå sa...

jag vill! jagvilljagvilljagvilljag
villjagvilljagvilljagvilljagvilljagvilljagvilljagvill!

fast jag har redan din bok och virkar redan som en liten toktjej (mammas ord...)

JAg har faktiskt bitit sönder mina naglar redan (av förväntan) så jag provade med armbågen, men det gick inte...

SÅ jag ska bita sönder skrivbordsskivan denna gång.

Nero och jag sa...

hej jag vill med vara med o tävla =)
Vad kul att du sålt så många ex av boken. jag skulle vilja se panda som en lejon tämjare eller hippie. Lycka till med fotograferingen och allt virkande, och i helgen lärde jag mig äntligen att virka den lilla halsduken till björnen =)

skåpfyratvå sa...

och jag lägger såklart upp en länk!

Panda som clown skulle inte vara fel!

Beckisbloggen sa...

Jag är med! TRE lotter vill jag ha (minst) så jag länkar och föreslår att panda får klä ut sig till dressyryttare. Tänk vad snygg hon skulle vara! Med tillhörande ädel springare såklart.

Asksvart sa...

Vilken chans... den vill jag absolut INTE missa...

Har lagt en länk i min blogg till tävlingen. httP://blueeye.blogg.se

Jag skulle vilja se Panda utklädd till... sjöjungfru... :) de skulle va lite kul... sjö/havstema lixom...

Ha en fortsatt trevlig vecka!!!!

Koneko sa...

Wow 10.000 exemplar, det är riktigt häftigt! Ett stort grattis. Givtevis är jag en av de 10.000 redan men jag har flera kandidater att ge bort boken till om jag skulle vinna :D

Givtevis länkar jag från min blogg och lånar den fina pandabilden till det!

Mitt förslag: Eftersom jag läser till sjuksköterska så hade jag älskat att se pandan i sjuksköterkseuniform!

Ewa sa...

Jag vill se panda som en geisha! Ni kanske kan göra lite sushi o ha en asiatisk afton! Jag ska länka direkt och vill ju självklart vinna! Jag kan inte läsa mönster men nån gång ska man ju lära sig. Jag har en söt elefant på min blogg som jag virkat en gång i tiden, innan man visste vad amigurumi var, tror jag gjorde delarna -98 men satte ihop den nu när jag fick min son i mars!

Petra sa...

Ååååhhh, vill så gärna vinna! Är jättesugen på att börja med såna här sötisar! Har länkat i min blogg:
http://petrajr.wordpress.com/2009/10/06/amigurumis/
Jag tycker att panda ska få en goth-look!

Kajsa sa...

Grattis! Klart jag vill vara med och tävla. Har boken, det var den som lurade in mig på handarbete igen efter många års uppehåll. Men jag vet många som önskar sig den till jul! Har länkat på min blogg http://madebykafe.blogspot.com/. Och jag var inne på att klä ut Panda till jultomte men det har ju redan kommit upp. Ett annat förslag är läkare.

Anna-Snoddas sa...

Klart jag vill va med! Jag skulle vilja se Panda utklädd till ryttare, klart Panda ska ha en häst! :)

Humman sa...

Jag vill vara med! =D
Jag älskar din bok och om jag inte sitter och virkar nåt ur den sitter jag bara och tittar i den. På alla fina bilder och beskrivningarna. Snart kan jag nog alla beskrivningar utantill! ;P
Finns några bilder på vad jag åstadkommit i min blogg!
Jag har även länkat till tävlingen där! ( http://hummsan.blogg.se )

Något som jag tror skulle passa Panda är en mysig pyamas med matchande tofflor och nattmössa! =)

Och stort grattis till alla sålda böcker!

Åsa sa...

Hej på Er Mia och Panda!
Jag vill naturligtvis vara med. Jag har inte boken men VILL VILL VILL ha den. Jag har tittat i den hos en kompis o det är helt underbara figurer så trots att jag ännu inte har första boken ser jag fram emot den andra. Jag skulle vilja se Panda som superhjälte. Detektiv som kommit upp är också ett bra förslag
Min e-post: asa.andersson74@yahoo.com

Maria/Myssel sa...

Jag vill jättegärna ha en lott!

Helena sa...

Jag vill vara med i utlottningen. Ordnar länk i min blogg så jag tar två lotter! :) Vad kul att boken har sålt så bra!

Margita sa...

Jag vill gärna vinna din bok jag har bara en på engelska jag tycker att eftersom det närmar sig jul kanske han kan bli pepparkaksgubbe

Mia sa...

Jag började i förra veckan virka min första lilla figur och är nu inne på min tredje. Letar nya mönster för fulla muggar och vill jättegärna vara med i utlottningen!!!

myzpyz sa...

hej Mia o Panda!
såklart vill jag vara med i tävlingen :)
har redan boken o har testat flera av "recepten", men det är en perfekt present att ge till någon man tycker om!
har tyvärr ingen blogg att länka ifrån...
men jag skulle vilja se Panda som Kriminaltekniker. tänk va spännande att se när hon säkrar spår o fingeravtryck på en brottsplats *ler*
grattis till din framgång! längtar till nya boken kommer :)
sköt om er,
kraMyz

Ulla sa...

Jag vill jättegärna vara med o tävla.
Tänk om han skulle klä sig som fiskare? Svampplockare? Hippie?

/ulla

Y sa...

alla i mitt liv kläs ut eller klär ut sig till prinsessor.

Jenny sa...

Grattis till framgångarna! Jag vill gärna vara med i utlottningen av paketet.

Martina (Martinas Bokhylla) sa...

Självklart ska jag länka till din sida på min blogg Mia, det förtjänar du! :D
Jag skulle vilja se Panda utklädd till Marie Antoinette! (den där stavningen ser inte helt rätt ut, hmmmm) Tror hon skulle gilla det, och tänk så söt hon kommer bli!

Föresten, tack för att du svarade på mitt mail om stickpubarna, jag jobbar för fullt för att få med mig en av mina vänner och åka och hälsa på er alla på puben, är lite för feg för att åka själv ;)

Kramar!!

johanna sa...

hej!
jag vill så klart vara med i utlottningen. Har lånat boken på biblan och det var mycket jag skulle vilja testa att göra.
Med andra ord vill ha en egen bok.

Jag tänker mig Panda som en virkande mormor med glasögon och gungstol.

Perley sa...

Hej, såklart man vill vara med.:)
Har länkat från min blog, och skulle vilja se panda i häxutstyrsel så här till hösten.:)
*Håller tummarna*

-matilda

Rita sa...

Klart jag vill vara med och tävla!
Och självklart finns länken på min blogg =)
Vore kanske kul att se Panda som jultomte som många har skrivit. Passar ju bra i tiden. Annars skulle jag gärna se Panda som seglare, tycker han skulle passa bra på sjön.
Ha det bra!
Kram/R

Sallyomuffy sa...

Hej Mia,
Jag älskar din blogg och dina mönster! Underbar Panda du har, jag har virkad måna mönster av din bok, ska nog göra alla! Jag är gärna med och tävlar! Hm...Jag vill se Panda som en Noas ark mannen bland många djur som du har virkat! Det skulle vara härligt. Jag har även länkat:
http://sallyomuffybloggen.blogg.se/2009/october/tavling-hos-foxy-panda.html
Ha en härlig dag,
Kramar från Sallyomuffy

Anonym sa...

Hej Mia! Stort grattis till alla sålda böcker. Jag tillhör dem som dagligen finkammar nätet efter nya skojiga mönster så din nya bok är efterlängtad. Jag skulle vilja se Panda som Dracula, med slängkappa nu när det snart är Halloween.
//Ulrica

Spacepingo sa...

Klart man vill vinna. Jag har länkat till dig här http://spacepingo.blogspot.com/2009/10/panda-lottar-ut.html
Jag skulle vilja se panda som en drake, gröna små taggar på huvud och längs ryggen...
Släpper tangentbordet och håller tummarna för att jag vinner och att det går bra för dig med din nya bok
/Mimmi

Anna-Karin sa...

Hej!
Vill hemskt gärna vara med i utlottningen. Din bok är ju fantastisk!
Jag skulle vilja se Panda utklädd till en känguru... Det skulle väl vara en utmaning??

Kram Anna-Karin

Sofia-Sobeide sa...

Jag deltar gärna i din utlottning. Boken har jag redan men den skulle vara en perfekt julklapp :). Jag skulle vilja se panda utklädd till isbjörn ;).

Länkar från min blogg.

Maia sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen. Och jag vill se Panda som bagare, med härlig pösig hatt och virkade kanelbullar på en virkad plåt.

Eller... den uniform som är mest avskydd av alla... varför inte parkeringsvakt? Det tycker jag skulle fungera som Halloweenkostym.

Jennie sa...

Oh, jag är med! Jag är en av de som köpt din bok och håller för tillfället på med flickan. Men skulle jag vinna så har jag många som verkligen skulle bli glada över boken! Jag länkar till dig från mig blogg! Jag skulle vilja se pandan i karatekläder, eller kanske som balettdansös.
jennie.stein@hgen.slu.se

Knit A Little sa...

Självklart vill man ha ett litet hörn här! :)

Jag skulle nog vilja se panda i greys anatomy-style. Scrubs och stetoskop så klart!

Sofie sa...

Jag vill vara med och tävla! Jag länkar från min blogg.
Jag tror att jag skulle vilja se panda som ballerina. Skulle nog passa henne ;)

Celi sa...

Vill också vara med och tävla. :) Eftersom jag är helt såld på jul, så vill jag gärna se något juläventyr med Panda.

/celi

Anonym sa...

Hej! Vill bara säga att jag tycker att du är jätteduktig på att virka och göra mönster. Självklart vill jag vara med och tävla! Jag tror att panda hade blivit fin som isprinsessa med söta skridskor.

Hälsningar Natalia

Joanna A sa...

Så roligt att det går så bra med din först bok. Grattis grattis! Kan tänka mig att Panda hoppar upp å ner av glädje :D

Såå, vad vill jag se Panda som....jo som en sotare eller en vampyr :D

Lycka till med fixandet inför bok nr2...väntar med spänning!

Sunna sa...

Åhh om jag kunde vinna

Evfa/Nystverket sa...

Visserligen har jag redan boken men den skulle passa perfekt som julklapp! För att få fler lotter länkat jag givetvis. Och Panda skulle vara kul att se som punkare med säkerhetsnålar och allt!

Anna sa...

Jag har redan boken hemma men skulle definitivt kunna använda en till som julklapp!

Och jag skulle vilja se Panda utklädd till gris. :) Eller brandman!

Malin sa...

Jag vill gärna vara med och tävla! Jag skulle gärna se Panda som Lucia :-)

Eli-chan sa...

Grattis till alla sålda böcker. Självfallet vill jag vara med och tävla, även om jag redan har din bok (fast jag vet några som skulle bli glade för ett ex i julklapp).
Ser fram emot din nästa bok.
Jag låna din fina bild och länkar till min blogg.
madebyelichan.blogg.se

hm..., Panda utkländ till fe, polis eller med kimono skulle vara kul. // Eli-chan

Det växer sa...

Grattis till alla sålda böcker! Jag har länkat till din tävling från min blogg. Jag tycker Panda ska ge sig ut i svampskogen, utklädd till svampplockare med andra ord!

Viktoria sa...

Jag vill gärna vara med och tävla!
kanske kunde Panda vara clown eller på luffen eller fiskare med sydväst. det sistnämnda passar ju årstiden i alla fall;)
//Viktoria

Susann sa...

Hej, jag vill självklart vara med och ha chans att vinna paketet!
Jag har länkat till dig från min blogg och jag tror Panda skulle göra sig som en tiger!
/Susann

Pernilla sa...

Grattis till er båda ;)
Roligt att boken har sålts i så många ex (jag har en) vill gärna vara med och tävla så jag kan ge bort den till min syster!!

Länkar från min blogg!! och jag skulle vilja se panda utklädd till indian.

Hoppas på tur =)

Karin sa...

Det här tillfället kan man ju inte missa! Grattis till 10 000! :)

Karin sa...

glömde: jag tycker också panda som punkare var en toppenidé!

Laila Damgaard sa...

Hejsa. selvom jeg er fra danmark kan man vel godt deltage... Jeg synes at Panda skal være en havfrue eller måske tage på safari til junglen eller måske er hun mere til formel 1 racere...

Tillykke med salget af din bog - jeg forstår det godt - dyrene er søde og opskrifterne forståeligt skrevet. Jeg er specielt glad for kaninen...

Eva sa...

självklart vill jag vara med på utlottningen.Har reda köpt din bok,men jag vet en som gärna vill ha den i Julklapp.
Varför inte virka en Tomtedräkt
el stjärngosse dräkt.

Länkar gör jag naturligtvis.

Ha en bra dag !

Nybliven mamma som älskar inredning & shopping sa...

Jag är självklart med och tävlar :D

MiaN sa...

Hej och grattis till en underbar bok!
Jag hamnade på din blogg av en händelse och hade inte förut hört talas om amigurumis men blev förälskad direkt! Jag beställde boken med en gång och nu sitter jag här och kan inte tåla mig innan jag får sätta igång virkandet.
Självklart vill jag gärna vara med i lotteriet och vet vem jag kan ge boken till om jag skulle vinna. Tyvärr har jag ingen blogg som jag kan länka från.
Jag skulle gärna se Panda som lärare till små amigurumibarn som hittar på hyss.

MiaN sa...

Hej och grattis till en underbar bok!
Jag hamnade på din blogg av en händelse och hade inte förut hört talas om amigurumis men blev förälskad direkt! Jag beställde boken med en gång och nu sitter jag här och kan inte tåla mig innan jag får sätta igång virkandet.
Självklart vill jag gärna vara med i lotteriet och vet vem jag kan ge boken till om jag skulle vinna. Tyvärr har jag ingen blogg som jag kan länka från.
Jag skulle gärna se Panda som lärare till små amigurumibarn som hittar på hyss.

Strumpetossa sa...

Självklart vill jag vara med och tävla!!

Hmmm skulle nog vilja se Panda utklädd till en pumpa nu så här i Halloween tider. ;)

elisabet sa...

Har visserligen köpt boken när den kom ut och en del har blivit virkat också.
Panda kunde kanske bli hockeyspelare?

Beda sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen!

Virrhönan sa...

Själv klart vill jag vara med och tävla och tycker absolut att Panda ska bli fransk med basker, randig tröja och en bauget (hon kan få praoa hos mig med vin, ostätning, baugetter i mängder och bara njuta av France). ska länka till tävlingen från min blogg också

Anonym sa...

Hej!
Jag skulle väldigt gärna vara med och tävla! Jag älskar att virka amigurumis, fast jag behöver nya söta mönster, och jag har fastnat för dina amigurumis!
Jag har börjat kolla in din blogg mer och mer, och jag tror inte jag kan sluta :P!
Och panda, ja... han kanske skulle klä ut sig till en filmkaraktär som Indiana Jones med sin hatt och piska, eller kanske Harry Potter med ärret, glasögonen och trollstaven?
Ser fram emot vem som vinner, och kanske blir det jag?:D
Min e-post: livi_kiwi_@hotmail.com
Kram Bettan

Muhku sa...

Hej,
Jag vill absolut vara med och tävla! Jag tycker om dina 'gurumis och din blogg är bland de bloggar jag besöker ofta. Jag skulle vilja se panda utklädd till någon historisk uniform till exempel en musketör uniform. :)

Delta Blue sa...

Klart jag vill vara med och tävla, gillar dina alster jätt emycket. Jag skulle vilja se panda klädd som en ballerina:-)

Länkat och klart från min blogg
http://creamisland.blogspot.com/

ANNEPÅLANDET sa...

Å ja, jeg vil GJERNE være med i lotteriet ditt! Så flott at boken slår an!
Lodd 1: Denne kommentar
Lodd 2: Jeg skulle gjerne ville se Panda utkledd som brunbjørn (dvs. "vanlig" bjørn)!
Ha en fin kveld!

Hulda sa...

Måste bara skicka en kommentar till....jag skrev att jag ville se Panda utklädd till en brandman...och idag brann det på skolan jag jobbar på...snacka om läskigt sammanträffande.

Hulda

Rumpetuss sa...

Hej!! Jag vill väldigt gärna vara med och tävla! Jag har redan din bok men har en svärmor som gärna vill ha din bok, hon "stal" mitt ex häromdagen och skulle lämna tillbaka den när hon virkat alla figurer men jag var tvungen att ta tillbaka den...fick abstinens utan den =) Jag skulle tycka att det vore roligt att se Panda i "gå på maskerad kläder" tex utklädd till groda. Jag har självklart länkat till tävlingen på min blogg där du och Panda kan kolla in några av figurerna från boken, ser fram emot nästa! Kram Rumpetuss

Charlotte sa...

Grattis till 10000!
Jag skulle vilja se panda som bilmekaniker.

sus sa...

Jättekul att du ska få göra en till bok! Jag väntar med spänning!

Anonym sa...

Jag vill vara med och tävla - jag länkar även på min hemsida till tävlingen.

Jag vill se Panda utklädd till Postis och hänga med på cykel eller i bil.

Kram o grattis till 10.000:e bokförsäljning!

Mia stickar sa...

Självklart vill jag vinna boken och paketet! Har länkat på min blogg. Jag tror att Panda drömmer om att få följa Fuglesang (stavas så?) ut i rymden på äventyr! Alltså en astronaut!

Poff sa...

Hejsan, jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen. :] Jag har i och för sig redan köpt boken, men det är alltid kul att ge någon en uppskattad present. Dessutom vill jag passa på att tacka dig för fantastisk inspiration, och nu har jag börjat skapa egna amigurumis :D Panda skulle jag gärna vilja se utklädd i skoluniform ^^
Tack för en underbar blogg!

Ninni sa...

Hej Panda och Mia!

Även om jag har boken, så vill jag gärna vara med i utlottningen. ALltid kul att tävla lite. Brukar iofs aldrig ha tur, men man kan ju aldrig veta om man inte är med. :-)

Jag ÄLSKAR din bok! Och Panda är bara så härlig. Skulle vilja se henne (och dig) gå på SPA. Panda som Geisha! Japansk yasuragi (eller vad det nu heter). Efter allt slit som ni två har med boken, skulle ni ju behöva det. Lite massage och sånt.

Kram till er båda!

och jomen visst, jag länkar på min blogg!

Anonym sa...

jag länkar från blogen och mina barn hade älskat att se panda som en jultomte :) eller kanske en stjärngosse? vi kan inte bestämma oss :)

Rebecca sa...

är lite nyfiken på vad Panda tycker om rymden.

duBedåre sa...

De er bare urkule, disse Amigurumiene dine! Jeg tar lodd og håper alt jeg kan!

Hva med å kle Panda ut som en astronaut? DET skulle min romfartsgale 4 åring elske... (o:

Pernilla sa...

Hej, klart man vill vara med och tävla. Jag gillar din sida. Mycket inspiration. =) Självklart har jag länkat från min blogg. Jag skulle vilja se Panda som (missuppfatta mig rätt)Fågelskrämma. Fel ord kanske, men du vet, med blå byxor och halm/stråhatt, men en kvast i handen.

Linda sa...

Jag blir nyfiken på vad det svåruttalade ordet är för kulig grej så självklart vill jag vinna boken! Länkar hit från min blogg och tror nog jag skulle vilja se denna Panda som motorcyklist med hjälm och glasögon förstås!

Mange sa...

Hej Mia!
Ja vill vara med i utlottningen!
Vad sägs om att klä ut panda till en äventyrare, det är ju det panda är och gör, är på ständigt nya äventyr och upptåg. :-)
Kramar

Erik sa...

Klart man vill tävla:) Och handlar det om Panda så är man ju inte sen att anmäla sig!
Jag skulle vilja se Panda i sjömanskostym, ok lite yrkesskadad, men ändå! Lycka till med nya boken!

Maria sa...

Klart man vill vara med på utlottningen!!

En länk finns här:
http://engronballong.blogspot.com/

Jag vill naturligtvis se Panda som handarbetare/målare!

Ha de bäst! Maria

Pysselpralinen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Åh, jag ska på virkkurs på lördag och det här hade varit perfekta boken i min samling just nu! Jag vill virka en stegosaurus till min son, kan du fixa det??

Pysselpralinen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
snoozan sa...

Jättesöt!

Martina sa...

Jag skulle vilja se Panda som en Tomtepanda nu när det snart är jul =)

Nettan sa...

Jag har iofs redan boken, men den skulle bli en mycket uppskattad present till en kär vän!
Nu när det går mot mörkare tider ser jag fram mot alla härliga traditioner vi har framför oss, och jag skulle så gärna vilja se Panda som en liten lucia eller en tomteflicka.
Naturligtvis har jag även länkat till tävlingen från min blogg på www.jazz67.blogspot.com... :-)

Och sist men inte minst; Grattis till 10 000! Fatta hur många vi är som läst den :-))

Mirrezz sa...

skulle gärna villja vinna! =)
grattis till alla sålda böcker! ja när jag skulle ha en var den slutsåld där!

Mirrezz sa...

ps.jag skulle villja se panda utklädd till polis! =) det skulle går hem hos barnen här vet jag

Majtjho sa...

Jag vill också vara med.
Kanske skulle panda passa finfint i en lite folkdräkt. Kanske Rysslands dräkt. Eller varför inte vå egna blågula dräkt. Hade blivit en fin kombo Asia goes Sweden

jenny sa...

Först, ett jättestort grattis! Otroligt roligt!
Jag har precis blivit scoutledare och skulle vilja se panda utklädd till scout!
Jag länkar till tävligen från min sida också.

Grattis igen!
-jenny-

Matilda sa...

Hej! Jag vill vara med i tävlingen ^^
Jag har även länkat från min blogg. Jag skulle vilja se Panda utklädd till solros!

MvH Matilda

Mia sa...

Hej, blev verkligen varm i magen av att läsa på din sida, har aldrig gjort någon amigurumi, men blev oerhört sugen nu! ps vill gärna vara med på utlottningen ds
Kram Mia

nike sa...

hej! jag skulle vilja se panda som statsminister eller rockstjärna länkat till min blogg har jag också gjort.

Ulrika sa...

Hej!
Klart man vill få chansen att vinna lite saker till de virkade gnumisarna från boken.

SKulle vilja se panda på äventyr i glasriket som glasblåsare och skapa fina saker i glas.

kram

Dabelin sa...

Ah, äntligen hittade jag din blogg!

Stort grattis till försäljningen!
Och lycka till med nästa...

Eftersom jag inte fått skaffat boken än, vill jag självklart vara med och tävla.
Ett inlägg finns på min blogg:
http://dabelin.blogspot.com/2009/10/ny-utlottning.html

Det har redan kommit många bra förslag på vidare äventyr för Panda, men jag föreslår nog äventyrare á la Indiana Jones... Slokhatt, djungelväst, piska, väska...

Ha det gott!

PS. Jag har börjat virka på en sjal... :-D En Tony Irving sjal... DS

heidi sa...

jag vill också vara med och tävla...

jag kan lätt se panda som en hula hula dansös - som baloo i djungelboken: " det svänger ju":)

Unknown sa...

Jag vill vara med och tävla. Jag har länkat till denna tävling här: http://cirynne.livejournal.com/255203.html

Jag skulle vilja se panda utklädd till en tuff pirat!

Christina plommonfärgad udda molly kappa sa...

Har inte läst din bok,men vill gärna göra det.Jag har precis börjat sticka o virka o bara älskar det. Jag har sett några av dina figurer o dom är underbara.
till frågan:Panda som balettdansös skulle vara fint.

Charlotte sa...

Började virka tack vare dig! Älskar dina figurer och det sprider sig =) Jättefin bok och jag väntar på nästa!! Skulle vara väldigt kul att vinna ett litet paket och som en panda från asien skulle det vara kul med ett asiatiskt tema, kung fu panda (hihi som filmen) eller kimono eller geisha som andra också tipsat på, eller varför inte en WWF arbetare (med panda loggan) som räddar pandor i himalaya =)

josefin den allsmäktige sa...

Jag vill mer än gärna vinna den fina boken. Min syrra har den och jag har bara fått bläddra lite i den! Dessutom bor hon långt borta!
Men jag skulle vilja se Pandan som en groda!:D

Musicmama sa...

Jag är gärna med å tävlar - Har redan din bok men ger gärna bort den till någon Den är fantastisk=) ser fram emot nästa. Har länkat till tävlingen från min sida å lånat bilden med pandan å paketet.
Jag skulle vilja se pandan i en balett utstyrsel och även i kung fu dräkt ( älskar Kung Fu Panda)
Kul blogg du har som inspirerar oss andra i cyberspace.

Myownhome sa...

Jag vill supergärna vara med och tävla! Länkar din tävling från min blogg. :)

Och appropå vad panda skulle kunna vara utklädd till tänker jag att det skulle kunna vara kul med olika kända sagofigurer eller disneykaraktärer med speciella kännetäcken, ex. Pippilångstrump eller Dumbo.. :)

Ha det bra!

Koffikann sa...

Hej! Jag vill också vara med och tävla! Otroligt kul att hitta dig här, jag har just virkat två figurer ur din bok, dem allihopa är så söta och intressanta, vilka fantastiska ideér du har!

Jag skulle klä Pandan, med en jätte fin aftonklänning (en rosa eller ljusblå princessklänning)!

Alla kan sy sa...

Jag vill jättegärna ha ett paket från dig! Så spännande när det är lite hemligt innehåll också. Grattis till alla sålda böcker.

Pandan skulle kunna vara utklädd till clown.

Anna-Lena sa...

Det skulle vara roligt att vinna din bok. Grattis till så många sålda. Jag tycker pandan ska vara utklädd till bagare.

garnsamlare sa...

Klart jag vill vara med på utlottningen. Jag har länkat från min blogg och tycker han ska vara utklädd till Zebra (dvs min son sa det).

Sandra sa...

Hej självklart vill jag vara med och tävla. Har precis fått hem min bok och har precis börjat virka. Så KUL.
Jag skulle vilja se Panda utklädd till läkare, det vore kul

MVH SANDRA Svensson

Lotten sa...

Klart att jag vill vara med! Grattis till 10tusen sålda böcker! Det måste kännas häftigt!

Stubbetufsa sa...

Hei!
Jeg vil også være med!
Jeg linker til deg på min side - og -
pandaen kunne hatt et skjelettkostyme!
Hilsen fra Nord-Norge!

á Yeliqa sa...

Grattis till dina 10.000 sålda exemplar!!! Förstår att den har blivit mycket populär. Själv har jag den inte ännu men den står högt på min önskelista:)
Jag länkar från min blogg och jag skulle gärna vilja se Pandan som en ängel

monica sa...

GRATTIS!!! Har precis börjat virka så smått och behöver lite "hjälp" på vägen - där skulle din bok vara perfekt! Jag skulle gärna se Panda som bagare tillsammans med virkade godsaker... mums!

renlunds sa...

jag vill självklart vara med och tävla! första besöket på din sida men åh så fina grejer du gör!!!
jag kommer att titta in här i massor framöver.

Panda kan väl få prova på att vara en prima ballerina?

Palven sa...

Jag vill oxå pröva lyckan :o) Har inte virkat sen jag gick i skolan o det är några år sedan....
Varför inte låta Panda bli en Ninja Turtel?!?!?!?
Lägger även upp en blänkare på bloggen för lite extra vinstchans.

LillaBarn sa...

Jag vill oxå vinna en bok förståss. Kan inte virka än, men har bett min svärmor att lära mig... Lilla Panda ser ut som hon skulle trivas på Woodatockfestivalen med utsvängda byxor, peace tröja, John Lennon-brillor, platådojjor, hippiefrisyr med hårband och en Bamboopinne i högsta hugg!!!

LadyNight sa...

Självklart vill man vara med och tävla! Älskar dina små amigurumisar och håller just nu själv på att försöka lära mig virka små filurer. Jag skulle vilja se Panda utklädd som en groda...är helförtjust i grodor och samlar på dem, så det vore kul :P Har även länkat till din tävling från min blogg:
http://pysselstund.blogspot.com/2009/10/tips-pa-tavling-bokpysselpaket.html

/LadyNight

Anonym sa...

Jag vill också vara med och tävla om din bok :D Jag länkar till tävlingen från min blogg också. Det vore underbart att få se panda i en lolitaklänning!

Anonym sa...

jag köpte din bok på bokmässan efter att jag sett den i en shojo stars-tidning som jag lånat av min kompis. Jag blev fast direkt och började virka jättemycket och jag håller på att göra julklappar till mina kompisar och till min familj.
jag skulle vilja se panda som hello kitty, det skulle vara kul

Mette sa...

Tillykke med salget! Jeg synes at Panda skal ha en lille babypanda og en fin barnevogn :-)

Unknown sa...

Hej! Klart man vill vara med i utlottningen! Instämmer med alla som vill se panda som punkare! Eller sockarbagare kanske nu när det lackar mot jul - och en babypanda vore ju kul!

Stina Jarenskog sa...

Grattis och tack för att du spridit amigurumiglädje över hela landet! ser fram emot nästa bok.

Klart man vill vara med på utlottning! Tar gärna en lott :-) Jag länkar så klart även till tävlingen från min sajt amigurumi.ifokus.se

Jag tänkte föreslå en lite punk-chick look till Panda, men eftersom det var andra som han före så föreslår jag istället att panda ska få en bikini. Gärna en hel bad-outfit med badboll, solhatt och paraplydrink. Tycker nämligen ni båda bör fira succén med en skön solsemester i vinter, det är ni förtjänta av!

Stina //(jarenskogAThotmailPUNKTcom)

Mickelräv sa...

Hej! Jag vill tacka för att tack vare din bok så örjar jag bli återställd i en nyopererad hand. Jag har känsel i mina fingrar och handleden snart med. Allt tack vare din bok, då jag bestämde mig lära mig virka som träning. Vinner jag skulle jag ge boken till min syster som börjat på cellgifter så hon har något att se fram emot dåliga dagar =)

mammeli sa...

hej!Skulle bli så glad om jag vann din bok!

Maria sa...

Självklart vill jag vara med och tävla..

Jag skulle vilja se Panda i en halloween kostym utklädd till en liten pumpa :)

Carita sa...

Åh, vilken härlig tävling. Jag är gärna med och tävlar :)
Länk: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/amigurumipaket.html.

Jag skulle vilja se panda utklädd till en kanin :) Det är mitt favvodjur. Eller som zombie, vi är ju snart vid halloween :)

Ha det fint !

anita L sa...

Såklart jag vill vara med i din utlottning. Nu är det bara att hålla tummarna

miros79[at]hotmail.com

Annelie sa...

Hej!
Vill jättegärna vara med och tävla.
Länkar från min blogg.
Har egentligen aldrig varit så intresserad av handarbete men nu när jag nu såg din sida så blev jag så inspirerad så nu bara måste jag börja virka dessa söta amigurumi´s. :-)
Skulle vilja se pandan i Rockabilly-stuk. :-)
Boken verkar jättebra och jag hoppas jag vinner lite "inspiration" så att jag kan få börja med detta roliga!

Lillspindeln sa...

Klart man vill vara med o tävla :)ser verkligen fram imot den nya boken. jag har ingen blogg men tycker att panda hade varit fin som rockabilly fan :)

Linda sa...

Jag vill såååå gärna vara med och tävla! Jag vill se panda utklädd till hund. :)

Å sa...

Stort grattis till framgången med boken, det är du verkligen värd! Ser fram emot nr två :). Jag skulle vilja se Panda i en tjusig färgsprakande afrikansk klänning.

Linn sa...

Hejsan! Jag hittade din fina bok av en slump på SciFi-bokhandeln och blev så glad av framsidan att jag bara var tvungen att köpa den! Har rotat fram en gammal virknål i lagom storlek och shoppat fina garner, och nu precis åstadkommit något som ska vara en flugsvampshatt men ser ut som en champinjon. :) Är trots det nöjd med starten! :) Hade velat se en panda som kung fu-mästare som i kung fu panda. :) Självklart länkar jag från min blogg också! Mvh Linn

Kanonkulan sa...

Hej! Jag vill också tävla!
Jag köpte boken på bokmässan men vill gärna vinna ett exemplar till så att jag kan ge det till min kompis Ida som jag har fått att virka för första gången sedan slöjden i mellanstadiet! Hon kunde inte låta bli amigurumis så klart:)
Jag har ingen blogg att länka igenom men jag funderar faktiskt på att skaffa en. Vad säger du? Har vi tillräckligt många handarbetsbloggar eller behöver vi en till?

Martina sa...

som helt nybliven 'stickare', och då av amigurumis, vill jag givetvis vara med och tävla! :)
Har ingen blogg så länkningen blir svår:/
Men vad gäller fröken Panda vore det kul att se henne gestalta kända filmisar från kända filmer, t.ex en scen ur Breakfast at Tiffanys eller som Indiana Jones på alla äventyr! :)

Egater sa...

This is very cute little one :) And photo is fun :)
I don't know what you mean by sayg "dress up" but maybe folkcostumes would look fun and nice
Greetings from Estonia

Smycka sa...

Tycker mycket om din bok! Varför inte något Halloween relaterat, en pumpa kanske. Eller julrelaterat, rudolf med röda mulen. Eller följa någon av de fina gamla sagorna som Törnrosa, Snövit, Askungen eller någon annan. ;)

Har länkat till dig på min blogg och håller tummarna! =o)

jessie sa...

Åh så spännande tävling! Jag vill gärna vara med och tävla! =) Jag skulle gärna vilja se Panda utklädd till en känd person som tex michael jackson! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-ett-amigurumipaket.html#comment

Och här är min mailadress: Jesssica.blogg@hotmail.com

Ha det så bra!
/Jessica

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-amiguramipaket.html

info@annakarlsson.se

Betsy sa...

Hej! Vill väldigt gärna vara med och tävla.
Panda kan väl få hänga med på maskeradparty hemma hos oss, det är Robin Hood eller riddare som gäller nu för min gosse.
Jag länkar också.
Kram Rebecka

Lena (lenahansson86@hotmail.com sa...

Jag vill gärna vinna!

Ida. sa...

Hej.
Såklart vill jag vara med och tävla. :)
Jag vill se panda utklädd till häxa på halloween eller till en clown med röd näsa och fluga./ida

Anonym sa...

hejsan. jag är inte ett dugg intresserad av sånt här. tyvärr. men däremot har jag en kompis som är. och om jag vinner tänker jag ge paketet till henne. tror hon skulle bli glad, och då blir jag glad. :) kanske att pandan skulle va utklädd till en tomtenisse nu i jul, eller en stjärngosse.?.. :)
martina_holst@hotmail.com

Rebecka sa...

Å jag vill gärna vara med och tävla! Hoppas hoppas.

Rebecka sa...

Å jag vill gärna vara med och tävla! Hoppas hoppas.

roYal me sa...

Jag vill självklart vara med och tävla. E jätte nyfiken på din bok.
Eftersom det snart e halloween så skulle det vara kul att se panda utklädd till en snäll liten vampyr.
Jag har självklart länkat till dig på min blogg.

Anonym sa...

åh vad fint. jag vill vara med!

Heidi sa...

Din bok väntar på mig på Bilblioteket.Så mycket roligare att få en egen!

TurboNeedle sa...

Ja, vad kan det vara i det paketet tro...
Hjälp vad många som vill vara med och tävla om den här nallen!
Jag skulle vilja se den utklädd till en söt djävul. Kanske bara med röda horn och röd mantel?
Länkar självklart till den här tävlingen på min blog.

Unknown sa...

Hej! Panda bara måste få gestaltas i Pippi Långstrumps kläder och frisyr... Jag tror att det skulle bli en härlig kulturkrock som skapar lycka.

Clara sa...

Vilken talang!
Det enda jag kan göra i garn är en halsduk, som bara blir mindre och mindre ju mer jag stickar.
Lämnar nog över till er proffs ;)
Skulle gärna vara med i utlottningen, spännande och se vad den har att erbjuda.
Amigurumi for dummies kanske ;)

Heimlaga sa...

Jag vill vara med! Länkar.
Jag vill se Panda utklädd till Clown!

Inge sa...

Så roligt. Grattis till alla sålda böcker. Klart jag vill vara med och tävla.
Jag har länkat från min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/2009/10/amigurumitavling.html

Jag skulle vilja se pandan utklädd till Muminmamman. :)

Unknown sa...

Hejsan!
Såå kul att höra att det kommer en bok nummer två!!
Absolut att jag vill vara med i utlottningen!

Jag önskar se Panda i en Gi (karate dräkt) och testa på ett litet pass ^^

Grattis till bok nummer två!

leopardia sa...

Vilken kul vinst, vad glad jag är att jag hittade hit. Panda är ju ursöt och har ju varit med på en massa äventyr. Ja, bagare, såg jag att hon redan varit, men hon kanske skulle fundera på att ställa upp i idol och vara utklädd till idoldeltagare... eller kanske hon skulle kunna vara utklädd till pirat/sjörövare.

Pärlugglis sa...

Grattis till den fina försäljningen av din bok, den andra kommer säkert att gå lika bra!

Klart jag vill vara med på din utlottning. Och min första tanke var att Panda skulle vara utklädd till isbjörn, såg att jag inte var först med detta, men det skulle vara riktigt gulligt. Tänk ett litet svart öra som sticker ut ur den vita isbjörnsdräkten, bedårande. Annars skulle det vara kul att se henne som dykare, för det måste ju vara något för en så nyfiken krabat som Panda. Eller Pippi Långstrump verkar passa hennes personlighet.

Jag länkar från min pysselblogg http://ic-pyssel.blogspot.com/

Mikaela sa...

Grattis till boken! Den ser verkligen underbar ut. Jag har inte köpt den än, en av de främsta orsakerna till detta är att virkningen inte är min starka sida... Men kanske jag skulle kunna lära mig mha boken?! :D Panda skulle säkert själv vilja virka, alternativt sticka!! Deltar såklart i utlottningen :)

Qiko sa...

Hej!
Jag fick precis hem din bok och det bara kittlar i fingrarna av längtan att göra mina egna små vänner. Nu har jag pysselförbud tills jag klarat uppkörningen och körkortsprovet nästa månad (annars skulle det inte bli någon pluggande), men jag kan ju smygstarta med att va med i din tävling. Förresten så har jag inte hållit i en virknål i mitt liv, så det blir en extra utmaning!
PS: Panda ska självklart bli SuperPandan!!
Tack för att du delar med dig!
Yauca

Angel.Pearls sa...

Härligt kreativ blogg jag hittat till! Grattis till boken -vilken dröm att ge ut sin egen bok med något så kreativt, roligt och kul -som dessutom andra kan få lära sig!! Denna chans att vinna din fina bok (bara omslaget är som en god karamell..) vill jag inte missa: tar tre lotter -länkar med bild till höger hos mej...lägger även till dej i min bloglista för att hitta tillbaka!
Jag skulle vilja se Panda utklädd till en Älva med vingar och trollspö -så att han kan trolla fram vinnaren...
Har inte ännu provat att virka amigurami, men det verkar skoj!..Ha en fin dag//Eva

Monica Hansen sa...

Panda skulle vara söt som prinessan Leija i Star Wars:) Här är min länk till din tävling -

http://gingerbeerblog.blogspot.com/2009/10/julklappstips-och-lotteri.html

jag har också ett lotteri..

Eva i Halmstad sa...

Hej
Klart jag vill vara med i din utlottning.
Tycker de vore skoj att se Panda som Pirat / Sjörövare.
Må så gott på dej.
Eva.

Holgis sa...

Klart jag vill vara med och försöka vinna boken jag har suktat efter ett tag. Jag skulle vilja se pandan som Zorro med cape och värja. Länkar till min blogg.

Lycka till med den nya boken!
Sara Holgersson

stråmyran sa...

Jag vill gärna vara med och tävla. Jag skulle vilja se panda som en cheerleader i gult och svart :)
Jag har länkat från min blogg.

Linda sa...

Vill gärna vara med och tävla och har länkat i min blogg

http://familjengranberg.blogg.se

jag skulle vilja se pandan utklädd till ett troll

Hoppas på tur:)
Linda
karlssongranberg@hotmail.com

Cathrin sa...

Upptäcktsresande så klart! Med kikare om halsen och tropikhjälm. Jag länkar och hoppas att jag vinner. Virkning är ett gift :)!

Hälsning
Cathrin

Dittenodatten sa...

Jag vill självklart vara med!
Har också länkat från min sida.
Eftersom jag själv är sjuksköterska så skulle jag vilja se en sjuksköterska eller kanske en doktor! Eller varför inte som patient med gipsat ben?!

Finessan sa...

Jag vill också vara med!

Jag tror att panda kommer att se fullständigt underbar ut i en barock 1700-talsoutfit. Med en sån där mask att hålla i handen och hög peruk på huvudet. Eller varför inte Napoelon, när vi ändå rör oss i historien?

Jag har länkat i min blogg.

Anonym sa...

Hej, hade turen att halka in här. Har dock inte haft turen att få låna din bok på bibblan då den jämt är utlånad så jag får ta en kölapp och vänta på den.
OM jag inte har turen att vinna den så att jag äntligen får prova att virka dessa söta figurer.
Jag deltar i tävlingen och vill att panda ska bli en brud med lång slöja och klänning så fort hon hittat brudgummen ;)
(tyvärr har jag ingen blogg) mirans57g@yahoo.se
Kram Marina

evamar - tävlingsblogg sa...

Oj, vilket härligt paket! Överraskningar som är det bästa som finns.

Och då är det klart att jag tar TRE lotter!

En länk finns här:

http://evamar.blogg.se/2009/october/amigurumipaket-20-oktober.html

Panda som same, vore inte fel, tycker jag. Alla nationaldräkter vore söta på henne eller honom. Är hon/han en han eller en hon?

Bollebygdsbo sa...

Oj, uj oj-oj. Det blir inte lätt att vinna när det är sååå många som tagit en lott! ;)
men jag vill ju väldigt gärna vara med - annars vinner man ju inget!

Annika sa...

Grattis till de 10000 böckerna. Givetvis vill även jag vara med i tävlingen. Jag har en länk till din blogg på min hemsida och vad Panda beträffar kan hon kanske vara tomte. Det lackar ju mot jul.

Anonym sa...

Jag VILL vara med och tävla om boken, har en längre tid tänkt att prova på att virka såna här söta små figurer.
Panda skulle kunna vara en påskkärring.
Ha en bra dag/Eva
dutchezzgirl@hotmail.com

lilian sa...

Jag skulle så väldigt gärna vilja vinna bok med paket,så att jag kan göra figurer till mitt lilla barnbarn Alma, 3 år----perfekt ålder.
Förslag är panda som en (gammal) fiskargubbe.
Skall länka till min blogg upptillosspaberget.bloggsida.se

lilianigbg

rebecca sa...

Jag vill verkligen vara med och vinna förhoppningsvis, detta är något som jag skulle vilja testa. =)

Jag skulle vilja se panda som ballerina. :)

Jag har länkat: http://geshiia.blogg.se/tavlingar/2009/october/2010-amigurumipaket.html

Vad kostar din bok? Jag menar många tävlande=inte sååå stor chans att vinna. ;)

Anita sa...

Jag vill gärna vara med och tävla om det finfina priset!

anonitota@comhem.se

Mônica sa...

que lindo seu ursinho, comecei a fazer agora, visite meu blog pontocruzetc.blogspot.com

Alexandra sa...

Jag vill jättegärna vinna din bok för jag har aldrig gjort amigurumis men de verkar så söta! Så jag är jättenyfiken :D Jag vill se panda i en kanindräkt!

Alexandra sa...

glömde att du måste konna kontakta mig, isf ;P

alexis_vovve@hotmail.com

Elsa Felicia Marion sa...

ååå nu lagom till hallowen så tycker jag att panda utklädd till zombie skulle vara en cool grej ;) självklart länkar jag och skriver några varma ord om din underbara beroendeframkallande blogg ;):)

Handarbete/Pyssel sa...

Spännande tävling! Den kan man ju inte motstå!
Panda Polis är mitt tips...!

rino sa...

dom är så söta
mina barn skulle säga PIRAT, utan tvekan!

guld och glitter, typ kung eller magiker vore inte fel heller

Lotta Fröjd sa...

Jag är jättegärna med och tävlar, älskar amigurumis!

Här har jag länkat:
http://deliquate.blogg.se/2009/october/amigurumi-paket.html

Jag skulle vilja se Panda utklädd till klassisk nörd, det skulle hon se så söt ut som :D

Kram

Helén sa...

Köpte din bok för några veckor sedan och kan säga att det värker i mina fingrar och skrattmuskler, men nu börjar jag få hyfsad kläm på virkningen :) Har aldrig virkat tidigare men kände att jag bara måste prova när jag såg din bok! Jag vill se Panda i hockey mundering och då givetvis i Timrå ik´s färger ;) Kramar!

«Äldst ‹Äldre   1 – 200 av 215   Nyare› Senaste»
Related Posts with Thumbnails