Pages

22 mars 2009

Pandas säng - en uppdatering

3 kommentarer:
 
Först vill jag bara fråga: Vart tog veckan vägen? Jag tycker att tiden flyger iväg och det känns jobbigt, jag hinner ju inte göra nånting av det jag planerat. Gissar att inte bara jag har det problemet och ni får helt enkelt ursäkta mej när jag är för dålig på att uppdatera bloggen.

Igår lyckades jag äntligen lösa den där magiska ekvationen, Tid+Inspiration=Pyssel. Jag bestämde mej för att börja jobba på Pandas möbler steg 1 av sängrenoveringen är nu klar - slipning och tvättning. Mina stackars händer visste knappt vart de skulle ta vägen, att slippa pluttiga saker som det här var inte direkt vad de behövde. Jag blev lite förvånad när jag insår att ändarna var silvriga, jag hade fått för mig att sängen var i smide. Hur som helst, ren blev den i alla fall och idag går jag på steg 2 – målning. I fredags åkte jag till Panduro och handlade allt som behövs och den kommande veckan ska ägnas helt åt Pandas nya möbler, jag kan ju inte gärna virka med de här ledsna fingrarna. Men Pandas glädje är dubbel glädje så det ska nog gå bra ändå! ^^

I had some time over yesterday and decided that it was time to start renovating Pandas new bed. I got rid of all the old paint and washed it carefully, it took ages but Panda will be happy. I’ll paint it today and then I’ll get cracking on the comfy part of the bed tomorrow.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har!! Här tittar jag gärna in fler gånger, vad spännande med boken! Ha en härlig söndag!

m sa...

Den ser ut att bli fin, sängen! Panda kommer att bli så glad!

svartanova sa...

Det där med att både ha tid och inspiration samtidigt kan vara knepigt. Själv har jag börjat på flera, flera olika virkprojekt men blir aldrig färdig med något, verkar det som...
Trevlig söndag!

Related Posts with Thumbnails