Pages

13 mars 2009

Inspirerande böcker

1 kommentar:
 
Jag älskar böcker! Under rean passade jag på att köpa en hel hög med nya inspirerande böcker, bara en var egentligen på rea men det gjorde inte så mycket. Jag har minsann inget köpstopp! ^^ Det är alltid lite svårt att köpa böcker när man inte har titta i dom men jag är mer än nöjd, alla är superfina!

Först lyckades jag välja ut två virkböcker, jakten har pågått länge och nu var det dags. Den ena innehåller mönster på maskor och den andra mönster på blommor, rutor och andra spännande saker. Båda böcker är fulla av diagram och tur är väl det, jag har fortfarande inte orkat lära mig de engelska virkuttrycken.
#1 Crochet stitch motifs, 250 stitcher to crochet – Erika Knight
#2 The Crochet Stitch Bible – Betty Barnden
Sen köptes två härliga sömnadsböcker och en ursöt broderibok, nu ska jag bara hitta lite tid att sätta mig vid symaskinen.
#1 Enkelt att sy – Lotta Jansdotter
#2 Bend-the-rules Sewing – Amy Karol
#3 Doodle Stitching – Aimee Ray


Sist, och “minst” , en bok om miniatyrer! Jag har fått dille på minimöbler och småsaker som du sett efter alla Pandas nya möbler och jag tänkte nu lära mej lite mer. Den här boken kändes som en bra början.
Dockskåp och miniatyrer – Eva Malmsten
Det är härligt med böcker och då speciellt pyssliga sådana!

I bought some great books to inspire me in my daily crafting, now I just need more hours in my days so I can craft some more. ^^

1 kommentar:

svartanova sa...

Vilka härliga böcker för inspiration! Doodle stitching verkar jättemysig, tycker jag.

Igår fick din maskot ögon, men jag måste verkligen skaffa tunnare garn och nål för att få en lite mindre maskot!

Related Posts with Thumbnails