Pages

22 januari 2011

Tråkvecka med bra slut

10 kommentarer:
 
Jag har varit helt tom och trött sen jag blev färdig med den nya boken och hela veckan har varit upp och ner. Det var inte lika illa efter de två första böckerna, kanske har den här tömt mej på den sista virkenergin för ett tag så istället för att glatt planera ännu en bok, som sist, har jag mest haft lite vånda inför framtiden. Det är nog rätt vanligt att känna så här när man är klar med ett stort projekt som man lagt ner sin själ i, man får helt enkelt vila upp sej efteråt.

Jag lyckades få någon form av sömnproblem och var vaken hela nätterna, till slut var jag så trött att jag somnade halv tio två kvällar i rad. Jag vaknade alldeles för tidigt och i förrgår bakade jag frukostbullar klockan fyra på morgonen. Nu verkar det som att både dygnsrytmen och orken är på rätt spår och idag har det hunnits med mycket här hemma.

Vi har till exempel rensat i källarförrådet och då hittade jag fina gamla saker som inte sett dagsljuset på länge. Det här är fina bokmärken och en sån där bokmärkeslottare som man vek av en gammal skrivbok.


Och mina favoritböcker. Jag önskade länge att jag hade hetat Mia-Pia. :)


Och mitt fina gamla dockhus som behöver få en rejäl makeover. När jag fick upp det i lägenheten blev jag riktigt sugen på att sätta igång och det känns bra att pysselsuget kom tillbaka efter en så inspirationsgrå vecka.


Jag letade efter tips på hur man fixar till dockhus på rätt sätt och snubblade över ett underbart hus som man bygger ihop själv. Titta vilket fantastiskt kråkslott!


Jag kastade det i kundvagnen direkt men besvikelsen var total när jag fick veta att det inte kan skickas till Sverige. Attans! Man kan skicka elefanter till djurparker över hela världen men att skicka ett litet dockhus till Mia som bor 3 länder bort det går minsann inte! Äh, det löser sej på nått sätt, jag ska bygga hus! :)

I finished the third book last week and I've been feeling a little down since then, I guess it's normal to feel this way after you're done with a really big project. I've poured my heart and soul into this book and the process kind of drains you and leaves you a little empty. So I've spent my week on the couch, resting and worrying slightly about the future. This weekend I finally picked myself up again and with my newfound energy I cleaned out our basement. I found all of my old lovely books and toys, like my wonderful dollhouse that I just have to refurbish. After some dollhouse related googles I found this lovely puzzle house and I ordered it on the spot. Or so I thought... They don't ship to Sweden so I was disappointed, to say the least. I'm sure it'll work itself out, if we can put a man on the moon then I'm sure we can get Mia a new dollhouse. ^^

10 kommentarer:

m sa...

Hej Mia-Pia! Det är besvärligt när man kommer fel i dygnsrytmen. Hoppas du är rätt igen. Vilket fint dockhus du har. Tycker faktiskt att ditt är finare än "slottet". Vem ska bo i det?

Linnéa sa...

Vad är en bokmärkeslottare? :)

Tanjis sa...

Hejsan!

Jag har sett det här huset förut och det är helt underbart!
På den här sidan kan du beställa det! :D

http://www.barnparadiset.se/product.php?id_product=238

Lycka till!
/Tanja

Cecilia sa...

Usch, sånna där efter-projekt-depressioner är inge kul. Plötsligt är det man fixade med dag och natt, det som upptog ens tankar poff borta och färdigt. Skrämmande. Men skönt att det börjar ordna upp sig igen!
Det är bara att börja måla och tapetsera och inreda ditt lilla dockskåp!

Greenpixey sa...

Hej Mia,
Vill du ha dockhuset och inte kan få tag på det i Sverige så hör gärna av dig. Jag är bosatt i UK och kan köpa det från Amazon och skicka det till dig.

Ewa

Caroline sa...

Vila upp dig och pyssla bara för att det är mysigt =) Kram /Caroline

Fijaffa sa...

Wow! Vilket hus, det skulle min mellantjej vilja ha, det är jag säker på. Såg ett lite mindre avancerat slott i papp på Panduro. En byggsats som man bygger ihop och kan dekorera som man vill. Det slottet vill hon ha i födelsedagspresent.
Skönt att orken kommer tillbaka. Det är nog helt naturligt att luften går ur efter ett jättepojekt som ditt. Ha det bra!

Emma sa...

Du får vila upp dig ordentligt och göra något annat en stund, det brukar jag göra när jag hållt på lite för mycket med en och samma sak.. :)
Ny inspiration dyker nog upp bara du vilat upp dig helt.
Slottet såg mastigt ut, blir och tänka på de modeller min bror bygger av, gjuter små bitar i gips och designar stora torn och grejer som han sen målar. Lite annat projekt sådär:)

Saras pyssel sa...

Så spännande! Jag hoppas att du visar upp huset allt eftersom, det skulle vara spännande att följa!

Marie sa...

Fantastisk blogg! Väldigt inspirerande att kliva in i måtte jag säga :)

SÖT panda!

Related Posts with Thumbnails