Pages

23 januari 2011

Mönsteravslöjande #2 - Minipanda

14 kommentarer:
 


Namn: Minipanda


Svårighetsgrad: Lätt


Höjd: Den stora är 10 cm och den lilla 6 cm


Material jag använde: Till den stora; Svarta Fårets raggsocksgarn i färgerna svart (10) och oblekt (05), en virknål på 3.5 mm och ögon på 5 mm. Till den lilla; Svarta fåret Tilda svart (01) och vit (04), en virknål på 1.75 mm och ögon på 3.5 mm. Och till båda; en tapisserinål, stoppning och lim.



Som du säkert vet älskar jag pandor och i den här boken ville jag få med en hyllning till ursprungs'gurumin, i bok två hyllades ju ursprungslandet med de japanska dockorna så varför inte. :)

Det här mönstret är faktiskt det allra första jag skapade, det har bara fått en mild uppfräschning, och jag tycker precis lika mycket om amigurumin fortfarande. Hon har lika mycket karaktär som stora panda men går snabbare att virka och får plats i handen eller fickan, mycket praktiskt om man ska åka på äventyr.

Om någon hade sagt att den lilla pandan skulle bli publicerad då för fem år sen när jag virkade henne så hade jag bara skrattat. Och nu är vi här, ett par böcker och många roliga upplevelser senare - man kan inte säga annat än att det har varit fem spännande år. Jag hoppas att din panda ska vara lika bra sällskap till dej som min panda har varit till mej under alla år! Och att hon ger dej precis lika mycket tur som hon gett mej! :)




This was actually the very first pattern i ever designed and she is based on the logo for my company. I would never have imagined that five years from crocheting her I would be an author so It feels very special to include this pattern in the book. She make a great friend, I can guarantee that, and I hope she will bring you as much joy and luck as she has brought me. :D

14 kommentarer:

Frida sa...

Wow! Jag älskar dina pandor och särskilt den minsta! Vilken tur!!! Jag ska garanterat köpa din tredje bok!Längtar redan till nästa söndag och nästa mönsteravslövande kommer.

Cecilia sa...

Ååååh! Panda <3
Jag håller med Frida, kommer absolut köpa den här boken med! Längtar!

Julia sa...

Åhh så söt! Jag gillar ju pandor, så den här måste jag virka när boken kommer ut! :)

Fanniezzz sa...

Jaaa! Det kommer ett mönster på min favoritfigur! Jag måste bara köpa boken! :D

Hanna sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, en pandiiiiiis!!

Maja sa...

å gud, vilken söt! JAg längtar vekligen tills man får köpa din tredje bok!
kram

Petra sa...

Underbart med ett pandamönster :)
Vill ha boken nu.

Millasew sa...

Yippie! Ett pandamönster!!! Vill också ha boken NU!

Veronica sa...

Så kult, gleder meg til den nye boken din kommer :)

Caroline sa...

Hon är en goding =)

Bostic sa...

Jaa! Är så glad att en panda kom med<3. Jag ska virka den det första jag gör efter att ha köpt boken!

Evfa/Nystverket sa...

Å så roligt, jag vill ha en egen rosa panda!!

Anonym sa...

åååå jag vill virka.NU!!!! TÄNK ER EN LILA PANDA!:)
kram lolliepop

Anonym sa...

skickade ett mail till dig om en minipanda för något år sedan,såååååhäääär glad att du tog dig tid och gjorde ett för alla bokälskare!

www.emmatjejen.webblogg.se
www.kreativabunny.blogg.se

Related Posts with Thumbnails