Pages

25 januari 2011

Bilder från renoverandet

12 kommentarer:
 
Igår kväll började jag städa rent huset och snacka om att det var på tiden! Jag har flyttat med mej dockhuset de senaste fem gångerna jag flyttat och det har samlat mer och mer damm för varje gång.

Kom in! (Fast inte genom fönstret...)

Köket. Galet storblommig tapet och damråttor stora som elefanter.


Sovrummet. Jag tycker om den lilla fönsterbrädan och tapeten är faktiskt rätt charmig.

Badrummet. Sött hjärta på dörren men gräslig tapet.

Vardagsrummet. Ännu mera 70-tal. Jag älskar spiraltrappan!

För att kunna fixa till vardagsrummet ordentligt var jag tvungen att ta loss trappan. Se så fin den är! Jag ska slippa ner den lite och lacka om den så att den återfår sina glansdagar. Sen ska den förstås få ett nytt räcke också.




Huset är inte helt stabilt, väggarna och taket har lossnat på vissa ställen och först hade jag hoppats att det skulle räcka med lite lim. När jag rengjorde insåg jag att det nog behövs mer än så. Att plocka isär det skrämmer mej men det kanske är bäst ändå. Jag har en värmepistol och funderar på om det inte borde gå rätt smidigt att försiktigt lossa alla delar och sen limma ihop huset igen. Att börja om på ny kula helt enkelt. Är det någon som har erfarenhet av sån här renovering? Jag behöver all hjälp jag kan få! :)

Igår kom förresten husets inneboende hem från Korea. :)

Hej, jag heter Poppy och jag är en utterflicka!

12 kommentarer:

Ellen sa...

Så fint det er!For noen fantastiske detaljer, tapetene er så fine:)
Jeg hadde nok tatt det fra hverandre og satt det sammen igjen ja...Lime ordentlig, og kanskje forsterke huset på andre måter også?Lykke til med prosjektet:)

Julia sa...

Lycka till med dockhusrenoveringen! Skulle också vilja testa att renovera ett dockskåp, men då för jag hitta ett riktigt "renoverings-dockskåp", för det som jag har är ganska nytt, och då är det ju lite synd att börja renovera det. Den lilla uttern var ju för söt! :)

Velkommen til min kreative verden sa...

Et utrolig herlig prosjekt. Dette skal jeg følge med på: )

Malin sa...

Lycka till!
Jag ska leta upp titlarna på några böcker,(återkommer) man kan göra jättemycket av skräp :)
Finns en tidning som heter miniatyrvärlden kan jag varmt rekomendera.
Kram

Unknown sa...

Härligt med projekt!
Önskar att jag hade mer tid för att kunna pyssla som du! :)
Jo den lilla utterflickan, finns det möjlighet att du skulle kunna ge en länk till vart du köpt den, min systerdotter gillar sådana fina dockor, hon gillar även sådana älv flickor som du har köpt, jag har letat men vet inte riktigt vad det är jag sa söka på...

Det vore riktigt snällt av dig om du ville ge mig lite tips..

Tack på förhand och lycka till med dockhuset!

Alejandra

Unknown sa...

Härligt med projekt!
Önskar att jag hade mer tid för att kunna pyssla som du! :)
Jo den lilla utterflickan, finns det möjlighet att du skulle kunna ge en länk till vart du köpt den, min systerdotter gillar sådana fina dockor, hon gillar även sådana älv flickor som du har köpt, jag har letat men vet inte riktigt vad det är jag sa söka på...

Det vore riktigt snällt av dig om du ville ge mig lite tips..

Tack på förhand och lycka till med dockhuset!

Alejandra

Magdaloony sa...

FANTASTISKA tapeter!! (Okej inte alla, men nästan)
Kan jag få flytta in? :)

Lisa sa...

Lyckost som har spiraltrappa! Önskar jag hade det i mitt dockskåp. Det är nog ännu äldre än ditt. ;)

Malin sa...

Hej igen :)
Nu har jag hittat böckerna :
Eva Malmsten har vad jag vet gett ut 3 böcker
Dockskåp & tittskåp Bygg och inred.
Inred tittskåp och dockskåp.
Dockskåp & miniatyrer Rum och miljöer att bygga själv.
Hoppas du får lite hjälp där.
Kram

Saras pyssel sa...

Åh, så spännande!! Jag ser fram emot fortsättningen!

Anonym sa...

här kommer ett tips på ett litet underbart kök som säljs på auktion. Det står dock inte mått på det men jag tänkte att jag skulle hinta iallafall. Se objektnr: 42031 på sikoauktioner.se

Johanna Englund sa...

Oj,vad fint det är,har aldrig sett en spiral trappa i ett dockskåp.Mia vill du veta en grej.DU ÄR MIN IDOL! Synd att det inte blir några fler böcker
:( älskade dem verkligen,men har ingen ännu :( Jag har också en virkad panda.Han är min enda vän & en sann kompis,som ler mot en.Ska sätta upp en bild på han på min blogg,kommenterar i ett inlägg så får du gärna se den & kommentera vad som skulle vara bättre.Har fullt med plancer på dig & dina böcker i mitt rum.Och bilder på dina amigurumis i boken Virka amigurumi (fotade med joppin från en bibba bok)på min joppi som bakrund.Min blogg heter:KreativaAmigurumi.bloggplatsen.se
Kram din största idol.
Johanna & Pandi.

Related Posts with Thumbnails