Pages

23 januari 2011

Huslycka!

8 kommentarer:
 
Efter många timmar tillsammans med Google snubblade jag till slut över det fina dockhuset på en svensk hemsida. Här säljs det som ett 3D-pussel så det var inte konstigt att det tog lite tid. Huset fanns på lager så jag beställde det direkt och passade på att köpa lillebrorsan också när jag ändå höll på.

Bilden kommer från Woodcraft

Jag har läst att dom är lite (eller mycket) krångliga att bygga ihop men att resultatet är väl värt besväret. Är du sugen på att pussla ihop ett eget kråkslott? Kanske kan vi ordna en build-along och hjälpas åt så att vi slipper bli galna. :)

8 kommentarer:

Ninna sa...

Hej! Vill egentligen bara tacka för alla trevliga små figurer du "hjälpt" mig att göra... Idag blev min "glada Krabat" klar och jag har bloggat om det; http://mimejd.bloggplatsen.se/2011/01/23/4429705-en-glad-krabat/
Tack å hej! //Ninna

Cecilia sa...

Helt fantastisk verkligen!
Skulle gärna haka på en build-along men har alldeles för mycket för mig just nu. Hoppas att nån annan hakar på och att jag kan läsa om det ^^

(OM jag skulle göra en skulle jag färglägga som UP-huset)

Lina & Mia sa...

Åh vad jag skulle vilja vara med och bygga, skulle ju vara hur kul som helst att bygga ett eget dockhus till dottern, jag har hållit på mycket med att bygga tittskåp och sånt och jag älskar det! Men jag får ju en liten bebis att ta hand om nu i mars, så det får nog bli en annan gång, har fullt upp med att avsluta alla virkprojekt jag håller på med! Men det ska bli kul att följa ditt byggande, så att man vet om man vågar testa sen... tihi :) Mvh Lina

Ninni sa...

Hej!

Jag har det där huset! Byggde ihop det för några år sen och det var inte så svårt tyckte jag.
Står och pryder sin plats i vardagsrummet fullt med smånallar av varierande sorter!

Kramkram

Sofia sa...

Oj, så fint! :D Jag skulle kanske också skulle kunna tänka mig bygga men vet inte om jag vågar ;) Risken är stor att jag tappar tålamodet och lusten efter halva, haha :)

Julia sa...

Så roligt att du hittade "ditt" hus :D. Kanske får små amigurumis bo i det :)

Marie sa...

oi! Så fint det var! Ble litt misunnelig her, synd de ikke sender til Norge!:(

Lotta sa...

Enligt barnshopping.se så har lekochklura.se en kampanj som ger 10% på allt till sista februari. Man ska ange koden "barn" i samband med köpet.

Related Posts with Thumbnails