Pages

16 januari 2011

Mönsteravslöjande #1 - Lagkamrat

18 kommentarer:
 

Namn: Lagkamrat

Svårighetsgrad: Lätt

Höjd: ca 20cm från tårna till huvudtoppen

Material jag använde: Svarta Fårets raggsocksgarn i färgerna cyklamen (40), blå (80), svart (10) och oblekt (05). En virknål på 3.5 mm, en tapisserinål, stoppning, ögon på 6mm och lim.
Vi går ut stark med en amigurumi som du kan förändra i det oändliga och göra helt personlig. Den är som en utvecklad version av den populära maskoten i första boken, den har förutom armar och ben får en liten näsa som gör den väldigt söt. Den här lilla kompisen kallas för lagkamrat och tanken är att du ska virka upp den i ditt (eller någon annans) favoritlags färger. Fotboll, handboll eller hockey spelar ingen roll, den här vännen kommer heja på det du säger åt den. Om du som jag är nästintill pinsamt ointresserad av sport virkar du den i dina favoritfärger - då hejar den på dej och det är ju inte helt fel. :)
Time for the first project reveal from my new book. This is a tiny team mate, make him in the colors of you favorite team and he will cheer them on. If you, like me, lack that interest you can just make him in your favorite colors and he will cheer you on instead. :)

18 kommentarer:

Asksvart sa...

Vilken liten sötnos :)

Helena sa...

Så charmig, och vilken bra ide.
Ha en trevlig virkdag!

Frida sa...

Åhh vad söt! Ska bli jätte spännande och se alla andra mönsteravslöjandena varje söndag (längtar) !

Asksvart sa...

Gjorde nyss en uppdatering i min blogg med några virkade figurer från dina böcker. Tänkte du kanske ville se...
http://blueeye.blogg.se/2011/january/dalig-pa-att-uppdatera.html#comment

Moa sa...

jag fattar inte hur man gör kappan till munken... lite hjälp kanske?

Julia sa...

Så söt den är! jag längtar till boken kommer ut :)

Mia sa...

Vad glad jag blir att ni gillar den lilla kompisen! Jag blir alltid nervös när det är dags för mönsteravslöjandena men nu känns det mycket bättre. Tack! :)

Moa: Skicka ett mail med dina frågor så ska jag försöka hjälpa dej. Adressen hittar du under fliken "Vanliga frågor".

Joanna sa...

Så söt, vet precis vilka färger den ska få. Jag är precis som duu helt ointresserad av sport men i min familj håller ALLA på ett enda lag. :)

Millasew sa...

Åh vilken sötnos! Ska bli spännande att se de andra filurerna!

Sara sa...

Bedårande! Älskar de smala armarna och benen, och det "filuriga" ansiktet! Du behöver inte vara nervös, vi kommer att älska alla dina figurer!

Madde sa...

En sån gjorde jag långt innan ditt mönsteravslöjande..Förutom näsan...

Bitte sa...

Gilla gilla gilla! Jag diggar små amigurumisar. :D

4U2 sa...

Riktigt fin.

Ebba sa...

Åh, så fort jag hittade hit till din blogg och bläddrade runt bland alla söta figurer beställde jag din bok! Det var länge sedan jag virkade över huvud taget så det här blir riktigt spännande. Ska bli kul att se vad jag kommer ihåg, och det ska bli jätteroligt att lära sig något nytt! Hade aldrig hört talas om Amigurumi förut. Mer pyssel åt folket!

Moa sa...

det löste sig...

Jenny sa...

Vilken söt! :)

svartanova sa...

Så himla cool form på huvudet och mössan!

Heidi sa...

Denne vil lillebarnet mitt lage når boken kommer. Hun kan nesten ikke vente! I bloggen min kan du se hva hun har laget etter oppskrift fra din bok nr. 2.

Related Posts with Thumbnails