Pages

8 januari 2011

Boktips!

4 kommentarer:
 
Jag läser just nu en jättebra bok som är perfekt för alla pysselmänniskor som är sugna på att starta företag. Den heter The Handmade Marketplace och är full av tips och råd om hur man bygger upp sitt varumärke, hur man säljer sina handgjorda varor, hur man gör reklam för dom och hur man kan utveckla sina idéer. Den är på engelska men är enkel att förstå, den är också så trevligt skriven att man fastnar direkt och helt glömmer bort att den är på ett annat språk.

Jag önskar att jag hade läst den när jag började fundera på att starta företag men även nu, fyra år senare, lär jag mej en massa bra saker! Jag har fyllt två sidor i mitt anteckningsblock med tankar, idéer och planer. :)

Även om du inte är sugen på att starta ett företag utan kanske bara vill ta din hobby till en ny nivå så är det här en bra bok för dej. Boken finns här på AdLibris men är slut för tillfället. Titta istället in på Amazon, där kan du till och med kika runt i den.


If you're contemplating starting your own creative business this is the book for you! It's filled with great advices on how to do just about everything, from starting up and making a businessplan to marketing your product and selling them online and in shops and fairs. I love the style and tone in the book and even though I've been running my business for years I still learned a lot of great things. So grab your idea book and a pen and start getting inspired!

4 kommentarer:

Lilla Anka sa...

Tack för tipset! Den måste jag kolla!
Tyvärr har jag inte virkat något ur dina böcker, jag har inget tålamod till det. Men jag brukar titta in i din blogg och se på alla fina, söta....
Själv syr jag mest.

Efwa - Medea sa...

Ja, den är verkligen inspirerande!!

PUK sa...

Den bestilte jeg på Amazon inden jul, og den er på vej til mig. Hvor herligt, at du kan anbefale den!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Vilken intressant bok :) Tack för det tipset!

Related Posts with Thumbnails