Pages

1 januari 2011

Årsredovisning

9 kommentarer:
 
Helt plötsligt är det 2011 och ännu en gång har jag inte alls hängt med i svängarna. Flög inte 2010 förbi med ljusets hastighet? Det var ett kort men bra år och jag lyckades bocka av en del saker på min planeringslista.

Så här såg planerna ut för 2010
Och så blev det...

Göra klart boken (avsätter hela januari till det)
-Boken blev klar!

Skaffa nytt jobb (helst i bok-, pyssel- eller inredningsbutik)
- Skrev en bok till istället och testade på ett år som heltidsförfattare.

Köpa bil (en snäll en som är lätt att övningsköra i)
- Och en bil blev köpt, den är blå och bra!

Ta körkort (Äntligen!)
- Handledarekursen är avklarad men vi fick intyget lagom till alla bröllopsbestyr så övningskörandet fick vänta.

Gå en skrivarkurs på distans (dags att ta tag i bokskrivarplanerna)
- Det blev bokskrivande istället och det är ju ändå ett steg i rätt riktning.

Pyssla som aldrig förr (symaskinen åker strax in på service och sen bär det av)
- Symaskinen gick sönder en månad efter servicen så under sommaren köpte jag en ny. Jag har inte hunnit med så mycket pysslande som jag hade hoppats men nån gång ibland har jag tagit mej tid till min nya vän.

Det hände förstås mycket mer under året.
Vi blev farbror och faster.
Bok nummer 1 nådde svindlande 30 000 sålda ex.
Bok nummer 2 kom ut.
Vi letade hus och tittade på fler än vi kan komma ihåg (men hittade inte rätt)
Jag gjorde mitt första besök på bokmässan.
Vi gjorde vår första riktiga resa utomlands.
Vi gifte oss!

Till det kommer vänner som fått barn, köpt hus, bytt lägenheter, förlovat sej och blivit sambos. Vi har onekligen haft mycket att fira!

Så vad ska jag sikta på i år då? Det här får bli en önskelista istället för en planering – 2010 visade verkligen att fantastiska men oförutsedda saker sker hela tiden och det är dags att tänka fritt och storlaget. :)

Så 2011 är året då...
- vi köper, eller ännu hellre bygger, vårt drömhus.
- vi reser mer!
- jag blir bättre på att förvalta min tid.
- vi träffar människor! (Jag har fått lappsjuka av att inte jobba.)
- jag hittar ett jobb som inspirerar, utmanar och gör mej glad. (Hör av dej om du har nått som passar! ^^)

Och favoriter i repris...
- jag tar körkort. (Inget bröllop kan hindra mej nu!)
- jag och mister make går en skrivarkurs tillsammans
- jag pysslar mer! (20 nya pysselböcker är inköpta för att maximera skaparlusten!)

När tredje boken är klar och jag kryper ut ur virkvrån känns det som att jag har alla möjligheter i världen att göra nya och roliga saker. Det är jätteläskigt och jättespännande på samma gång! Jag ser fram emot att sitta här (eller i vårt hus rättare sagt ^^) och skriva årsredovisningen för 2011 – jag är säker på att det har hänt tokstora och tokroliga saker!

Om du får önska dej vad som helst som kommer hända dej under 2011, vad önskar du dej då?
Jag håller tummarna för att både du och jag lyckas uppnå just dom sakerna!

9 kommentarer:

Sofia sa...

Jag önskar att jag hittar en utbilning som jag vill gå. Jag vill jobba med hund, tex spårhund, narkotikahund... :)

Cecilia sa...

Vad mycket härliga saker du hunnit med under 2010! Låter som att du har haft en fantastiskt år på alla plan!
Hoppas att ni hittar ert drömhus nu!

myzpyz sa...

du hann med en massa under 2010, var stolt o glad :)
önskar dig all lycka inför 2011!
kraMyz

Mia sa...

Sofia - Åh, vad spännande! Jag hoppas att du hittar en riktigt bra en! Finns det någon hund som kan spåra upp bra utbildningar? En sån skulle jag behöva låna. :)

Cecilia & myzpyz - Det är roligt att lista allt, då ser man hur mycket man ändå hinner med. Och då är det helt okej att man känner sej lite trött såhär efteråt. :) Hoppas att ni får en riktigt bra start på året!

Madeleine sa...

Vad härligt allt det där låter!
Själv planerar jag att plugga duktigt, spara pengar, fortsätta maximera mysigheten i hemmet, handarbeta mycket och bli bra i axlarna (de två senare motsäger tyvärr varandra en del! :P).
Gott nytt år! :D

Erika sa...

Min önskan och mina planer för 2011 är att ge ut en mönsterbok, men är så feg och vet inte i vilken ände jag ska börja när det gäller att jaga bokförlag, några tips?!?
Andra mål är mer privata och sådant som jag ännu inte vill gå ut med.

God fortsättning på det nya året!

Mrs Twins sa...

Thanks for your comments Sandra.I can't seem to get the translator working at the moment though.
Happy New year to you and your family.
You have a beautiful blog here, such wonderful work.
Hugs suex

Elisabeth sa...

Jag bara önskar att jag fick ro till att åtminstonne göra klart hälften av alla mina projekt jag har på gång nu...

Anonym sa...

Vad roligt att du blev klar med bok tre!
När på ett unifär kommer den hammla i affären?

Related Posts with Thumbnails