Pages

12 maj 2010

Say hello to my little friend!

32 kommentarer:
 
Igår blev jag faktiskt färdig men det gigantiska projektet som jag påbörjade för över ett år sen, äntligen! Jag fick bamsestora virknålar i februari 2009 och köpte på mej massor med garn och satte igång, snacka om tungvirkat. Virknålarna visade sej vara för stora, jag fick gå ner flera storlekar men satt till slut ändå med en nål som var hela 1 cm tjock. Mina stackars axlar var inte glada och det är nog därför de enorma 'gurumi- delarna legat gömda i garderoben sen dess, dom har straffats för mitt lidande. :D

Men så igår monterade jag ihop amigurumin och här är den nu, jag tror nog att du känner igen henne. Både Emilia och Helena gissade rätt när jag visade hennes öron igår. Är jag så förutsägbar eller har Panda bara speciella öron? :)


Hon är gigantisk, i alla fall i 'gurumimått mätt. Jag gissar att hon är av rasen jättepanda och för att jämföra står hon här bredvid sina andra jag (det finns bara en Panda för mej).

MiniPanda är 18 cm lång, mellanPanda 31 cm, vilket jag tyckte var stort bara det och jättePanda är hela 65 cm lång upp till huvudtoppen och väger 1,5 kilo. Hon är tokstor... kort sagt. Jag undrar om vi vågar åka på några äventyr med henne. Hur ska jag kunna smuggla in en så stor panda på tivoli i Köpenhamn liksom? Det blir alldeles för spännande för min smak.

En liten faktaruta
Namn: Panda
Färdigvirkad: 11 maj 2010
Längd: 65cm
Gillar: att åka på äventyr, leka med herr O, baka och vila
Ogillar: räkor, vassa kanter, olurviga hundar och att gå vilse
Material: Lovikkagarn #100 - vit och #114 - svart, virknål på 10mm, barnsäkra ögon på 30mm, barnsäker nos på 22mm
Mönster: Mitt eget (varken mönster eller amigurumi är till salu)

32 kommentarer:

Petra sa...

UNDERBAR :)

Maria sa...

Vilken gudomlig trio! Du får skriva en bok liknande "Gullock och de tre björnarna" men om de tre pandorna istället.."pappa panda,mamma panda och lilla panda"..:)

Mia stickar sa...

Tokstor och jättefin!

Annika sa...

Oj, vad söt! :) Har gjort färdigt min första gurumi idag! Finns en bild i min blogg!

Sofia sa...

aah så häftigt :)

Eva sa...

WOW !
Villken fin trio!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Men wow vad häftigt! Kan tänka mig att det är riktigt trögs att virka amigurumi med så stor nål ;)

Plutt sa...

Jättefin, men otroligt stor. Fick mäta med måttband för att inse HUR stor. Men som sagt väääldigt fin och välgjord! :)

SuWeren sa...

Som ALLT jag tidigare sett av dig ramlar även storPanda plums in i hjärtat. Man blir inspirerad och glad i hela kroppen!

Anni sa...

Håhå, vilken fantastisk Pandatrio.. :-)

Linn sa...

Vilken liten söting! :)

Hanna sa...

Oj vad stor ! Jag visste inte att man kunde göra så stora amigurumis.Fantastikt! Och ännu mer fantastikt och sött med en Panda!^^

Elin sa...

Vad fin hon är! Nu blir jag otroligt sugen på att göra något liknande!

Helena sa...

:) Vilket jobb! Jättefin blev den!

Elsas Stickeri sa...

va häftigt med en så stor gurumi :) Nu blev jag också sugen på att virka jättegurumis ;)

Bostic sa...

Vad söt <3!

Aurora sa...

Thnåå!
Pandaen ble kjempefin, men stor! :-D
Nydelig altså <3

mellanie sa...

Hello,

i love the panda, where can you order the pattern to make one for myself.

Greets, Mellanie from Holland.

Maria sa...

Verkligen superfin =) Nu blev jag också riktigt sugen på att göra en riktigt stor amigurumi.
Antar att du måste ha använt mer än dubbelt garn; får man vara nyfiken och fråga hur många trådar (eller vad man nu ska kalla det?) du använde?

TeaManiac sa...

Det inte klokt va stor!! Gu va häftigt att ha en sådan!! Jag håller på att virka en kanin från din första bok,Den ska lillasyster få

Katja sa...

Vad fin hon är :-)

bitte71 sa...

Åh, så fin hon är!! Jag kan tänka mig att det måste vara jobbigt att virka med så stora nålar!

emilia sa...

jippie jag hade rätt!

och gud va stor den e ! tog ett måttband o kollade hur stor den e, och HERREGUD! den räcer mig nästan upp till midjan!

ville bara säga att jag tycker att du är jätteduktig

Clara sa...

Jag mätte 65cm, din Panda måste vara GIGANTISK! Men söt som socker :) Jag älskar din bok 'Virka söta Amigurumis', den är jätte bra! Jag har virkat min första mus med dina mönster! :)

Evfa/Nystverket sa...

Panda är jättefin, i alla storlekar. Minipanda kan ju vara bra att ha med om man ska gå på otäck bio t.ex....

Hulda sa...

Vilken rolig idé att göra en jättepanda! Helt underbar ju!

Ylva sa...

Gud vad sött! <3

Maria sa...

Fina!

Golden truce sa...

så gullig panda ;)

Moa sa...

Jag är sååå kär i panda!!!

Johanna Englund sa...

Naaawww vad gullig panda :3 vill ha den! *sträcker efter den,men når inte* Min lilla panda pandalina är 10 cm lång & hälsar glatt till din panda!

svartanova sa...

Jag har gjort en av dina amigurumi med grov nål och tjockt garn, och det var det roligaste jag har gjort.
Här finns den:
http://lyckakanvaraenton.blogspot.com/2011/02/till-kalas.html

Related Posts with Thumbnails