Pages

12 april 2009

Mönsteravslöjande #8 (och utlottning av) – Nåldyna

86 kommentarer:
 
Utgivningen av boken närmar sej med stormsteg, nu är det bara en månad kvar, och snart är alla mönsterna avslöjade. Jag hoppas verkligen att du gillar mönsterna som är med, många är mina favoriter och förhoppningsvis kan de bli dina också.

Jag vet att många pysslare gillar att sy och därför ville jag ha med en nåldyna, så här har du veckans mönster – prinsesstårtan. Den är så söt och färgglad att man bara inte kan låta bli att bli glad när man ska plocka fram sina nålar. Att den ser mumsig ut är bara en bonus. Spetskanten och den lilla marsipanblomman ger lite äkta tårtkänsla.

Det känns lite extra bra att just tårtan är veckans mönster, det här inlägget är nämligen nummer 100. Hurra för det! Jag tycker att vi firar med en liten utlottning, en styck nåldyna (med ”strössel”) står på spel. För att få en chans att vinna behöver du bara skriva en kommentar, ett litet hej räcker bra. Vill du öka vinstchansen länkar du till tävlingen på din blogg, då får du två lotter och tummen upp av Panda. Låna gärna en bild om du vill det och du kan vara med och tävla ända fram till 26 april. Lycka till!


”Nybakad” tårta Vita nålar ser ut som strössel, det blir ännu lite mumsigare!
The pattern of the week is a little pincushion in the shape of a cake. I use white needles that look like sprinkle, it makes it look even yummier. Whit a lace edging and a tiny flower on top it looks almost eatable.

86 kommentarer:

pysselmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
pysselmamman sa...

Å så gullig.....tur att det bara är en månad kvar....längtar! Vill naturligtvis vara med och få två lotter, länkar.

Rebecca sa...

hejhej så klart, min blogg vägrar länka men jag kommer lägga upp en skriven länk i stället

Anna-Snoddas sa...

En nåldyna vill jag gärna ha! :)

Annabell sa...

Klart att man vill vinna den söta tårtan! Så klart har jag länkat till tävlingen på min blogg;)

Häxan Sytant sa...

Längtar också till boken kommer ut! Vill jättegärna vinna din nåldyna. Jag länkar från min blogg.
Ha en fortsatt trevlig påsk! :-)

svartanova sa...

Åh, vilken fin nåldyna! Och vad roligt att mönstret kommer finnas med i boken.

Jag vill väldigt gärna vara med i tävlingen och länkar till tävlingen från min blogg.

lolla sa...

hejsan
en sån söt nåldyna vill jag gärna vinna...och länktar så till boken kommer ut
kram lolla

Helena sa...

Så lyckliga mina nålar skulle bli för en sån underbar boplats! Nu är snart den lååånga väntan på bokutgivningen över- Hurra!
Längtar självklart till Sveriges bästa virkerska!

Engström´s Chilllout sa...

mmm den såg mumsig ut! =)

Virrhönan sa...

Den tårtan skulle passa väldigt bra hos mig i Frankrike.

undrar också vilket datum boken släpps så man kan be släkten hemma hålla koll och skicka den till mig.

Sandra sa...

Länkat på min blogg, håller tummarna för en sån vill man ju bara ha :D

Moster Maska sa...

Jättegullig! En så vill jag gärna vinna! Ha en bra dag!

Lotten sa...

Åhh så söt den är! Jag vill vinna!

/Lotten

Pernilla sa...

Hej hej. Så otroligt mycket fint du har på din blogg. Man blir så glad att se dina figurer. Ser fram emot när boken kommer. Älskar att virka då jag sitter framför tv:n, men en trevlig nåldyna då man sitter vid symaskin skulle inte vara helt fel. =) Jag länkar till dig från min blogg. =) Ha en bra dag.

Pernilla sa...

Jättesöt. Klart man vill vinna. Jag länkar direkt.

Asksvart sa...

Vilken söt liten tårta... Ja tar gäran en liten chans till att vinna den.

LindaH sa...

vilka fina. klart jag vill vara med!

länkat har jag gjort här:
http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/naldyna.html

mail: linda.hallstensson@hotmail.com

Jullan sa...

Ser fram emot när din bok kommer ut! Har tipsat bibblan och de ska köpa in den när den kommer ut!! Självklart är jag med och tävlar!! Länkar till dig!

J.La sa...

Hej hej!
Jag vill vara med :)

Amanda sa...

Åh vad fin! Jag vill absolut vara med. ^^

Har länkat här:
http://creyla.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavling-naldyna.html

Kerstin sa...

Hejsan!

Visst vill man vara med om utlottningen av en sådan goding...

Sandra tipsar sa...

Åh, så söt!

Jag vill vara med, jag har länkat här:
http://sandratipsar.blogspot.com/2009/04/vinn-en-naldyna.html

sofia och vovvarna sa...

Hej! jag vill jätte gärna ha e mummsig nåldyna! :D
Jag lägger en fast länk i vänstra sidospalten på min blogg.
hoopas det är ok?
Kram/ fia

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag älskar prinsesstårta och vill gärna ha en lott av Panda.
Eva ;)

Mia stickar sa...

Visst skulle jag vilja vinna en prinsesstårta. Har lagt en länk på min blogg. Väntar med spänning på boken, nu närmar det sig...

miastick sa...

Ojojoj, skojar du eller? En sån vill jag verkligen vinna! Jag är helt galen i prinsesstårta. Hoppas!

miaring sa...

Jag önskar mig verkligen en sådan! Länkar så klart!
Mia

En Mölnbobos Liv sa...

Vilken supersöt nåldyna! Den skulle jag vilja vinna till min älskade mamma som är en riktig pysseltjej.

Jag har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/april/naldyna.html

info@annakarlsson.se

Lena sa...

Tävla om tårta? JA!! Vinna tårta ? JAA!!
Jag är med !

ewushka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ewushka sa...

Klart man vill ha en sån, den var jättesöt. Jag länkar såklart.

Carola L sa...

Oj, så söt!

Den vore toppen när jag får klart min pysselhörna.

Länk till tävlingen finns i min tävlingsblogg: http://mammamuh.blogg.se/tavla

Anne sa...

Är gärna med! :)

abackman66 at hotmail punkt com

Emma - inredning och annat kul sa...

Ärgärna med i tävlingen.
Nålsdynan var förskräckligt söt :)

Anna sa...

Nybörjare som jag är på virkning har jag haft din blog under bevakning i flera veckor nu och din bok ligger på vänt på Adlibris...

Hoppas jag har tur på en prinsesstårta!

maja sa...

o,ja, den vill jag vinna. skulle mitt barnbarn kunna leka med i sitt lilla "kök"

Skaparstigen sa...

Hej!
Nu har jag länkat. Är i stort behov av en nåldyna, då jag förvarar mina nålar i en dålig plastask som locket åker igen på av sig själv. Illa när man syr mycket.

Flaggduken 2 sa...

Gud så rar den lilla nåldynan är, vilken smällkaramell.
Vill gärna vara med & tävla.
Kram Petra

Botti sa...

Klart jag vill vara med!!! Länkat på min sida!

/B

Janette Millbom sa...

jättefin!! klart jag vill vinna den! (men jag nöjer mig med en röst ;-)

Bitte sa...

Vilken urmysig blogg du har! Jag väntar på din bok, ska beställa den då den kommer. =) Jag har nyligen upptäckt amigurumisar, men inte virkat nån än. Vet inte vad jag ska börja med och jag hittade din blogg när jag letade efter info om garnstorlek och virknålar. Kramar från Åbo!

Alma sa...

Klart jag vill vinna denna läckra skapelse.Snyggt och praktiskt.....
Vårgrön och fin vad passar bättre just nu.
Har ingen egen blogg men läser med förtjusning många andras bloggar.
Kram från
ulla.kullen@telia.com

Pysselanna sa...

Superfin, skulle gärna vilja ha en sådan fin nåldyna, hade passat perfekt bredvid min symaskin.

Linda sa...

Jag är jätte gärna med och tävlar

http://lindatavlar.blogspot.com/2009/04/vinn-sot-naldyna.html

Ingalill sa...

Å precis vad mina nålar behöver! Ett eget hem.... länkar naturligtvis från min blogg på http://ridemark.dk/wordpress2

Anonitota sa...

Men, så söt!
Jag vill gärna vara med och tävla!

anonitota@comhem.se

Linda sa...

jag är med

http://lindisentavlar.blogspot.com/2009/04/naldyna.html

vintageretroprinsessa sa...

Nålarna här ligger i en ful skrot hög.
Dom vill ha ett eget hem :)

Har givetvis länkat :)

Kääärlek mamma Jessica

leopardia sa...

naw, vilken söt. jag är gärna med och tävlar.
http://leopardia.blogg.se/2009/april/vinn-naldyna-hos-en-kreativ-liten-blogg.html

Hosio sa...

Jag är självklart med och tävlar!
Har även länkat:
http://hosio.blogg.se/2009/april/tavling-naldyna.html

Håller tummarna

Sara sa...

Hej!

En riktig nåldyna skulle sambon uppskatta. Så slipper hans fötter hitta nålar överallt.. hehe..

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilken underbar nåldyna, den skulle passa perfekt hemma hos mig :)

Länkat har jag gjort från min tävlingsblogg: http://edvinsmamma.blogg.se/tavlingar/2009/april/tavla-om-en-sot-naldyna.html

Engström´s Chilllout sa...

Nu har jag förbokat din bok på cdon.com....=) Ska bli såå roligt när den kommer!!!!

Nathalie sa...

Jag är absolut med :) Har länkat med ^^

maxell sa...

Så söt och smaklig. :) Den prinsessskapelsen skulle prinsen ha att bjuda på...

Vi har länkar från här.

evamar sa...

Oj, vad söt. Har länkat här:

http://evamar.blogg.se/2009/april/naldyna-26-april.html

Roblin sa...

Oh vilken söt! Den skulle pryda sin plats i mitt syrum!
Länkar självfallet också om "go'biten"

Cilla sa...

Vilken sötsak! Den skulle jag behöva, jag har mina stackars nålar i en tråkig liten plastburk..
/Cilla - cilla1983(at)hotmail.it

metamorphosis sa...

Oh ja! Jag vill vara med! :-D
Mina stackars nålar förtjänar något tjusigare än den slitna dynan de bor på idag!

Sally sa...

Hej Mia!
Grattis för att du har slåppt ut en bok och grattis på den 100:e inlägg!
Min länk är:
http://sallyomuffybloggen.blogg.se/
Ännu ett grattis!
Mvh Sally ^^

Stitchordie sa...

så söt! den blir man självklart lite sugen på. jag länkar härifrån:
http://stichordie.blogspot.com/

mvh tzeni

Anonym sa...

Åh, denna sötsak hade jag väldigt gärna velat vinna! Har just nu alla mina nålar i en vanlig tråkig plåtburk så en riktig bakelse att få sätta tänderna, eller jag menar nålarna(!) i skulle vara kanonbra :)

Mvh Emilia (emilia.utsi-wallin@hotmail.com)

Jeanette sa...

Vill gärna vara med och tävla om den söta nåldynan

Länkar från tävlingsbloggen
http://channen.blogg.se/tavlingsblogg/2009/april/vacker-naldyna-avslutas-26-april.html

Louise L sa...

Gud vad häftigt att du ska ge ut en bok, wow :) hoppas den säljer bra!
nåldynan är hur fin som helst!

louise.lindskog@hotmail.com

Bettan... sa...

Hej hej!
Vilken underbar nåldyna! Vill gärna vara med i din tävling :)
KRAM!

Helena sa...

Jag vill vara med i utlottningen av den jättefina prinsesstårtenåldynan! Jag har länkat från min blogg.

Retro Elephant sa...

Jag är med! Och länkar till tävlingen i vänster kolumn på min blogg! Hoppas jag vinner den :)

//Lina

Sofia-Sobeide sa...

Jag behöver en nåldyna :) Jag har också länkat till utlottningen på min blogg.

Cel'Dara sa...

Jisses så söt! Den här vill jag gärna vinna, så räkna med mig. :-)

Strumpetossa sa...

Helt fantastiskt underbar! Jag vill gärna ha den! ;) Har länkat på min blogg också...

Tygterrier sa...

Åh, en sån här behöver jag - jag länkar för extra vinstchans :-D

Betsy sa...

Å jag vill också ha en tårta som lever för alltid..När man har bakat en tårta och gjort den jättefin då helt plötsligt ska man börja skära i den och förstöra den bara för att man är sugen på tårta ;)
Å snälla Panda håll tummarna för mig.
Jag länkar också.

Libbe sa...

Halledar så fin....den vill jag gärna vinna.....Har så klart även länkat

Maria Rosvall sa...

Hittade hit via sofias värld, tyvärr kan jag inte själv länka vidare för jag har ingen egen blogg. Men jag älskar alla virkade söta saker här och hoppas på en chans på min lott ändå.. annars får jag väl köpa boken och försöka lära mig själv..

Lurpan sa...

Oj så gullig den var, den vinner jag gärna. Jag är här för första gången nånsin idag, mkt trevlig blogg måste jag säga. Jag vill oxå kunna virka, måste försöka lära mig på nåt sätt...

Monica sa...

Hejsan!
Vilken söt liten nåldyna. Den vill jag jättegärna vinna och länkar från min pysselblogg.
-Monica-

Fröken paj sa...

Sååå fin, jag tar en lott!

h/saltaste bönan sa...

Smarrig! Jag vill vara med och tävla. Länkar från min blogg.

Mrs Sophie sa...

Ååååå va sött! En sån sötis vill väl alla ha!
Länkar till min blogg!

Fröken Eko sa...

Hej!

Jag vill också vara med i utlottningen av strössel-nål-tårtan :)

Och för att få tummen upp av Panda så lägger jag också in en bildlänk i min blogg. Den finns i högra sidospalten och jag låter den ligga uppe t.o.m. sista tävlingsdan.

Häls. F

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Här kommer en till som vill vara med i utlottningen :)

Jag har länkat http://virkaholic.blogspot.com/2009/04/tavling.html

Ing-Marie i Säter sa...

Hej ! Vilken fin bok med gulliagt innehåll. har försökt kolla i din blogg men är det så att du har gjort boken. Grattis!
Jag vill gärna vinna tåran.

Hulda sa...

Jag vill vinna!!! Så söt!
Länkar på min hemsida!
www.humlanspyssel.blogspot.com

Jenny
jenny.ch@telia.com

Anette sa...

Åh...en sån himla söt! Jag vill supergärna vinna en sån. Brukar tassa in här till dig och fascineras över hur duktig du är och hur mycket man kan göra med garn och en virknål.
Banne mig att jag ska lära mig en dag jag med! :)

angela sa...

Hej :)

I lördags var jag in på våran lilla bokhandel här i Ljusdal och direkt föll min blick på världens sötaste bok, Virka Amigurumi.
Kärlek vid första titten.. först bjöd jag den på lördagsfika innan vi gick hem och tokvirkade en tårta.

Upptäckte att man tydligen kan få träningsvärk av att tokvirka ;)

Related Posts with Thumbnails