Pages

5 april 2009

Mönsteravslöjande #7 - Maskot

19 kommentarer:
 
Veckans mönster är en på en gammal goding, maskoten. Den har varit med ett tag men den är lite som ett fint vin, den blir bara bättre med tiden. ^^

Maskoten kan, precis som många andra mönster, varieras i det oändliga. Jag har gjort så många olika versioner av den här att jag knappt kan hålla räkningen och varje ny maskot är precis lika rolig att virka klart. Virkar du med riktigt tunt garn kan du ha maskoten som ett mobilsmycke eller en nyckelring och gör du den lite större kan du hänga den i dragkedjan i väskan.


Min favoritmaskot

Två annorlunda maskotar, en specialbeställning till två mangatecknare
(de som designade Njop)
Jag vet att vissa av er redan virkat den här, den var ju med i Shojo Stars, men den passade i boken och jag kunde bara inte välja bort den. Jag tycker att alla behöver en alldeles egen liten maskot i väskan som gör en glad!

This weeks pattern is a tiny mascot for your keychain or bag. You can make different ones every time, just change the color and thickness of the yarn. If you make it extra tiny you can use it as a phone friend!

19 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin den är! Lika spännande varje söndag att vänta på avslöjandet!

svartanova sa...

Även om jag redan har virkat den en gång, är jag jätteglad att mönstret är med även i boken!
Jag håller fortfarande på och letar efter ett tunnare garn, så att jag kan virka mindre maskotar till nyckelringar.

De två specialdesignade var supersöta!
Idag hoppas jag hinna börja på din flamsingo!

Trevlig söndag!

Engström´s Chilllout sa...

jättefiiiiiin!!! =)

Musseblomman sa...

Så söta! Kommer säkert virka många av dem!!.
Ha en härlig söndag!

Viktoria sa...

Jag gillar din lilla panda, och bilden på katten i sängen är såå charmig. Och dessa två i det här inlägget är också supersöta. Wiiiie ^^

Susanne sa...

Beroendeframkallande! :-)

Nu tycker jag att Din bok kan komma! Jag kan inte vänta längre.

Tack på förhand!

:-)

Janette Millbom sa...

vi får nog köpa din bok tror jag :-)

Diana sa...

Åh den har jag velat virka sen jag såg den i shojo star! Men tyvärr har jag inte virkat på typ tre år så jag glömt hur man gjorde och har inte kommit på hur man gjorde än.

Med fingrarna i (j)orden sa...

Nu måste väl boken komma snart. !!?Synd att jag inte kan virka. Dessa vore ju perfekta i påskäggen. Ett sånt mobilsmycke skulle nog till och med tonårsgrabbarna gilla (man kan väl göra dem som hårdrockare, typ). Å så en manga till lilltösen.
Eva;)
Håll utkik på min blogg under veckan, för nu avslöjar jag snart mitt "handarbete" i nässelgarn.

M sa...

Men så söta! Man blir ju helt kär! :)
Kram M

Liv sa...

Dom är så otroligt söta, varför säljer du inga?:)

maja sa...

Vad jag gillar dina figurer. Kommer absolut att köpa boken, ska nog önska den i morsdagspresent. Jag tycker också om följetongen om din panda. Det känns nästan som om den var levande. Ups! den kanske är det

Pixi sa...

Ja det e klart att alla ska ha en maskot! Såå sööta! Förresten vadr köper du de små ögonen nånstans? Kram o Glad Påsk! =)

Helena sa...

Hoppas att de återstående veckorna av väntan går fort!!!! Vill ha boken NU! Glad Påsk på er, låt inte Pande äta för mycket ägg:)

Smycka sa...

Ååååh, vicka söta!!! De e urgulliga!

Ulrica =o)

Karin sa...

Vilka sötisar!

L_E sa...

I like.. it's very nice.!!

Anonym sa...

Hello :)

I'm from germany and just want to say that i'm totally in love with your amazing work! Gosh, i really love the little mascot at the second picture (the white/blue one). It's so cute! You're very talented!
wish i could make such a cute one ._. (but i'm a total beginner^^)

wish your book will be translated in english - best amigurumi book i've ever seen.

keep up your great work!

greets from germany,
Mareen

Strumpan sa...

Tack för dina fina mönster! Du har inspirerat mig till att börja virka amigurumis, är på bok 2 nu... :-) Gjorde detta lilla pyssel av maskotar till bebisen i magen - http://sandlada.blogg.se/2010/september/pyssel-virkad-barnvagnsmobil.html

Related Posts with Thumbnails