Pages

18 april 2009

Lejonet Sam

21 kommentarer:
 
Det var ett tag sen jag hade en massa tid över till att virka, två jobb, ett företag och livet kräver en hel del timmar har jag insett och det är lite sorgligt. Jag saknar att spendera timmar framför tvn med en ny amigurumi men jag har helt enkelt fått prioritera annat. Först kändes det väldigt ledsamt men nu har jag kommit på en riktigt bra kompromiss, jag ska avsluta en massa stackars påbörjade och bortglömda ’gurumisar. Jag har en hel hylla full med icke avslutade figurer som bara väntar på att komma till liv och eftersom grunden är klar på de flesta behöver jag inte lägga 20-25 timmar på dom som jag gör med nya projekt. Nu kan jag beta av mina små kompisar en efter en, jag klämmer gärna in en liten virkstund varje dag, och genast känns allt bättre. Först ut av gamla ’gurumisar som fått nytt liv är lejonet Sam.

Han är en ganska liten krabat, bara 17 cm lång,
som är väldigt stolt över sin stora man. Allt hår kräver en hel del vård men han är snäll och lugn när jag kammar honom, helt olik alla andra kattdjur i denna familj.
Jag ska försöka komma på något litet plagg eller någon detalj till honom så att han inte känner sig så tråkig men just nu har jag inte så mycket inspiration. Jag får nog plocka fram nästa ’gurumi till jag får någon bra idé.

I haven’t got much time to crochet anymore and instead of spending 20-25 hours on a new projecs I decided to finish some old amigurumis instead. I’ve got a whole shelf full of wips and I’m going to try and finish them of one by one, taking a little time each day. This is the first finished wip Sam, a tiny lion with big hair. I have to give him some nice clothes or details later, he is feeling a bit bland right now.

21 kommentarer:

florin design sa...

Fy sjutton så söt!!!!! Helt underbar! Jag tycker att han ska få ett par söta kalsonger :-) Eller ett linne kanske...

Engström´s Chilllout sa...

Å så gillig han var!!!

svartanova sa...

Vilken underbart charmig gurumi!

Sofia-Sobeide sa...

Sam är ju hur söt som helst!! Jag tycker han är väldigt fin som han är :)

L_E sa...

Very nice..!!!
I like...++++++

Carolina sa...

En sån sötnos ;)

Jo sa...

Åh, den var söt! :) Finns den med i din fina bok?

Paula sa...

Åhhh, du gör så fina saker! Har tipsat om din bok på min blogg och själv har jag förbokat den:o. / Paula

Skaparstigen sa...

Helt fantastiskt söt!

Roblin sa...

Wow! Jag blir helt till mig!
Vilket underbart lejon!

Louise Lindskog sa...

Jag har kollat igenom din blogg precis, var inne tidigare idag.
Jag är verkligen djupt imponerad, du är verkligen jätteduktig! jag skulle vilja testa att göra en liten sköldpadda, fast jag inte har virkat sen 6an, och då gick det inget vidare, haha!
aja, vi får se hur det går.
ha det bäst!

Pysselanna sa...

Ohhh...vilket sött lejon

Anonym sa...

söt! helt underbar. en favorit!
har hittat till "din" monter nere i stan :D

Åsa Tidqvist sa...

maj gad så söt! tycker också att ett par små kalsonger eller badbyxor, randiga i retrostil =) vore gulligt på honom!

jess sa...

Han e ju söt. Jag stycker att Sam antingen ska ha ett par röda kalsonger med mor broderat eller ett "Tarzan- linne"

jess sa...

Han e ju söt. Jag stycker att Sam antingen ska ha ett par röda kalsonger med mor broderat eller ett "Tarzan- linne"

Tygterrier sa...

Vilken sötis! Han är ju jättefin som han är!! Vill haaaa... Hur har du gjort det där håret?

stora lilla j sa...

Helt ofattbart söt! Jag röstar för en liten röd väst med knappar på...

Julia sa...

Nu har jag baske mig sökt mig fördärvad efter en epostadress till dig, men slänger in frågan som en kommentar hit istället då och hoppas att den blir uppmärksammad.

Vart köper du ögonen till dina amigurumis? Jag sitter precis och virkar min första amigurumi (en vit kanin) och grämer mig så smått över att jag varken har ögon eller nosar att använda till mina framtida skapelser. Hjälp?

MiaN sa...

Tycker han ska ha slips och väst - eller snickarbyxor!
Jättesöt!
Hur har du gjort manen? Hoppas han får vara med i nästa bok!

Helena sa...

hah =) the big problem for us - crafters - that we have only 2 hands =)) i hate to leave toys that i didn't finish, but my ideas go very fast and i can't have time for all my projects.. so many of them are only in my mind =((

Related Posts with Thumbnails