Pages

12 januari 2009

Till Stockholm

2 kommentarer:
 
Nu på onsdag åker jag på en dagstur till Stockholm, ett äventyr för både Panda och mej. Eftersom jag bara varit där en gång tidigare behöver jag nu lite tips på trevliga garn-, inrednings eller prylaffärer. Jag kommer hålla till i närheten av Sveavägen så affärerna får inte ligga för långt därifrån. Om du vet något ställe som är värt att besöka så skriv det i en kommentar, gärna med adress så att jag kan skriva ut en karta från Eniro. Jag kommer se ut som värsta turisten med karta, kamera och Panda... ^^

2 kommentarer:

Pärlugglan sa...

Välkommen till Stockholm! Hoppas att Panda kommer att gilla äventyret.

God fortsättning på det nya året.

Jag har tyvärr inga tips på garnaffärer :-(, men så var det ett tag sedan jag stickade och virkade, sådär en 18 år sedan.

Men jag har fått en utmaning och utmanar dig :-), kolla min blogg så ser du vad det går ut på.

Pärlugglan

Jenny sa...

Tips på pysselskatter!
Om du börjar vid korsningen Sveavägen-Kungsgatan och har Adidasbutiken i ryggen så hittar du Pandurobutiken 100 m ner på vänster sida av Kungsgatan. I samma korsning längs Sveavägen (med Duka i ryggen)finns Ohlsons tyger på höger sida. Kreatima och Hemslöjden lite längre fram. Fortsätt framåt på Sveavägen och sväng höger till Luntmakargatan för garn på Nysta. (www.nysta.se) På Odenplan (vid Coffehouse by George) finns Ljungqvists garnaffär. Dollys tyger och Wincents garner, www.wincentgarner.se på Norrtullsgatan, en tvärgata till Karlbergsvägen/Odenplan. NK på Hamngatan har garn- och tygavdelning längst upp. Marias garn på St Paulsgatan på söder(T-bana Slussen eller Mariatorget) På samma gata ligger wwww.tygverket.se
Pärlaffär finns i början av Gallerian på Hamngatan, mittemot Kicks.

Inredning får någon annan tipsa om...Jag kommer bara att tänka på Lagerhaus eller Stockhome.

Hoppas att du och Panda får roligt i storstan!

Related Posts with Thumbnails