Pages

18 januari 2009

En liten resa

14 kommentarer:
 
I onsdags åkte jag upp till Stockholm över dagen för att träffa förlaget och prata bok. Det var en spännande resa och jag hann med en hel massa saker. Panda följde med upp men hon låg kvar på förlaget och vilade, vi fick gå upp 4 på morgonen för att komma med planet och hon var minst sagt trött, så det blev tyvärr inget nytt äventyr. Jag fick äventyra själv och det gick alldeles utmärkt, lite ensamt var det allt men jag höll modet uppe. Tack vare den mycket utförliga kommentaren till förra inlägget och en karta över Stockholm blev det till och med lite shoppande.
Först av allt gick jag till Stockhome, jag är alltid på jakt efter roliga prylar till mitt lilla hem och vilken butik är väl bättre då? Där hittade jag det här söta kakfatet. Det passar alldeles perfekt till den lilla prinsesstårtan. Smarrigt värre! ^^Sen tittade jag in i en tygaffär och där köpte jag de här underbara knapparna.
Innan jag åkte till flygplatsen gick jag till Nysta, där hittade jag en stor virknål, nu saknar jag bara en på 15mm sen är lyckan total. Till sist gick jag till Syster lycklig och där köpte kag en present till Panda, den får du se när det blir lite finare väder. Jag strosade runt i en massa olika affärer men det var lite jobbigt att shoppa under tidspress, jag hade bara en och en halv timme på mig. Till våren vill jag åka upp över några dagar och vara riktigt turistig och hinna med allt roligt som man bör göra när man är i vår fina huvudstad.
Resan hem gick sådär. Vi skulle varit tillbaka i stan 19.30 men diverse uppskjutningar och en bussresa till Arlanda gjorde att vi inte var hemma förrän 00.30. Då var jag inte en glad pandamamma... o_O Jag var fortfarande helt slut igår och först nu börjar jag känna mig som en normal människa igen, vilken tur att jag inte börjar jobba förrän på tisdag.
Lite gladare blev jag när jag såg att min beställning från Loveknitting hade kommit. Det gick väldans snabbt! Carina skickade över en liten present till min stackars arm som var ledsen efter pyttevirkandet. En dag låg världens bästa virknål i min brevlåda! Whoa! Jag bestämde mig direkt för att det nu får vara slut med onda armar och ledsna händer så jag kastade mig in i webbutiken och beställde alla ergonomiska nålar de hade. Och nu var de här! Mina händer blir gladare bara av att titta på bilden.
Jag passade också på att köpa den här söta förvaringsflodhästen. Den är så rosa och fin!Här är flodhästen med virknålar och knappar i sitt gap. Mycket praktisk!
Nu är jag äntligen klar med boken så det dags för lite nya utmaningar! Jag har fått så många idéer den här perioden men eftersom jag fokuserat på boken har jag inte satt igång med några nya stora projekt. Men nu, nu är det bara att sätta igång! ^^

14 kommentarer:

svartanova sa...

Längtar verkligen efter boken!
Och virknålarna är verkligen bra:)

Annabell sa...

Vad spännande det låter med din bok! Jag fick Shojo stars häromdagen som jag hade beställt. Vad kul att se din virkning där. Mina små tjejer tyckte dessutom att tidningen var rolig.

Anonym sa...

åhh nu blir jag nyfiken för jag har missat detta med bok?
gillar för övrigt din blog jättemycket!!!

Kaja sa...

Flodisen var ju bara SÅÅÅÅ cool. En sådan skulle jag vilja ha. Fast, risken är att mina barn kommer att leka mer med den än jag kommer att få ha den som förvaring...

RobinEmilie sa...

Oj du verkar ha haft fullt upp i Stockholm! :)

Måste bara berätta, jag har haft sjuka drömmar om just ergonomiska virknålar på sistone. Går det att få tag på någonstans i närheten? Tror mina bisarra drömmar försöker tala om för mig att jag behöver sådana till mina klena handleder. Ha det super! Kram Robin

Just det, blir det pub virkning snart får du gärna höra av dig, 0734-488888

Carolina sa...

Grattis till boken! Måste vara härligt att vara färdig ;)

Vilka underbara saker du fått tag i!

Pärlugglan sa...

Grattis till att boken är klar, jag ser fram emot den. Bra att du fick se lite kul på din Stockholmsresa, förvaringsburken var ju jättesöt och det där med ergonomiska virknålar låter MYYYCKET intressant!

Pixi sa...

Ohh blir nyfiken här ju...E det möjligtvis en virkbok lr? Visst e det du som var med i Allers o visade upp dina virkade gosedjur o mönster?!! Jag gjorde en gris av det mönstret,älskar oxå att virka..ska oxå fixa mej ergonomiska virknålar!! Kul blogg du har ! Pixi =)

FrökenC sa...

Åhh.. jag älskar de där virknålarna...

Dessutom har du fått en award hos mig! :)

mustafa sa...

ah, sådana virknålar ska jag nog ta och beställa.

bok? nu har jag inte hängt med, ska kolla vidare i bloggen efter ledtrådar.

Helena sa...

Såå spännande! Så nu är det bara för oss att vänta! har idag för första gången i mitt 40- åriga liv köpt en manga tidning! Gissa om 12- åriga sonen vart helnöjd, tills jag sa att den var till mig:)

Sunna sa...

De virknålarna äger, har investerat i dem också. berätta mer om boken, när kan vi köpa den?

Anonym sa...

vilken söt flodhäst..
saknar du en 15 mms som i att inte hitta eller har du bara inte fått tag i rätt märke? Annars har jag tillgång till både 15 mm och hm.. 20 mm tror jag det är.. så det är bara att hojta om hon vill ha en present! =)

Kicki sa...

Nu har jag också beställt sådana virknålar! :D Hoppas de ska vara bättre för min hand.
Kram Kicki

Related Posts with Thumbnails