Pages

2 januari 2009

Go 2009!

1 kommentar:
 
Så var det ett nytt år igen, det är tokigt hur fort det går! Hann inte ni heller med eller är det bara jag som är förvånad? 2008 var väldigt händelserikt, för både Mårten, mej och Panda, och jag hoppas att det här året blir minst lika bra. Jag har aldrig gillat nyårslöften, dom resulterar ofta i dåligt samvete och det är väl inte ett bra sätt att börja det nya året. Jag tycker däremot om att bestämma några saker jag ska bli bättre på eller försöka tänka lite extra på under året. Så här ser min lilla lista för det här året ut.

1.Tänka positivt, jag är min egen lyckas smed! ^^

2. Vara modig
3. Ta hand om mej själv

Det här året får en riktig kanonstart! Den 7 januari släpps det nya numret av Shojo stars, en mangatidning med shojo-serier (shojo/shoujo betyder tjej på japanska) samt artiklar och reportage om musik, mode, aktuella händelser, trender och mycket, mycket mer. Allt med fokus på Japan och det japanska. Passande va? I det här numret finns det med en artikel om mej och mina amigurumis och ett mönster på en liten maskot. Jag knåpade ihop en liten virkskola som också är med så det här är chansen för dej som inte kan virka än men som vill lära dej. Kanske en sak du vill bli bättre på under året? ^^
Du hittar Shojo stars i bokhandeln eller på internet. Om inte närmsta bokaffär har den inne just nu så kan du be att dom beställer hem den. Lämna ISBN-nummret, 978-91-638-6277-9, så blir det lite lättare för dom. Du kan också beställa den hos AdLibris och Bokus. Jag hoppas att du kommer gilla den lika mycket som jag! ^^

Ett riktigt gott nytt år
önskar jag och Panda!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad skoj! Den tidningen skulle jag vilja ha! :D
Jag virkade en lila (hennes favvofärg) prinsesstårta till min svägerska i julklapp, men jag glömde fota den *typiskt* får ta och be henne ta ett foto av den tror jag. :)
Kram Kicki

Related Posts with Thumbnails