Pages

28 januari 2009

Mobilmaskot

10 kommentarer:
 
Nu när jag haft lite tid över var jag tvungen att inviga den nya fina virknålen som Carina skickade, en ergonomisk mininål på 1.75 mm. Det var riktigt stor skillnad att virka med den jämfört med en vanlig virknål, min hand var glad hela tiden och det gick mycket snabbare. Jag använde maskotmönstret som är med i Shojo stars och figuren blev perfekt som mobilkompis. Den matchar till och med min lilla mobilstrumpa! ^^
I made a tiny little amigurumi for my cell, it even matches the cell cover.

10 kommentarer:

Jo sa...

Så söt! :D

Lilo sa...

Oj! Ska jag bli fast i det här nu tro? Har virkat lite figurer och dina är ju gudomligt söta! Längtar tills din bok kommer. Jag skulle vilja veta vilket garn du främst rekommenderar till de små figuerna? Om du vill tipsa! Måste stå redo när boken dyker upp! ;)
Jättesnällt om du mailar eller skriver i min blogg. Eller tipsar alla här på sidan!
lilo-scrapdesign@hotmail.com

svartanova sa...

Underbar! Vad smart med en så liten virknål till de riktigt pyttiga figurerna. Jag gillar också verkligen de ergonomiska virknålarna!

Anonym sa...

Vad fin den blev! :) Har svårt för att virka så pass smått. Eller jag tycker det är svårast att sy ihop delarna så det bli fint. Kolla in min blogg, det är du som har fått mig att fastna för sköldpaddor :)

Pixi sa...

Ohhh sööötis!! =)

Linnea sa...

Ahw, jag älska maskotarna som du virkar, har du något mönster på dom? :]

Anonym sa...

Jättegullig, påminner om virkade kinesiska dockor jag hade när jag var liten, pyttesmå. Finns den med i din bok? LÄste just om den, den bara måste jag läsa! :-) Grattis!

Anonym sa...

Vad gullig!

Jossan sa...

Jag håller själv på att göra en av dina minimaskotar nu, fast om den blir så mini vet jag inte. ;)

Iaf, jag tänkte på en sak medan jag satt och virkade, angående dina mönster, då jag tittade efter på både prinsesstårtan och häxan...
Det skulle vara jättebra om du skrev efter varje varv hur många maskor man ska ha.
Bara en tanke sådär. :)

Anonym sa...

Så otroligt söt, du gör inte fler sånna som du ska sälja? Isåfall är jag jätteintresserad av att köpa. Kanske kan etälla en annars?


Mvh liv

Related Posts with Thumbnails