Pages

21 januari 2009

Min amigurumibok

32 kommentarer:
 
Senaste tiden har jag fått en hel del frågor om min bok så nu är det väl dags att skriva lite mer om den. Boken heter Virka amigurumi och innehåller allt du behöver veta för att virka just amigurumis.

För dej som aldrig hållit i en virknål förrut finns en stor virkskola som väldigt pedagogiskt går igenom allt du behöver kunna. Självklart finns det också något för dej som är mer erfaren, du får bland annat lära dig hur man virkar tår och tummar. Det finns dessutom en hel hög med praktiska tips och bra saker att tänka på som underlättar ’gurumiskapandet. Sist, men absolut inte minst, har vi mönsterna! Boken innehåller 12 mönster och några variationer som ger 15 olika figurer. Det finns mönster i alla svårighetsgrader så det finns något för alla virkare.
Boken kommer ut i början av maj och kostar runt 100-lappen. Håll utkik här på bloggen efter nyheter, jag uppdaterar så fort det händer något spännande!

So I've been quite busy these last couple of months, I've been writing my own amigurumi book and it's finally done! It's the first Swedish amigurumi book and I feel so honored that I get to publish my patterns. The book contains 15 patterns and all you need to know to crochet you own amigurumis. It's written in Swedish and although I'm hoping it'll be translated I can't promise anything yet. I'll update as soon as I get any news, and it'll hopefully be good ones. ^^

32 kommentarer:

Mia stickar sa...

det låter spännande!

Carolina sa...

Längtar redan till maj...

Om jag hinner kommer jag förbi i 5 min och säger hej på Bishops.

FrökenC sa...

Åhhh... den vill jag ha!! :)

Sunna sa...

Jag ska beställa en på en gng, har verkligen saknat en på svenska. Grattis till din fina bok

Annabell sa...

Den ser jättefin ut! Vad trevligt det låter med stickpub, har berättat det för mina vänner, och de tyckte vi skulle fixa det i Göteborg också!

Jenny Aronsson sa...

Hej Mia!
Vad kul att det kommer en bok, jag som tänkt flera gånger att jag vill börja animigurumiproducera! ha ha. Hur är det nere i helsingborg föresten, är du kvar på Rum Ett?
Stort grattis till boken,/Jenny

r e b e c k a sa...

Vad spännande, och vad snygg den ser ut! :)

Asksvart sa...

Åh va spännande... längtar verkligen tills den boken kommer :)

Zandra sa...

I like! Den boken kommer jag att köpa!

svartanova sa...

Bara utsidan ger mig fjärilar i magen. :)
*ser fram emot!*

Med fingrarna i (j)orden sa...

Du har ju redan sålt en till mig bara med dina Pandabilder. Får väl lära mig virka på gamla dar... Det är nästan så jag längtar och den som känner mig vet att jag inte är någon virkperson egentligen, eller så ligger den gömd långt inna i mig. Men kanske kan jag inspirera dottern och hennes kompis, de är japanfrälsta och ritar en massa manga. Christoffer i bokhandeln är glad för happenings, fråga honom om du får ha releaseparty där. (Om du vill alltså...)
Fint omslag! Eva

Linda sa...

Vad fin den ser ut! bra pris också :-D Den ska garanterat inhandlas

Carolina sa...

Tyvärr blev det ingen stickpub för mig idag, blir det fler gånger?

Anonym sa...

Ååååh! Vill ha vill ha vill ha vill ha!!! :D
Längtar sååå tills den kommer ut!
Kram Kicki

Paulina sa...

åh vad underbart! jag kommer köpa första bästa exemplar!

Pixi sa...

Ohhh vad kul!Vart kommer den att säljas nånstns?Åhlens lr i bokaffärer!! Ska HA din bok helt klart,e ju hooked på de små raringarna!! =)

Mia stickar sa...

Du har fått en utmärkelse av mig!

Botti sa...

KUL! Den boken blir ett måste!!!

MiaMaria sa...

Den boken tänker jag köpa! Pratade just med min mamma idag om att jag skulle vilja lära mig virka och göra små söta amigurumisar :)

Honungsboden sa...

Grymt roligt! Boken ser verkligen snygg ut! Kommer definitivt beställa den!

RobinEmilie sa...

Gud vad fin den är!Den kommer absolut att bli ett måste! :D Kram

Annika sa...

Grattis till boken, vad kul! Jag går själv med planer på att göra en bok med virkade leksaker, så jisses vad mycker virkat de svenska barnen kommer ha framöver :)

Helena sa...

Man blir ju lycklig bara av att se en bild på den! Hoppas att våren går snabbt:)

Åsa Tidqvist sa...

Hej, jag har många gånger sneglat här inne på din superfina blogg och äntligen ser jag när din bok kommer! jag längtar efter den och kommer garanterat köpa! fast jag bara är en virk-roookie ;)

Katja T H sa...

Åh! Va underbart! Ser verkligen fram emot den! =D
Jag virkar inte idag, men då jag sett alla dina projekt och blivit förälskad i dom, så MÅSTE jag bara prova på att göra egna söta ting! Lovely! :)

Anonym sa...

vilka mönster kommer finnas i boken??

Anonym sa...

Den ska jag definitivt köpa! Längtar!!

L_E sa...

Can I buy this book in FRANCE plaese ???

Aleya sa...

Låter jättebra! Beställer den från Adlibris nu på en gång!

Sosso sa...

Men guu fattar inte hur du kan..

lejonet var ju hur sött som helst..åhh kaningen...

Fanns mycket man skulle vilja kunna göra...=) åhh du kan ..fan va coolt...

Använder du dej utav bloglovin´??

Anonym sa...

Jag beställde din bok igår! Hade aldrig hört om Amigurumi innan, och idag bestämde jag mig för att ta reda på mer om det hela och hamnade på din blogg! Hoppas det går bra med boken, och virka på, figurerna är hur fina som helst! Ser framemot att få virka dina mönster!

Emma

Rabi sa...

Hej!
Jag har den där boken..
Men jag har aldig virkat förut och du har ju en "virkskola" i början av boken, men det är två saker som du inte tar upp:
1. du tar inte upp hur man förlänger
2. eller hur man börjar. Du har bara visat knuten men inte vidare. Mitt arbete ser jättekonstigt ut!

Behöver hjälp!
mvh Rabi

Related Posts with Thumbnails