Pages

27 mars 2011

Mönsteravslöjande #11 - Prylgris

9 kommentarer:
 


Namn: Prylgris
Svårighetsgrad: Utmaning
Längd: 20 cm
Material jag använde: Svarta fårets raggsocksgarn i färgerna; rosa (40) och oblekt (05), en virknål på 3.5 mm, ett par ögon på 6 mm, en dragkedja på 15 cm, en tapisserinål, en synål, stoppning, lim och sytråd i passande färg.


Det här är ett himla praktiskt litet projektet som passar när du blivit lite varm i kläderna, du kommer nämligen sy fast en dragkedja i mitten av grisens mage och det är både pilligt och roligt. Resultatet blir en liten gris i vars mage du kan förvara dina virknålar, saxar och allt annat virkrelaterat som du kan tänkas behöva. Kanske behöver du en gris som håller ordning på dina hårnålar? Eller en som samlar ihop alla din färgpennor på ett ställe? Du virkar enkelt en gris som passar just ditt ändamål! Och om du hellre vill göra en traditionell amigurumi så går det förstås också bra, mönstret förklarar hur du virkar båda versionerna!


Det där var alltså bokens allra sista mönster och jag hoppas verkligen att du tyckt om de små kompisarna och projekten jag valt att ha med. Jag är precis lika nervös inför releasen av den här boken som jag var inför de två andra, än en gång släpper jag ut min små bebisar och hoppas att du ska tycka att dom är söta och virkvänliga. Men jag är mycket nöjd med variationen i boken, både när det gäller själva amigurumisarna och de nya momenten, och jag hoppas att du är sugen på att sätta igång! Det finns inte så mycket mer för mej att göra just nu än att hålla tummarna och påminna dej om att du fortfarande kan förboka ett alldeles eget signerat ex här! :)



This little piggy will store all of you crochet hooks and scissors for you, thanks to a nifty zipper in the stomach. You can easily change the length of the pig to suit your need, why not make one for your pencils or one for your make up. If you'd rather just have an ordinary amigurumi without the storing ability the pattern will tell you how to do that too.


So this was the last pattern in the book and I really hope you like the amigurumis and projects I have chosen to put in it. I'm just as nervous to release this one as I was with the two others but I'm very proud and pleased with how it turned out. I hope you'll enjoy reading it as much as I enjoyed writing it! And don't forget, you can still preorder a signed copy here! :)

9 kommentarer:

Lillstrumpan sa...

Vad söt! En idé är ju att göra ett gäng smågrisar och stoppa in i magen. Grisen blir gravid! :-D

Emma sa...

Jättebra ide, sött med en sådan gris där man kan förvara sina virknålar :)

Madeleine sa...

Usch, vad söt! :D

Elsas Stickeri sa...

Vilken smart och rolig idé! En sån skulle jag verkligen behöva till mina virknålar ;)

Marieki sa...

ååå, så artig den var!
Jeg gleder meg virkelig til boken kommer!:D

Anna sa...

Jag har precis börjat virka och får inte riktigt till minskningarna, det blir ju stora hål.Jag virkar en fm hoppar över en och så en fm igen osv. Vad gör jag för fel.

Julia sa...

Jättesöt var den :) jag får virka en och ha som pennfodral i skolan :D
Nu längtar man ännu mer tills boken kommer ut :D

Anonym sa...

Du gör så mycket underbara figurer. jag har din första bok och väntar nu på bok nr 2. Kram

S,15 år sa...

Söööt! Vilken bra idé! :D

Related Posts with Thumbnails