Pages

11 mars 2011

'Gurumigalleri - skicka in din bild!

5 kommentarer:
 
Visst är det väl på tiden att vi drar igång ännu en runda av 'gurumigalleriet, den här gången med håriga 'gurumisar! Det spelar inte någon roll om det är på huvudet, på ryggen eller under armarna för den delen, så länge den har någon form av effektgarn på sej är den välkommen! Tänk på att figuren måste vara från någon av mina böcker, galleriet ska ju visa hur personliga amigurumisarna kan bli trots att man använder samma mönster.

Har du virkat en av figurerna i mina böcker och gett den någon spännande hårdetalj ska du skicka in bilden nu på direkten! Kanske har du gett Plipp en snygg frisyr, virkat en härlig ryggkam på dinon eller skapat en tjej med ett riktigt härligt hårsvall. Jag vill se dom nu! :)

En vintrig tjej från första boken

En färgglad harajukuflicka från andra boken

Gör så här!
  1. Välj 1 bild (gruppbilder går jättebra!)
  2. Förminska den så att den är max 450 pixlar bred.
  3. Maila den och din bloggadress (om du har en) till gallerisnabelafoxypandapunktse
  4. Döp mailet till Hårkompis och skicka det senast på onsdag. 
På torsdag lägger jag upp alla bilder och då är det bara att komma hit och bli inspirerad till tusen!

5 kommentarer:

Julia sa...

Roligt med ett nytt 'gurumigalleri! :D

Malin sa...

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag och tycker den är fin! Idag pratade vi om dina böcker på mitt jobb (högstadieskola) då en elev virkade en liten figur ur din första bok. Textilläraren hedrade dem och tycker att böckerna är väldigt bra och pedagogiska. Keep up the good work!

Matilda. sa...

Vad kul! Jag är en tjej på 12 år och verkligen ÄLSKAR att virka figurerna ur dina böcker. Har virkat en hel del av dom! Lånar böckerna dock på biblioteket. Skulle inte du kunna ha någon utlottning igen? Skulle så gärna vilja vara med på en!

S sa...

Åååh! Jag har inte virkat någon "hårig" figur än... XD
Visst kommer jag göra en, men hinner nog inte till torsdag. ;)
Hoppas det kommer fler 'gurumigalleri-inlägg som jag kan vara med på! ^^

Linn sa...

men åååå vill sååå gärna skicka in en bild av någon av figurena som jag virkat från dina böcker!!jag har båda två och snart måste jag nog köpa den tredje!! men jag kommer inte hinna virka klart min haraujuku flickas klder tills imorgon!! holler däremot på att virka en glad krabat!
/Linn 11 år

Related Posts with Thumbnails