Pages

28 mars 2011

Finska virkare sökes / Looking for Finish crocheters

6 kommentarer:
 
Idag när jag tittade runt bland mina internetfavoriter snubblade jag över det här inlägget på Must have cute. Jag älskar Cheezburger-sidorna och att se två små kompisar virkade efter mina mönster där var jätteroligt! Det är den här tjejen som virkat de supersöta amigurumisarna och du ser fler fina bilder på hennes blogg.

Jag använde Google för att översätta bloggen men det gick verkligen inte bra och jag fick inte ut mycket vettigt av texten. Om jag inte misstolkat helt fel verkar det dock som att det är några fel i mönstren så därför letar jag nu efter virkare som har köpt den finska versionen av boken. Jag kan tyvärr inte ett ord finska och kan inte kontrollera att mönstren stämmer, därför behöver jag dej, du glada finsktalande amigurumivirkare! Har du virkat något ur den och hittat fel eller konstigheter? Maila mej gärna så vidarebefordrar jag till förlaget och lägget upp ändringarna här på bloggen.

Om du hittar ett fel skickar du det till infosnabelafoxypandapunktse

Tack för hjälpen! :)

En liten skärmavbild. :)


When surfing my favourite homepages today I stumbled over this picture on Must have cute. I love all of the Cheezburger pages and finding this pic of two amigurumis made from my patterns was great! They were made by this Finish girl and you can see more cute pics on her blog.


I wanted to read the post and tried translating it with Google but it didn't go to well, I couldn't understand too much of it. By piecing together some snippets here and there I got the sense that there's something wrong with the pattern and I'm now looking for people who have bought the Finish version of the book. I don't know a single word of Finish so I can't proof read the patterns and that's where I need you, you lovely Finish amigurumi crocheter. Have you used the book and found something that isn't right? Send me an e- mail and I'll contact the publisher and put the change up here on the blog to help other readers.


Send your e-mail to miaatfoxypandadotse


Thank you for your help! :)

6 kommentarer:

Christina L sa...

Hej! Har inte tillgång till Boken på finska men får du tag på finska versionen av mönstretmönstret kan jag fixa översättningen/kontrollera vad som är fel.

Sofia-Sobeide sa...

Jag har inte den finska boken men kunde gå och låna den från biblioteket ifall du inte hittar någon som har den och kan kolla vad som är fel.

Paula sa...

Oh hi! :) The turtle was my 2. ami ever. I'm almost sure there was something wrong with the pattern (= translation). I had to ponder with the shield. There was something funny in 11 (pic 4) if I recall right. I could be wrong and just misunderstood the instructions!

I'm quite happy to see I could understand swedish and didn't need to read the Enghlish part. Tyvärr jag kan inte prata eller skriva svenska så bra. :)

I'm definitely going to follow your blog. ;)

Anonym sa...

Har ej heller tillgång till den finska boken men kan kolla om jag får tag på boken. Du råkar inte ha ett ex. att skicka till Finland ??

Anonym sa...

Hej!
Jag kan hjälpa om hjäpen ännu behövs.
Min e-mail: liisa.lindstrom1@luukku.com
Mvh Liisa

Johanna Englund sa...

Jag är från Finland & talar Svenska & Finska,men är helt Svenskspråkig.Jag kan hjälpa dig.

Related Posts with Thumbnails