Pages

22 maj 2009

Storstädning

8 kommentarer:
 
Det har varit ännu ett par hektiska dagar, jag har inte ens hunnit tänka på virkningen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har vi äntligen köpt en lägenhet och det medför ju vissa stora saker, som flytt tex. Det betyder också att vi måste hitta någon som vill bo i lägenheten vi har nu och det i sin tur betyder storstädning och iordningställande. Därför har vi nu, med hjälp av lillasyster, städat hela lägenheten från golv till tak i hela två dagar. Jag tror aldrig att det har varit så här fint förr och det känns nästan tråkigt att flytta nu när allt är så perfekt. Jag vet ju att vi har något ännu bättre som kommer snart så jag överlever nog. ^^I veckan var jag och lillasyster och storhandlade rengöringsmedel och förvaringsburkar och jag fyndade en hel hög med små kryddburkar.Jag köpte tio burkar för 50 kronor på Rusta och dom är helt perfekta till knappar, brads och andra små ’gurumidetaljer. Se så fina dom är!Boken har ju kommit ut nu och det verkar gå väldigt bra för den, det gör mej glad och lite nervös. Jag får så många fina mail och jag blir lika glad varje gång, det tar lite tid att svara men jag gör mitt allra bästa. Jag har fått tre fina recensioner redan, en ligger upp på nätet och den hittar du här. Att folk bedömer min lilla bebis känns jobbigt, jag var inte alls förberedd på att det skulle bli så. Förhoppningsvis blir alla så förälskade i sköldpaddorna och rymdvarelserna att de bara vill skriva snälla saker! ^^

My boyfriend and I have finally found a new apartment and we spent our week cleaning our old one. It took so much time but now that it's all done, it looks great. Hopefully we'll find someone who will rent it soon and then we can focus on our new life in our new appartment.

8 kommentarer:

Katja T H sa...

Jag älskar din bok! Jag hoppas kunna börja virka lite snart, men det är mycket nu. Ska också flytta så här är också storstädning men jag tar det pö om pö, flyttar först om 3 månader.
Kryddburkarna var så fina, måste nog ta en tur till Rusta imorgon. :)
Ha en trevlig helg!

maja sa...

jag gillar din bok skarpt. Ska virka något ur den så fort mina servettringar är klara. Du ska vara stolt över din bok...

Anna W sa...

Boken är jättefin och inspirerande!

Jag har just sålt min lägenhet och vet precis vad du menar när det gäller städningen inför visning. Att man inte har det så fint varje dag. 24 timmar efter att kontraktet var påskrivet och klart så var det dock lika stökigt igen... :o)

Klara sa...

Man måste vara kall som en sten för att inte älska dina små figurer :) jag väntar spänt på din bok, ska bli så himla kul o se hur mina gubbar blir ^^ lycka till med lägenhetsbyte! :)

ma sa...

Har glömt att tacka för den snabba leveransen av din fina bok! Ska ha det som semesterprojekt att virka.

florin design sa...

Jag älskar oxå din bok! Den har ju fått mig att få en "aha, är det så här det fungerar-känsla" så nu känner jag verkligen att jag kan och att jag förstår!!!!! Har tom börjat knåpa egna mönster tack vare att jag äntligen förstår mig på hur allt hänger ihop :-)

Evfa/Nystverket sa...

Du anar inte vilket drama som utspelade sig hemma igår kväll. Dottern hittade inte sin sköldpadda! Vände upp och ner på hela sitt rum, och var förtvivlad att den var kvarglömd på landet. Tårarna flödade, tillslut hittades den i bilen och hon kunde lugnt somna. Sköldpaddan är redan en älskad vän.

kramar Effie

Rumpetuss sa...

Hej!!! Älskar din bok!!! Jag har virkat lilla grisen, en sköldpadda en nalle och håller på med plipp och plopp!!! Mönstren är så lätta att följa även om det är klurigt emellanåt!! Tack för en toppenbok!! //Rumpetuss

Related Posts with Thumbnails