Pages

10 maj 2009

Mönsteravslöjande #12

22 kommentarer:
 
Nu är det dags för allra sista mönsteravslöjandet! Jag förstår inte hur tiden kan gå så fort, det känns som att det bara var en månad sen jag fick beskedet att jag skulle få göra en bok, och nu är vi här. Den sista amigurumin i boken är en liten krabat som varit väldigt eftertraktad, jag har fått många mail som gällt honom – den lille munken. Jag har virkat gröna versioner förr men i boken är han beige och frågan är om han inte blir ännu munkigare så. Kappan går att ta av och med ett litet skärp blir han alldeles perfekt.Nu har vi gått igenom alla mönsterna i boken och jag hoppas att du är nöjd med innehållet! Det ska bli roligt att se alla versioner av mina små amigurumisar där ute (bara de inte är till salu). Jag ska göra mitt absolut bästa för att svara på alla mail jag får, ibland räcker inte tiden till och jag hoppas det är okej. Jag håller på att öva upp Panda till min personliga assistent men det går inte jättebra. Imorgon är det ju dags för releasefest och det är såklart lite nervöst men Panda har lovat att följa med och hjälpa till och det gör mej lite lugnare. Det ska bli väldigt spännande att se vad alla tycker om boken!

Visst ja, tävlingen... Det har gått riktigt dåligt med den. Jag får lägga den på is ett tag och fokusera på allt som boken för med sej. Det kommer fler, det lovar jag. ^^

This is the last pattern in the book, a tiny monk guy. He's wearing a cape and a little belt. The book is coming out tomorrow and I hope that you like the patterns in it!

22 kommentarer:

Lena sa...

Grattis på stora bokreleasedagen!!!
Önskar dig en riktigt fin dag.
Mvh Lena D

stora lilla j sa...

Grattis på bokreleasedagen! ;) Älskar dina amigurumis, har just lärt mig virka och ska nu med din bok försöka lära mig virka dessa till barnen! :) Sötare får man leta länge efter...

Anna sa...

Jag fick hem din bok i brevlådan i fredags och har sen dess bläddrat fram och tillbaka flera gånger. Jag tycker om upplägget och jag kan inte riktigt välja var jag ska börja. Sååå många fina figurer ju!

Tack för en fin bok!

Bea sa...

Vilken underbar liten bok du har gjort! Jag fick också hem min bok i fredags så jag har hunnit virka både sköldpaddan och munken. Jag ska testa virka alla mönster :)

Åsa Tidqvist sa...

Jag fick din finfina bok hem i fredags - jag blev såå glad! Det enda jobbiga nu är att jag är mitt uppe i en anann virkning så jag kan inte börja med dina än...! Grattis till din fina bok också!

Lena sa...

Boken kom idag,så fin.. Anton(sonen) har redan beställt en munk,så nu ska det virkas..
Panda o du är verkligen inspiration..
Mvh Lena D

Sally sa...

Jag fick din bok hem i brevlådan idag, så underbara saker det finns där ^^ Jag älskar munken mest...
Tack för boken,
Ha en trevlig dag!
Mvh Sally

Med fingrarna i (j)orden sa...

Missade ditt releaseparty. Synd! Jag hade verkligen velat gå, men såg inte inbjudan förrän nu, typ en timme för sent.
Lycka till
Eva

Annabell sa...

Hej! Idag har jag fått din söta lilla bok på posten, den är fantastisk med alla söta små figurer :) Anna

Evfa/Nystverket sa...

Underbart, boken kom idag. Sonen (12 år) har beställt en sköldpadda och en munk, dottern (8) har hittills spanat in sig på en sköldpadda också och troligen en tjej. Jätteroligt!
P.s. Pandakortet försvann in på dotterns anslagstavla...

kramar Effie

m sa...

Så fin din bok är! Beskrivningarna är så bra och bilderna också. Hoppas det gick bra på release-partyt. Kunde tyvärr inte komma själv, men som du såg så skickade jag en "springare". Nu ska jag sätta igång och leka lite :) Hälsa Panda!

Kerstin sa...

Fick min bok med posten idag.
Vilken underbar bok du gjort. Stort grattis och lycka till i framtiden. Boken är bara en sådan underbar "gå bort present" till stick och virkintresserade.

Jill sa...

hej, var har du köpt de olika ögonen till dina amigurumis?

Jullan sa...

Fick din bok med posten idag! Tack för en härligt inspirerande bok! Lättläst och tydlig. Alla figurerna i boken är väldigt gulliga. Lycka till önskar jag dig!! Min dotter kommer att bli överlycklig och vill säkert sätta igång med nya projekt när hon kommer hem ikväll!(och jag med förresten...)

hälsningar Juliane

Lurpan sa...

Jag fick hem boken förra veckan och den är jättefin.
8-åriga sonen har beställt en figur av varje...
Hjälp säger jag som lärde mig virka för en vecka sen. :)
Försöker läsa mönster men förstår inte riktigt än, måste nog ringa mamma. :)

Men en flugsvamp ska jag försöka klara av... Wish me luck.

Anonym sa...

Grattis till boken!!! Jag fick min bok i måndags och den är helt underbar! Fina färger, roliga prickar och ursöta figurer :) Det här har du gjort superduperbra!!! :D Mvh// Michaela

Med fingrarna i (j)orden sa...

Den ena är sötare än den andra. Härlig bild från releasepartyt hos Carolina.
Eva

Tim sa...

Hoppas det gick bra med bokreleasen... Tjing Tim

florin design sa...

Fick min bok i fredags och jag gillar den massor!!!! Har börjat virka idag men det går inte så fort.... Är ju verkligen nybörjare på detta. Men fint blir det tackvara dina mycket tydliga bilder och beskrivningar, äntligen får jag till det i början när jag ska virka runt!!!!!

Pia sa...

Grattis till din bok, har läst mycket positivt om den!

Monica Sandström sa...

Har beställt boken nu :)
mest bara för att lilla munken var så söt.

Önskar jag kunde lära mig virka en flamsingo, den är för söt :)

Virkningsverksta'n sa...

ÅÅÅÅh! har du gjort "virka amigurumi"?!
Gud va coolt!
Den är ju superbäst!
Vi har också en blogg förresten den heter frivirkarna.blogspot.com

Related Posts with Thumbnails