Pages

18 maj 2009

Kalas

12 kommentarer:
 
Det kändes så konstigt igår, det var söndag men jag hade inte några fler mönster att dela med mej av och det var lite sorgligt på ett sätt. På ett annat sätt var det väldigt skönt, jag var helt slut efter kalaset så sambon och jag spenderade hela dagen i soffan tittandes på våra favoritserier men en stor skål överblivet godis. Jag fick ryggskott under helgen och det tog verkligen på krafterna att laga mat, baka och mingla runt med ständig smärta, dock kan jag säga att jag aldrig gått så rakryggad som jag gjort de här dagarna. Det börjar kännas bättre nu men jag tror att jag måste ta en kväll till i soffan. ^^

Vi hade ett riktigt härligt kalas och alla var nöjda och glada. Eftersom varken jag eller min mor är bra på att gissa hur mycket mat som kommer gå åt står vi nu med potatissallad som räcker till hela veckans lunchlådor för fyra personer. Till det finns vanlig sallad, kyckling och efterrätt i form av muffins och cheesecake. Vi kommer vara mätta och belåtna hela veckan helt enkelt!

Mumsiga morotsmuffins

Cheesecake med kiwi är en härligt somrig efterrätt

Härligt lugnt och stämningsfullt efter kalaset

My mom and I celebrated our birthdays together this year as she turned 50 I 25. We had the party this weekend and it was really nice. I had made the desserts, carrot cup cakes and a cheesecake with kiwis, and they were a perfect finish to a perfect evening.

12 kommentarer:

Carina sa...

Vad smakigt det ser ut. En sådan matlåda låter inte alls fel. Jag skulle nog kunna tänka mig två morotsmuffins till kaffet.
Stort grattis i efterskott på födelsedagen.

m sa...

Grattis i förskott! Härliga muffins! Den där "cheesecaken" tror jag nog att jag har smakat förut, (Mums!), men poolen har jag inte fått bada i :)

svartanova sa...

Vilken härlig fest det ser ut att ha varit! Skönt att det känns bättre i ryggen, efter allt slit.
Nu får du börja hålla utkik efter dina skapelser runtom, själv är jag så sugen på att prova, det har inte getts tid till det än!
Tror jag ska börja med en maskot till, jag vet någon som behöver den.

Tack igen!

Tanjis sa...

Åh, jag älskar morotskaka.....eller ja morotsmuffins då! :)
Ska komma ihåg att maila dig om det är något jag undrar när jag börjar virka. Tyckte att det var jättebra i början av boken där du visar olika maskor osv.
Blir nog antagligen till semestern jag kommer börja virka för det kan man ju göra i bilen och i sommarstugan osv. Man behöver ju bara en virknål, lite garna och din härliga bok! :)

Sanna sa...

Vill bara säga att jag gillar din bok och kommer att virka en hel del framöver.
Grattis!!!!

Mia stickar sa...

Grattis i efterskott! Lär dig sticka, det är kul jag lovar! Panda skulle säkert bli överlycklig öve ren egen tröja!

Moster Maska sa...

oj vad gott det ser ut! Och tack för din kommentar! Ska försöka få tag i din bok idag för en härlig virkhelg. Jag har blivit helt tokig i virkning och din blogg och mönster inspirerar verkligen!
Ha det gott!

Susanne sa...

Skicka över en muffin är Du snäll! Tack på förhand!
;-)

Anonym sa...

Hejsan!
Detta mail blir väl lite under fel kategori. Men grattis i förskott!
Till mitt rätta ärende nu. Jag beställde din bok via bokus & fick den i fredags nu har jag virkat ALLT i den & herre gu vilken rolig virkning & otroligt söta saker!!!!
JÄTTE BRA bok med massa insperation & tips. Jätte bra beskrivet & kanon bilder!!! Stor eloge till dig & hoppas att det kommer fler, längtar redan!!!

MVH Madelene (virkgalen)

linda sa...

vilken fantastisk bok du har gjort!!
jag fick den av min snälla mamma i lördags och har bläddrat i den konstant sen dess =)
du är verkligen jätteduktig!!

blev alldeles nyss klar med min första figur...
och det kommer nog bli fler =)

undrar bara vart du köper dina ögon??
min lilla figur fick knappar till ögon, men han är lika glad ändå =)

hade bra!!

Anonym sa...

Tack för att du gjorde en
sådan rolig blogg!
Jag och min kompis har nu tänkt att göra en egen blogg om miniatyrer.Vi kan kommentera namnet till dig sen om du vill gå in på den.Tack igen<3

Anonym sa...

Hej.Nu är vi till baks!:D
Våran blogg heter www.minikul.blogg.se


Kommentera ärna våran blogg!!!!!

Related Posts with Thumbnails