Pages

13 januari 2010

Gott och blandat

11 kommentarer:
 
Jag håller just nu på att förbereda allt inför miljöbildsfotande som vi ska dra igång i morgon. Idag handlade vi en massa småsaker som vi glömt tidigare (vem visste att man behöver en miljon saker för att fota?), blommor, småvaser, asiatiska burkar och fat och ett rör Smarties.

På bilden står allt upptryckt på skänken så att jag kan få en överblick över vad jag har för något. Plastbehållarna fyndade jag när Ordning&Reda reade hela sin inredning i dagarna, dom blir perfekta att skylta i nästa gång det är marknad. I nedre hörnet skymtar de asiatiska porslinsdetaljerna och den rosa brickan med espressokoppen och minivasen ska vara en miljö i boken. Den fina servetten på brickan har min duktiga kompis Magda tryckt, hon har förresten startat en ny superfin blogg som passar alla som gillar bra och papperig design. ^^Jag älskar att fynda och dagarna efter jul och nyår är bästa tiden på året för just den sysselsättningen, ja... och bokrean i februari också förståss. I helgen köpte jag den här ursnygga gammeldagsiga tekannan på Maxi för en 50-lapp. Hur är det möjligt? Jag dricker inte te så ofta men blir glad bara av att ha den stående på kökshyllan. Köpte samtidigt en liten gräddsnipa i samma serie och blev attans ledsen när jag såg att den tillhörande sockerskålen tagit slut. Nu har jag varit runt i alla Maxi-butiker inom en 5-milsradie med den ack så efterlängtade sockerskålen lyser med sin frånvaro överallt. Om någon vänlig själ hittar ”min” sockerskål i en butik önskas en styck, mot ersättning och hittelön såklart. När jag väl dricker te behöver jag ju alla delar. ^^Igår fick jag hem vårens Panduro-katalog och gissa om jag blev överlycklig när jag såg att min bok fanns med! Ända sen jag var liten, då när katalogen var enorm och fylld av saker till tittskåp och dockhus, har jag älskat att bläddra i den och det kändes väldigt stort att få vara med i pysselbibeln på ett litet hörn. Det här kommer få mej att lufsa runt på moln ett bra tag.

Precis lika fantastisk känns det att boken nämns i månadens nummer av KP. Duktiga Emilia, som jag träffade på Kulturfestivalen i Stockholm, har blivit intervjuad och hennes fina små kompisar finns med på bild. Gissa om Panda blev stolt när hon såg tidningen. –Jag har träffat henne och kramat henne, sa hon malligt. Att jag faktiskt också träffat henne brydde hon sej inte alls om. ^^

Visst ja, Pandas tefat. Jag fick frågan om vad det är för något och svaret är... en frisbee. Men berätta inte det för Panda, då kommer hon få för sej att hon kan sitta på den när vi ska kasta med den till sommaren.

På återseende kära bloggisar!

11 kommentarer:

Paulina sa...

Jag misstänker att du inte har varit i Göteborgstrakten så jag ska ta och promenera ner till vårat Maxi imorgon bitti, vem vet, kanske har man tur. Man kan ju alltid hålla tummarna liksom. :)

Martina sa...

Hej tjejen.
Din bok fanns på panduro på väla med ;). Dom hade virkat upp några exempel ur boken
kram Martina

Monica Hansen sa...

Mysig tekanna, hoppas du hittar sockerskålen:)

Magdaloony sa...

Hej, tack för puffen! :) Tekannan måste nog användas ikväll, eller vad säger du? Jag vill även läsa nämnda publikationer mycket noggrant! :)

Paulina sa...

Sockerskål inhandlad. jag åker till Malmö och hinner stanna till på hemvägen på lördag eftermiddag om du skulle vilja. Mailade mitt mobilnummer. Ha det bra!

lovisa sa...

Oj då, förlåt mig >< Men sött var det ^^

Hanna sa...

LÄNGTAR EFTER BOKEN!!!

Nina sa...

Hej!
Va kul med boken och Panduro-katalogen. Själv längtar jag efteruppföljaren ;-) Jag tillbringade sommaren och lite till med att virka ur din bok och stora delar av resultatet hittar du här: http://garnglada.blogspot.com/2010/01/amigurumihuset.html

Jenni sa...

Lovely blog.^^,

Unknown sa...

Heja Panduro! Då kanske de snart kommer på att de kan ha lite mer ögon i sortimentet också! :O)

Concordelia sa...

Åh, jag har djupa tallrikar och en liten soyaskål med samma fiskmotiv som i din rissked! Hittade dem på en liten loppis :)
Håller på och lär mig virka, är så sugen på din bok! Men än så länge blir det grytlappar tills jag fått ordentlig kläm på det. Annars brukar jag ge mig in i för svåra saker med en gång och bli sur när det är för svårt!

Related Posts with Thumbnails