Pages

4 januari 2010

Gott nytt år!

10 kommentarer:
 
Så är vi helt plötsligt inne i 2010 och det känns mer än härligt, jag är övertygad om att det här året kommer bli riktigt bra och jag tror att det kommer hända många roliga och stora saker! Jag tycker verkligen om årsskiften, då brukar jag ladda om, ta nya tag och sätta igång med en rivstart. Det här året börjar jag dock lite lugnt, med tanke på hur trött jag varit sista tiden bestämde jag mej för att mjukstarta med lite ledighet blandat med bokfixande. Passar också på att lista alla bra saker jag vill hinna med under året, då blir det lite mer på riktigt och på så sätt måste jag ta tag i det. ^^

Så här kommer mina storslagna planer för 2010 (eller första halvan i alla fall)!
· Göra klart boken (avsätter hela januari till det)
· Skaffa nytt jobb (helst i bok-, pyssel- eller inredningsbutik)
· Köpa bil (en snäll en som är lätt att övningsköra i)
· Ta körkort (Äntligen!)
· Gå en skrivarkurs på distans (dags att ta tag i bokskrivarplanerna)
· Pyssla som aldrig förr (symaskinen åker strax in på service och sen bär det av)

Jag brukar också skriva ner saker som jag ska försöka tänka lite extra på under året. I januari 2009 bestämde jag mej för att tänka positiv, vara modig och ta hand om mej själv och med de orden i bakhuvudet satsade jag verkligen fullt ut. Just ta hand om mej själv-biten gick väl inte så bra som jag hoppats men i övrigt så har jag varit både väldigt positiv och faktiskt modigare än vad jag någonsin trodde jag var kapabel till. I år vill jag faktiskt inte ta bort något från listan utan lägger bara till en liten men viktig sak.

· Tänk positivt
· Var modig
· Ta hand om mej själv
· Ha roligt!

En kort men ack så svår lista att följa, jag ska i alla fall göra mitt bästa! Har du några roliga mål för 2010? Är det kanske dags att börja dansa tango, laga fransk mat eller lära dej prata spanska? ^^
För att börja året på ett ganska organiserat sätt beställde jag idag en ny fin almanacka från Personlig almanacka och jag håller redan på att längta halvt ihjäl mej efter den! Dom har fått många nya fina designer att välja mellan och ett gäng nya funktioner som är väldigt praktiska, vad sägs tex. om förtryckta personliga födelsedagar och viktiga händelser samt tio sidor sudoku eller målarbok? ^^

Jag har en känsla av att året inte kommer sätta igång på riktigt förrän min nya almanacka dyker upp i brevlådan.
Foto: personligalmanacka.se

Hoppas att du har en riktigt bra start på det nya året och att du vill följa Pandas och mina äventyr under 2010!

10 kommentarer:

Vindling sa...

Jag vill passa på att önska dig en god fortsättning på det nya året. :)

Hulda sa...

Jag känner mig nog snarare lite vemodig vid årsskiftet, det gamla året är över och saker jag har velat uppnå har inte blivit uppfyllda. Men i år har jag också lovat mig att se positivt på livet, och ta det lugnt och inte köpa för mycket "bra att ha garn" :-) Jag har också en känsla av att 2010 kommer att bli ett år jag har längtat efter!

God fortsättning på det nya året! Ser verkligen framemot din nya bok! KRAM

Hanna sa...

Hej Mia!tänkte tipsa dig om att din bok nämms i en artikel i kamratposten nr 1 2010!/Hanna

Åsa Tidqvist sa...

att var modig och tänka positivt är väldigt bra saker att sträva mot, de ska jag genast skriva ner på första sidan av MIN personliga almenacka som jag iförsig redan fått...förstår att du längtar, de är såå snygga!

Pysselninja sa...

Din blogg är så himla fin & inspirerande!
Jag var bara tvungen att länka till den idag, och till personligalmanacka-sidan som du tipsade om, otroligt smart grej! :D

kram kram
Rosita

Anonym sa...

Åh jisses!
Jag måste bara berätta...
Jag fick din bok i julklapp av min lillasyster. Var lite skeptisk först, figurerna är ju bedårande och jag är en total japanofil, men jag hade inte virkat sedan 4:an. Pysslat har jag alltid gjort, jag har miljoner hobbies, nu har jag miljoner och en, jag kan inte sluta virka! XD
Hittade nyss den här lilla bloggen och blev lite halvt stum...
Hej hej, Mia heter jag, jag är 25 år gammal och har en katt som heter Sol! ;DDD

celine sa...

vilka härliga planer :) jag filar också på lite nya mål, men det finns ju så många att välja mellan! ett litet minimål är att äntligen virka björnen eller katten från din bok, de är så OTROLIGT söta!!!

Paulina sa...

Jag har också köpt en sån kalender, faktiskt i samma färg och med samma mönster. fast jag skrev "just do it" på framsidan. kanske lite motiverande på något vis. men fina är dem! och precis lagom stora, älskar deras kalendrar!

myzpyz sa...

har oxxå beställt en sån :) hade min första förra året - lööövly!!! eftersom jag inte fick tummen ur o beställde i tid så är jag nu "mellan almanackor" - det suger :(
lycka till med dina mål, jag ser fram emot din nya bok :)

kramar

Lovisa sa...

Hej!
Jag blir så glad av att läsa din blogg, och jag har just startat en egen amigurumi blogg^^ Det är faktiskt så att det är tack vare dig och Shojo Stars som jag har lärt mig att virka! Jo jag prenumererade på SS och då var du med och presenterade amigurumisarna du gjort och jag blev insatt i det på en gång. Jag är helt självlärd, hade aldrig hållt i en virknål förut och när jag började virkade jag bara lite här och var.. Men jag vill tacka dig, jag har din bok och väntar ivrigt på nästa^^ Tack för att du fick mig att upptäcka denna vackra och roliga skaparform ^^

Hälsningar Lovisa

Related Posts with Thumbnails