Pages

2 juni 2010

Hej huvudstaden!

9 kommentarer:
 
Tänk så snabbt det går att åka hit, en liten flygtur på en timme och sen är man helt plötsligt i huvudstaden. För första gången nånsin hade jag med mej en bärbar dator och jag kände mej som värsta affärskvinnan när jag la den i en sån där grå plastlåda vid kontrollen på flygplatsen. Att jag ska ha datorn för att kolla på film på tåget hem behövde jag ju inte berätta, jag försökte bara utstråla vuxenhet och affärskvinnlighet när jag gick igenom kontrollen i mina sunkiga gympaskor - det gick så där... :D

Oh, jag måste ju passa på att tacka alla som kom på releasefesten igår. Tack så mycket, det var jätteroligt att det var så många glada virkare som ville komma och prata med mej och Panda lite. På lördag blir det ju ett besök i SF-bokhandeln här i Stockholm, först är jag förhoppningsvis med på workshopen som är mellan 11-13 och sen blir det boksignering kl 16.30-17. Det ska bli jätteroligt!

Och nu blir det vårkalas på förlaget, mycket passande i det tokfina vädret! Och oroa dej inte mamma (som nog är den enda som bryr sej om vilka skor jag använder), jag ska ha ett par snygga stövlar på mej, sunkskorna var bara till resandet. :D

9 kommentarer:

Linn sa...

Välkommen till Stockholm! :)

m sa...

Tack för igår och lycka till i Stockholm!

m sa...

Har du förresten mätt garnet än?

hattalahutta sa...

Jeg fikk den nye boken din i posten i dag, den ser kjempebra ut! Gleder meg til å lage noe fra den :)

Miss Dingfors sa...

Hm, jag hittar inget på deras hemsida, men jag dyker nog upp ändå! Kan ju inte missa detta tillfälle! Vad är det för workshop? Är det någon "åldersgräns"? Får man lära sig och virka kommer jag garanterat, mina fingrar trasslar in sig i nystanet medan katten drar i andra änden...ja...lite hjälp är ju med andra ord plus i kanten!

Fanniezzz sa...

Det var jätteroligt att få träffa dig! När får man reda på hur långt garnet var?

Lycka till i Stockholm!

Gabi sa...

Hej hej från SF-bokhandeln! Jag är en av dem som håller i temadagen (men inte den som mailat dig)

Det ska bli jättekul att träffa dig och dina söta gurumisar under vår lilla Japandag ^^
Här är programmet & all info om dagen:
http://www.sfbok.se/extra/j-fidag3.asp

Claire sa...

Jag fick din nya bok med posten idag och har redan börjat virka en grön liten kompis till min kusins baby, som föddes igår natt :) Jättefina mönster och bilder, jag vill virka allt genast :)

Thessan sa...

Hej! Vet inte om du kommer ihåg mej, jag mejlade dej tidigt i höstas förra året när jag förtvivlat försökte lära mej att virka. Nu har jag kommit lite längre och kan tom rita lite egna mönster! Vill bara säga tack till dej, utan din bok hade jag aldrig kommit på iden att börja virka å utan mina amigurumis hade jag inte mått så bra som jag trots allt gör idag. Mer om vad jag menar om det kan du se här: http://thessansamigurumis.blogg.se/2010/may/forstasidan-i-bohuslaningen.html

Artikeln finns att läsa på min blogg. Tack för hjälpen till friheten, till det friska livet =)

Har beställt din nya bok nu, hoppas att den kommer snart!

Related Posts with Thumbnails