Pages

20 februari 2011

Mönsteravslöjande #6 - Rymdmobil

8 kommentarer:
 

Namn: Rymdmobil
Svårighetsgrad: Lätt
Material jag använde: Svarta fårets raggsocksgarn i färgerna Röd (46), grön (83), gul (31), blå (80), orange (34), brun (25), svart (10), grå (11) och oblekt (05), en virknål på 3.5 mm, tapisserinål, stoppning och en bit gul filt. Om du vill montera figurerna som en mobil behöver du också borrmaskin och två galgar.

Jag har fått många glada mail från nyblivna mammor som haft mycket nytta (och nöje) av mina två första böcker och det här mönstret är designat som ett tack till dom. Det här är ett projekt som innehåller många olika små figurer och tillsammans blir dom en färgglad och rolig mobil att hänga över spjälsängen eller skötbordet. Du kan också hänga några av dom på rad i ett snöre och fästa det i barnvagnen. De olika delarna går snabbt att virka så du hinner lätt med att göra en eller två medan din bebis sover.

Du som inte har någon liten bebis i din närhet kan självklart virka den till dej själv. Ett roligt alternativ är att använda någon av de olika delarna som mobilmaskot eller nyckelring. Speciellt ufot och rymdskeppet blir roliga små minimaskotar! :)

Välj inte ett för tunt garn så att delarna blir för små och då blir farliga för bebisar. Kontrollera för säkerhets skull de olika delarna och fäst dom riktigt noggrant!

This is a project for all of you new mommies out there who wants to make something for your little baby. It's got a lot of different parts that are fairly quick to crochet so you can easily squeeze one in when the baby is taking a nap. Mount the parts on two hangers and then place it over the crib.

Make sure that the different parts aren't too small, there's a choking risk if they are.

8 kommentarer:

Hanna sa...

vilken fin!!!

emmyocattis sa...

Vilken fin! Har ingen bäbis så jag får nog virka till mig själv:D.
Kram Emmy

svartanova sa...

ÅÅH! Blir perfekt till bebisen som vi väntar till sommaren. :)

webmosterhelene sa...

Men åååååh! Denna kommer ju passa perfekt då jag ska få en bebis om bara någon vecka ju!!

Ida sa...

Åhh vad jag längtar efter att få den tredje boken till samlingen, du är min favorit amigurumi/mönster författare :)

danguolesan sa...

Super! Great idea and bright realization for young astronomers :)

Anonym sa...

Vilken fin!! Får nog virka en till mig själv...^^
/S

Veronica sa...

Åh, gleder meg til boken kommer, har noen tanteunger som kunne ha trengt en liten uro.

Related Posts with Thumbnails