Pages

27 februari 2011

Mönsteravslöjande #7 - Små broscher

6 kommentarer:
 

Namn: Små broscher
Svårighetsgrad: Lätt
Material jag använde: Svarta fårets raggsocksgarn i färgerna grön (83), brun (25), oblekt (05), cerise (48), rosa (40), blå (80), petrol (88). En virknål på 3.5 mm, tapisserinål, stoppning, ett par ögon på ca 4 mm och knappar i olika färger och storlekar.

Vem vill inte piffa upp sej mej några glada broscher? Mönstret på blommorna har varit efterfrågat sen jag började virka dom och i den här boken fick dom äntligen plats. De här blommorna är lite större än deras föregångare men precis lika fina. Piffa upp dom genom att virka bladen i två olika färger! Använder du ett tunt garn kan du fästa en liten klämma baktill och använda den som ett snyggt hårspänne.

Glassarna är riktigt roliga och fungerar både som broscher och nyckelringar. Limma fast små ögon för att ge dom lite personlighet! Den rosa fick en mustasch när jag fixade till bilden men han ser så stilig ut att jag funderar över om jag inte ska ge honom en på riktigt också. :)

Can't get enough of decorative brooches? This pattern is for two different ones and you can easily change them up to fit your outfit of the day. Why not make one for each? The flowers are really pretty, use one or two colors and then add some lovely buttons. The cute ice creams makes funny brooches with lots of personality! :)

6 kommentarer:

Julia sa...

Söta! jag tror jag ska virka en liten glass och sätta på min väska, så blir den lite "somrig" :)

KristinaW sa...

Nu får det bli maj snart! Så man får köpa boken o kan sitta ute o virka!

Emma sa...

Oooh, vilka söta små brocher :)

Monica =) sa...

Sockersöta!!!
Den nya boken kommer utan tvekan att hamna i dotterns bokhylla!
Hennes lilla virkade familj utökas ständigt. Så mysig hobby <3

http://monica66.blogg.se/2010/june/jossan-goes-amiguru.html

Kram, Monica

Claire sa...

Alltså, nu kan jag knappt vänta längre...jag vill ha boken nu :) Jag är lycklig ägare till de andra två och jag blir alltid lika inspirerad då jag bläddrar i dem :)

Pysslig tjej sa...

Åhh, vilket bra mönster! Har letat efter sådant mönster.... Längtar tills boken kommer ut!!!! :)

Related Posts with Thumbnails