Pages

15 februari 2011

Besök i tygbutiken

10 kommentarer:
 
Idag var jag en runda i Helsingör och pysselshoppade på Stof 2000. Jag har aldrig varit där tidigare men kommer absolut åka tillbaka snart igen för dom hade så mycket fina tyger, band och garner. Till nästa gång ska jag först gå igenom vilka projekt jag ska handla till och ta med en handlelista, den planlösa shoppingen idag ledde nämligen bara till några småsaker. Det fanns helt enkelt för mycket att välja mellan! :)

Mönster på en fin kjol och en massa söta band och spetsar.

Vårigt tyg som ska bli köksgardin (och kanske en brödkorg).

10 kommentarer:

Julia sa...

Vilket gulligt tyg med äpplen på :)

Maria sa...

Det måste vara en härlig upplevelse att besöka Stof2000. Jag har inte varit där, men sett annonser i Sömnadsmagasinet och det ser lockande ut. Kan tänka mig att det var svårt att välja bland allt fint. men du fick ju med dig en hel del trevligt. Lycka till med skapandet!

Helena sa...

Jag gillar också äppeltyget. Var en sväng i Helsingör i höstas och köpte bara det cerise/orange äppeltyget, ångrar att jag inte köpte lite grönt också.

Måste också passa på att säga att efter att nu har följt din blogg i mer än två år så har jag äntligen tagit mig i kragen och gett virkningen en ärlig chans och nu har jag lyckats virka några figurer ur dina böcker, väntar med spänning på den tredje boken :)

Anonym sa...

Åh vilket härligt tyg! Längtar efter att få se gardiner, gärna med matchande brödkorg. (Som i min fantasi innehåller nåt gott, nybakt bröd och bredvid står en vacker burk med hemkokt apelsinmarmelad) ;)
Kram Sofia

I det blå huset sa...

Stoff2000 är det samma som Stoff och Stil i Malmö tro. De verkar ha många fina tyger på Stoff2000. Äppeltyget gillade jag. Det får nog bli en tur till Helsingör.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Åh vad fina grejer... till den affären vill jag också ;)

Ellen sa...

Jag älskar dina amigurumi böcker! Jag håller på med min tredjeamigurumi nu! En japansk docka^^

Magdaloony sa...

Jättesnyggt tyg! Precis så fint som du beskrev det.
Tack för hjälpen igår! :)

Hanna sa...

Vilket guligt tyg! :) Man blir ju jätteglad av det!!! Hoppas det går bra med gardinerna och brödkorgen! :)

Aleisa Ribalta sa...

Åh, när jag åker dit med botten, så vet banken att kontot ska tommas, LOL. men jag har sytt en del i deras fina tyger och tycker de är sötare i och med billigare en STOFFochSTIL. KRAM!

Related Posts with Thumbnails