Pages

27 oktober 2009

Ny assistent och ny vinnare

12 kommentarer:
 

En av er besökare ställde en alldeles ypperlig fråga efter förra inlägget,

”Är det nån tävling som slutar den dag du sagt att den ska sluta?” och svaret är helt enkelt Nej. Jag hinner sällan med att avsluta saker den dag jag först tänk och ibland hinner jag inte ens stava till avslut innan tio nya saker som måste fixas dyker upp. Att ha två jobb, driva eget företag och samtidigt skriva en bok har till slut tagit ut sin rätt, jag tycker inte längre att någonting är särskilt roligt. Jag stressar mest runt och påminner skrämmande mycket om en hund som jagar sin egen svans, sista tiden har jag till och med varit väldigt vimmelkantig (förmodligen av allt snurande). Vart tog egentligen tiden vägen?


När jag var lite yngre hade jag aldrig det här problemet, då handlade det mer om vad jag skulle hitta på med all tid jag hade och hur i hela fridens namn jag skulle få den att gå fortare. Nu önskar jag att jag hade satt in dessa överflödiga timmar på ett konto någonstans så att de kunde plockas ut nu när jag behöver dom som mest. Tyvärr ser ju inte verkligheten ut så, jag vet att det råder stor brist på tid i mångas vardag, och nu har jag efter moget övervägande kommit på en lösning. Jag ska anlita mej en assistent.


Boschy stöttar mej i köket och han är suverän på att baka bröd men tyvärr kan han varken svara på mail eller ta hand om mina långa ”att göra”-listor. Panda ställer till mer oreda än vad hon gör nytta när jag sätter henne framför datorn och därför vände jag mej till slut till min duktiga lillasyster Mary. Hon kommer från och med nu hjälpa mej med allt möjligt som har med blogg, pysslande och bokskrivande att göra och förhoppningvis kommer jag stressa mindre. Hon ska hjälpa mej att fixa lite nya funktioner här på bloggen och även inrätta en ny mail-adress, allt för att det ska bli lättare för er läsare att få svar på era frågor utan att jag stressar ihjäl mej. Den enda betalning hon kräver är ett gäng söndagsmiddagar av hennes val och en och annan leksak till hennes lilla hundvalp som flyttar hem i morgon.

Liten Tilda visar sej från sin bästa sida


Självklart kommer jag fortsätta uppdatera bloggen (förmodligen lika sporadiskt som alltid), det är ju snart dags för några mönsteravslöjanden och det vill jag absolut inte missa. Nu när jag ska stressa mindre kommer säkert glädjen tillbaka och det är verkligen dags att känna lite virklust igen, jag älskar ju egentligen hösten och allt soffmys den för med sej. ^^ För att inviga mitt nyfunna lugn tog jag en lång promenad i skogen tillsammans med kameran och sambon och jag har nog fått dille på svampar. Att fota då, inte att äta... jag avskyr svamp.



Sist men inte minst... vinnaren i Panda-tävlingen. Efter en rafflande omröstning vann Kat med sitt härliga förslag Sherlock Holmes. När allt material till boken är klart ska jag sätta mej med Panda och min symanskin och sy upp lite kostymer till henne, jag tror att vi kommer åka på många äventyr till våren uppklädda till tänderna. ^^

12 kommentarer:

Hulda sa...

Grattis Kat!

Otroligt fina bilder av svamparna!
Förstår inte hur du orkar med allt...mäktigt imponerad av dig!

Unknown sa...

Var rädd om dig!

Mia stickar sa...

Ja, ta och var rädd om dig! Önskar dig all lycka med nya boken och ta mycke hjälp av din snälla syster!

Nero och jag sa...

Grattis Kat!

En fråga vad är det för ras på valpisen? ser ut som en liten coton dé tulear. Har jag rätt? Hoppas hon också får vara med på några bilder ( ja lite hund tokig =)
Lycka till med allt och bra att du får hjälp och tar lite tid till dig själv!

Idas kreativa sa...

Jag är verkligen imponerad av dig, men nog blir man allt lite orolig att du sliter ut dig, så vilken superbra ide att "anlita" en assistent :)

Tror jag har sagt det tidigare men måste säga det igen, längtar efter mönsteravslöjanden, men för guds skull, skynda inte för mycket :)

Ha det så bra!
Kramar/Ida

Mia sa...

Tack för alla peppande ord, jag känner mej redan lite lugnare!

Nero och jag: Lilla Tilda är en blandning mellan Bichon frise och Tibetansk spaniel. Jag har en känsla av att det lilla pyret kommer synas mer här på bloggen, det går inte att motstå hennes tultiga söthet. ^^

Dabelin sa...

Mia, var rädd om dig!!
Skönt att du får hjälp av syster
:-)

Mysiga bilder på svamparna.
Skogspromenader är bra...

skåpfyratvå sa...

yes, jag gillar inte heller svampar. Men de där bilderna var verkligen jättefina, fast de såg ganska genomskinliga ut.

Gillar fortfarande inte svampar.

Sigrid sa...

Blir alldeles varm i maggropen av dina virkade påhitt. Själv är jag syslöjdhatare men när man ser vad du gör i härliga färger så blir man allt sugen på att införskaffa både virknål och din bok! Någon gång måste man ju lära sig att göra något handarbete och då känns amigurumi roligast! :D
Hälsningar
Sigrid och bullarna

Elin sa...

Va söt Tilda ser ut :) Spännande blogg du har med mkt fint virkat!! Må gott!

Kat sa...

Åh, vad kul att det var jag som vann! Det ska bli jättekul att se Panda som Sherlock, kan se hur hon letar mysterier överallt med sitt förstoringsglas. Kul kul kul!
Ha en skön helg! //Kat

skåpfyratvå sa...

kommit på ett till förslag, lite sent men ändå! Hon kan gå bus eller godis ju! Det skulle passa en godispanda nu vid halloween! Fast HAlloweeen firas ju idag eller imorgon, så jag kanske kom på det lite sent.

Nåt sånt skulle pigga upp sjuklingarna i mitt varagsrum = jag och min syster.

älskar vad du gör (virkar altså!)

Related Posts with Thumbnails