Pages

3 maj 2011

Ett avslut och ett paket

37 kommentarer:
 
Jag har varit lite nere sen vi kom hem från London så jag bestämde mej för att ta en liten bloggpaus. Den varade längre än planerat men nu är jag glad igen. :) Min deppighet berodde absolut inte på bloggen men det är så mycket lättare att sitta i soffan och titta på tv än att skriva glada inlägg. Jag har helt enkelt sett många bra filmer sista tiden.


Deppigheten berodde på att jag till slut förstått att det här kapitlet nu är slut, det känns väldigt sorgligt. Min förläggare frågade mej för en tid sen om jag var intresserad av att skriva en fjärde bok och jag visste svaret direkt, - nej. Jag vill avsluta med en bok som jag lagt ner hela min själ i och som jag är lika stolt över som de två första och det avslutet får jag med den här. Böckerna innehåller alla roliga tekniker jag kan, alla söta figurer jag kunnat komma på och jag har nog inte så mycket mer att ge när det kommer till amigurumisarna. Nu är vi alla på samma ställe och det ska bli så spännande att se vart vi kommer gå tillsammans. :)


Dom här 3 författaråren har varit väldigt spännande och arbetssamma och det tar förhoppningsvis inte slut här. Jag hoppas att jag kan fortsätta skriva glada pysselböcker i framtiden, jag har så mycket kli i fingrarna som jag vill dela med mej av och mitt skissblock är fullt av roliga projekt. Det är helt enkelt bara amigurumiböckerna som avslutas nu och en liten trilogi är väl inte fel? Jag hoppas att du ska tycka att den avslutas på ett riktigt bra vis!


Och för att avsluta det här inlägget på ett lika glatt sätt som jag känner mej (nu när jag deppat klart) så tänkte jag visa vad som äntligen kom idag.




Hela eftermiddagen har jag signerat och packat böcker och i morgon läggs dom på lådan. Det betyder att du som beställt får din bok lagom till helgen! Vi har alla väntat galet länge så jag vill jag passa på att utropa ett stort tjoho! :D

37 kommentarer:

Ann sa...

Oj vad roligt med din senaste bok. Jag förstår dig, man ska lita på sin intuition, och det har du gjort. Tack snälla för alla inspirerande böcker. Jag är alldeles ny i amigurumi. Så roligt att din blogg finns. Jag hoppas att du hittar det du vill göra.
Kram och kram igen

Pia sa...

Jag väntar med späning på mitt paket. Förstår dig om dig vill avsluta med flaggan i topp. Vem vet vad som väntar runt hörnet, lycka till i fortsättningen med vad du än gör. =O)

Virrhönan sa...

Man ska alltid sluta då man står på topp, längtar på din nya bok och du kommer säkert hitta på nått nytt att skriva om.

Linnea sa...

Jag är övertygad om att vad du än kommer ta dig för nu, så kommer det bli skitbra för det är vad du vill göra.

Hejar på dig!

Catty sa...

Ska bli spännande att virka mig igenom den nya boken :) Har precis börjat virka och håller på med första boken fortfarande.. Ska bli kul att se vad du kan hitta på för skoj i framtiden, vad det än blir :)

Erika sa...

Har väntat länge nu, och har tyckt att tiden ska gå fortare många gånger, jag vill ju ha hem boken ;)
Det ska bli så roligt att "lägga vantarna" på boken när den dimper ner i brevlådan om någon dag.
Jag vill samtidigt passa på att ge dig beröm för alla fina figurer och till två, snart tre, fantastiska böcker. Du är värd en stor eloge för allt skapande. Stor varm kram till dig, och ett hjärtligt lycka till i framtiden.

/Erika

Julia sa...

Jag tycker att du är jättebra på att skriva amigurumiböcker! :) och man kan ju inte skriva böcker i all evighet! Och den nya boken verkar jättebra! :D
Kram från Julia :)

Frida sa...

tråkigt att höra om din deperimering. men jag och säkert många andra tycker om dina böcker och skulle tycka att vora spännande med en bok med annati än amigurumi. Hoppas att du hade en trevlig London resa där du kunde pusta ut och och inte behöva tänka så mycket på den nya boken. Men det är såklart hur kul som helst att böckerna har kommit!!! jag längtar såå efter min bok! jag ska börja virka på en gång, när den kommer hem till mig! :D
hoppas att du inte får kramp i fingrarna av att skriva så många små hällsningar!
Ha det bra Mia, du har gjort ett underbart jobb med dina 3 underbara böcker som man inte bara kan få nog av. du sk avara stolt tycker jag! :D<3
Kram!

www.virkelivirkan.blogspot.com

Sandra sa...

Det är med glädje man går och köper dina böcker! Även om det inte blir fler amigurumisar nu, väntar jag spänt på nya pyssel-tips från dig! Det är härligt med människor som delar med sig av det goda i Livet! Hatten av för dig Mia! Och stor varm kram från Sandra!

Anonym sa...

Du har säkert helt rätt känsla. Nu är det slut på böcker. I alla fall om amigurumi. Men då kommer du att börja ett nytt spännande kapitel i ditt liv. Jag har dina två första böcker och vill självklart ha din sista också. Kram

Linn sa...

Synd att det inte kommer en fjärde bok, men jag förstår dig. Dina tidigare böcker är så bra, hur kan man överklassa dem? :)
Oj, jag har inte beställt boken, det måste jag göra, hehe... ^^
Ser fram emot dina andra böcker!

Sara sa...

Som sagt, man ska sluta när man är på topp! Och det har du varit med de här tre böckerna! Men det är alltid svårt att avsluta något, så är det nog för alla!
Ser väldigt mycket fram emot att få din nya bok i lådan! Kram och lycka till med nya projekt!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag ville bara skriva ett grattis till dig för jag tycker att det är helt otroligt att du fått ihop tre så fina böcker på så pass kort tid. Dom är fyllda med proffsiga och roliga mönster allihopa!

Kajsa sa...

Mia!
Var inte ledsen, utan enbart glad och stolt, över vad du åstadkommit!
Tack vare din första bok har jag börjat virka! Och det har jag inte gjort sen min slöjdlärarinna dömde ut mig för ca. 60 år sen. Nu kan jag säga att hon hade så fel fel fel!
Ser fram emot dina kommande böcker i vilket ämne det vara må!

Kicki sa...

JIPPIIII!!! Längtar och kommer vakta brevinkastet som en hund resten av veckan :D
Kram Kicki

Therese sa...

Jag väntar med spänning på att boken ska dimpa ner i mitt brevinkast :)
Säger som dom andra; man ska sluta när man har flaggan på topp & som mest roligast!
Dina böcker är fantastiska!

S, 15 år sa...

Längtar tills tredje boken kommer! :D
Tack för all inspiration, det var du som fick mig att börja med amigurumi! ;)
Jag tror att det kommer gå jättebra för dig i framtiden.
Lycka till! ^^

E.Winberg sa...

Tack för all inspiration! Måste få tummen ur och beställa din två senaste böcker, jag har ju bara ettan jag!

Ser fram emot dina pysselböcker!!

Evfa/Nystverket sa...

Man ska ju sluta på topp, sägs det. Du ska följa din magkänsla! Och blir det andra pysselböcker tror jag nog att vi köper dem också. Jag har virkat och stickat jättelänge, men har inte orken att göra egna mönster i någon större utsträckning, så jag förstår om du tappar sugen. Hoppas det blir dåligt väder till helgen så så man kan med gott samvete sitta inne och virka!

Paulina sa...

En bok som är så mysig och färgglad så man själv blir glad. Det är helt fantastiskt! Men du har inte skrivit en, utan TRE!! Du har gjort dem med excellens, men jag tror inte din kreativitet stannar där. Du har mer att ge, och som du själv säger att du har fler idéer. Jag säger bara GO FOR IT!! Bra beslut att köra vidare.

Tack för all inspiriation, utan dig och dina söta gurumisar hade jag inte börjar virka! =)

Petronella sa...

Hoppas du hade det bra i London...

Inte många kan skryta med en trilogi amigurumiböcker. Håll huvudet högt, du har inspirerat mig och sååå många andra. Fortsätt pyssla, vi ser fram emot andra typer av pysselböcker!

Millasew sa...

Lycka till med vad du nu hittar på för projekt/pyssel i framtiden, och tack för all inspiration och fina böcker! Det var din första bok som gjorde att jag fastnade i amigurumivärlden! Det var så söta figurer på framsidan att den inte gick att motstå!

Claire sa...

Jag beställde din bok från AdLibris igår, så den borde hinna fram till fredag :) Jag väntar med spänning på vad du ska hitta på härnäst. Lycka till med utbildningen och allt annat som kommer emot nu :D

Anonym sa...

Vad jag nu längtar efter din nya bok :) . Tack för alla dina mönster du delar av dig med.
Tycker att du gör rätt val och vem vet det kanske kommer en ny bok någon gång i framtiden.

Kram Margitha

Petra sa...

Längtar så efter min nya bok. hoppas de kommer i postlådan under morgondagen :) kram

Anch0r sa...

Härligt! Ser fram emot att få bläddra i den tredje boken för första gången! Längtar efter att få hem den nu! :D
Jag tycker en trilogi låter underbart! lycka till med allt! :)
Kram!

Jessie sa...

TACK Mia för tre underbara böcker!!! Önskar dig lycka till med vad du än tar dig för i framtden! Ser fram emot att få kika i din fina bok nu i dagarna!
Bilder på alstren kommer i bloggen!

Ellen sa...

Ser med glädje fram emot när boken landar i brevlådan, skönt att du känner att du slutar med "flaggan i topp" så att säga. Ser verkligen fram emot vad du kommer hitta på här näst, tusen tack för inspirerande böcker! <3

Mia O sa...

Jag fick boken i brevlådan idag, åh vad jag blev glad! Tänkte försöka mig på en Spleen alldeles strax, ska bli roligt!

Som många andra redan har kommenterat här, så har du verkligen gjort ett fantastiskt jobb med dina tre böcker och alla fina och unika figurer som du har skapat! Jag tror inte att det vore att fara med osanning om man säger att det är tack vare dig som amigurumi har fått ett så stort fäste i Sverige som det har. En stor eloge till dig, Mia! Och lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra i framtiden.

Kramar från en annan Mia

Ida sa...

Ska ha min mamma att köpa dina böcker :)
Jag har din första bok och det var därifrån jag lärde mig att virka amigurumi! Jag älskar mönstren, de är så fina :)

Malin B sa...

Den kom i dag, tack! Nu är bara problemet vilken jag ska börja med. Ska kolla om det finns garn till en minipanda.

Petra sa...

Wiiieee idag kom mina böcker :) en till mor och en till mig :)
tusen tack. kram

Eva-Marie sa...

Har just fått din 3:e bok på posten och den är lika fin och inspirerande som de två tidigare! Vet att du kommer att lyckas med vad du tar dig för i framtiden, för du har ju lyckats göra tre fantastiska böcker, det går inte av för hackor! Tack för dina fina böcker och kram till dig!

Rumpetuss sa...

Tack snälla snälla Mia för ytterligare en jättefin bok som damp ner i brevlådan idag!! Synd att du inte (iallfall inte nu) skriver en till gurmi bok men jag ser massor fram emot en eventuell annan pysselbok!! Skönt att sluta i topp, hoppas du hittar på nått annat spännande att göra nu! Tack oxå för extra presenten!!! Ha det gott!!!

Kajsa sa...

Hej igen Mia!
Böckerna landade i min brevlåda idag!
Har redan "läst" dom och börjat virka på ditt lejon. Trevligt med dina personliga hälsningar också!
Tack & bock!

Pia sa...

Nu har böckerna kommit, TACK MIA.
Vet inte vad jag ska börja med, får se i morgon =O)

Anonym sa...

åå. Lite blandade känslor här, blev superglad när det låg ett paket till mig i hallen när jag kom hem. Figurerna är helt fantastiska och jag är så imponerad av hur du kan komma på allt! men fick ett litet stick i hjärtat när det visade sig att det blir The End för gurumisarna :( men man ska ju sluta när man är på topp! och det låter som om du har en del roliga projekt på gång och om jag tror på min magkänsla kommer det att blir minst lika bra som din trilling :)
Keep up the good work! U rock!

Related Posts with Thumbnails