Pages

17 maj 2011

En ny amigurumi

13 kommentarer:
 
Förra veckan avslutade jag en specialbeställd amigurumi till Felicia, hon hade skissat en egen kompis och jag virkade upp den. Det var det första jag virkade på flera veckor så det kändes minsann lite ovant men både Felicia och jag blev nöjda med den lilla kompisen. Igår flyttade hon till sitt nya hem och här är några foton jag tog innan hon lämnade oss.


Det högra ögat gör henne lite pandalik, eller hur.

Fläckarna är av filt och fastsydda med langettsöm,
det var nytt för mej och både roligt och pilligt.


I morgon åker maken och jag till Amsterdam för att vara med på en amigurumidag, det ska bli riktigt roligt! Jag hoppas att solen skiner både här och där och att du får en underbar vecka! :)


This is a new bunny-like friend, a custom order for Felicia. I crocheted her after the drawings made by Felicia and we were both very happy with the result. She moved to her new home yesterday and these are some pics I snapped before she left. I'm leaving for Amsterdam tomorrow to join Echtstudio on their amigurumi day. I hope to see you there if you're in the area! :)

13 kommentarer:

Unknown sa...

so cute! great job!

made by Mriek sa...

Wow, he's beautiful!
See you saterday! ;-)

Julia sa...

Så söt den var! :D

virka liten kaka sa...

Jätte fin va den !!

Marieki sa...

Åh! Så søt den er!:D

S, 15 år sa...

Ååh vad söt! :D

skapa och inreda sa...

Så fin den nya lilla kompisen är :)

Kobra sa...

Utrolig stilig!! :D

Felicia sa...

Jag är jättenöjd med min lilla Yoij!
Hon är jätteglad för att få vara med på din och Pandas blogg! ^^

Tack så väldigt mycket!


//Felicia

Johanna Englund sa...

Vad gör katten breve sötisen? Har den hittat till ditt hem?

Virkgalningen sa...

Gud vad sööt!!! <333
Jag är 13 år, och fick din första bok för ett år sedan. Jag började virka och nu är jag fast! Jag fattar bara inte hur du lyckas få så fin form och figur på dina små gurumisar =) Ska precis sy ihop alla delar på din "Glada Figur" från din andra bok. Den blev väldigt bra, men jag förstår fortförande inte hur du lyckas med dina fina figurer =)

Matilda sa...

Hej! Jag undrar bara vilka ögon du använder? Och var man köper dom? Jag har nämligen inte hittat några bra och barnsäkra ögon än och de du använder verkar ju väldigt bra! :D

Nina sa...

Urgullig! Samtidigt lite hemlig sådär. Jag gillar dina figurer eftersom de inte är för sockersöta. Själv har jag just virkat en pyttekanin som blev lite för gullig...

Related Posts with Thumbnails