Pages

20 mars 2011

Mönsteravslöjande #10 - Spleen

12 kommentarer:
 




Namn: Spleen
Svårighetsgrad: Utmaning
Längd: 12 cm
Material jag använde: Svarta fårets raggsocksgarn i färgerna; petrol (88) och ljusgrön (83), en virknål på 3.5 mm, ett par ögon på 8 mm, en tapisserinål, stoppning och lim.


Den här lilla utomjordingen heter Spleen och han har kommit hit till jorden för att sprida glädje och kärlek (och för att äta wienerbröd). Han har pluttiga armar och ben så han inte är särskilt snabb, däremot har jag hört rykten om att han kan flyga och det är ju inte illa.

I det här mönstret har jag lagt till ett nytt moment, pilmaskor, som är väldigt effektfulla och lättvirkade. Du får enkelt en personlig liten utomjording genom att variera färgerna och längden på pilmaskorna.

This is my friend Spleen, a little alien who has come to Earth to spread love and joy (and to eat cakes). There's a new stitch in this pattern and you can easily make this amigurumi personal, just change the colors and length of the stitches! :)

12 kommentarer:

Emmy sa...

Guud vad sööt!<3
Den måste jag virka!:D
Kram Emmy

Virka en amigurumi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Virka en amigurumi sa...

Vilken söt! Om han kommer hem till mig ska han få så många wienerbröd han orkar äta!

Julia sa...

Han var riktigt gullig:)

Moa sa...

kul med en ny maska
sööt<33

Petronella sa...

Verkligen söt! Han och flodhästen får bli det första som virkas.

/Petronella

Loppans pyssel sa...

Vilken söt utomjording! Men min första tankte då jag såg namnet var "Har hon virkat en mjälte?" ;) Sötare med utomjording än ett organ! =D

S, 15 år sa...

Sööt!!! ^^
Blir nyfiken på pilmaskorna ;)

dagenskreativa sa...

Supersöt:)
Har virkat mig en panda look-alike då jag tycker att din panda är jättefin:) Hoppas att du inte misstycker! finns bilder på min blogg & har även länkat tillbaka till dig:)

Kram Anna

Anonym sa...

aaaaaw!!!

Nora sa...

Han är jättesöt med sina små ben!

Minimal Street Art sa...

Den var ju hur häftig som helst! =)

Related Posts with Thumbnails