Pages

18 april 2010

Mönsteravslöjande #10 - Söt hund

14 kommentarer:
 

Namn: Hund

Svårighetsgrad: Medel

Höjd: 10cm (upp till huvudet)

Material du behöver: Garn - 1 färg till hunden och 1 till halsbandet, broderigarn till nosen, tapisserinål, ögon och lim.

Jag använde: Garn - Red Heart Detroit (finns i vissa Coop Extra-butiker), en virknål på 3mm och ögon från Panduro (art. 313047), Karlssons Klister.

Jag har fått många önskemål på mönster under åren och det här måste vara en av de figurer folk frågat efter mest, en hund. Den här hunden är baserad på lilla Tilda men du kan enkelt virka en egen version som liknar din favoritvän. Ändra öronens form eller placering, virka längre eller kortare ben eller gör större eller mindre kropp, gör helt enkelt precis vad du vill för att få fram din personliga vovve. Och när du är klar med hunden kan du ju ge den ett alldeles eget hundben i födelsedagspresent! :)


Nästa söndag är det dags för det allra sista mönsteravslöjandet,
missa inte det!

14 kommentarer:

KattQarina; sa...

Vilken sötnos:-))

Sofia sa...

åh en sån måste jag göra :)

Mia stickar sa...

Mycket fin!

emilia sa...

nu måste jag gå och svimma ursäkta mig

Anna sa...

Sååååå söt!!! Jag ska göra min hund direkt när boken kommer ut!

maja sa...

den var verkligen jätte söt!

Anonym sa...

kan inte det bli juni snart? så boken kommer ut? :D vovven är precis det mönster jag letade efter / joanna

Linn sa...

Så gullig!

Hanna sa...

Åhh vad söt!

Alexandra sa...

Vad söt den var! Måste nog köpa din andra bok också! Har precis gjort min första amigurumi (den söta lilla musen) och tackar så hemskt mycket för dina fina beskrivningar i boken!

Julia sa...

Söt! Jag måste göra alla amigurumisar, de är ju bara så söta allihop! (:

Isa sa...

Jag letade efter ett bra hundmönster så sent som för några dagar sedan, men hittade inga bra på internet! Din bok är den bästa som finns ute än så länge tycker jag, och jag ser fram emot att köpa din andra oxå!

Anonym sa...

Åh gud så söt hunden var! Jag beundrar alla dina amigurumisar och framförallt din panda Panda! :D

Anonym sa...

Vad söt kan man beställa en sådan hund

Related Posts with Thumbnails