Pages

28 april 2010

Loppisfyndande

4 kommentarer:
 
Magda och jag har börjat åka på härliga söndagsutflykter i det fina vårvädret och i helgen var vi på loppis. Små prylar som man kanske behöver, bra prylar som man vet att man måste ha och roliga kökssaker som förgyller vardagen är sånt jag är ute efter. Den här gången blev det lite av varje.

Jag hittade förresten världens bästa fotofixarsida på nätet igår, Picnik, som kan piffa upp vilken bild som helst. Stort plus också för de söta meningarna som dyker upp medan redigeraren laddas. Loppisbilderna har fått en hint av 60-tal, bara för att man nästan måste presentera bruna kökssaker och mysko syprylar i gulbrunt. :)

(man kan klicka för större bilder)

Fin liten geléskål till söndagssteken, glad och rund tekanna med hatt-lock och söt skål med handtag till gröna ärtor.



Bringare till saftsås, skål som formligen skriker rödkål och världens brunaste tekanna (jag älskar tekannor!!).



Diverse syprylar, stickor och trådrullar,
sånt kan man aldrig få för mycket av!



Rolig nålträdare, helt oanvänd och fortfarande i originalförpackning tillsammans med bruksanvisning. Stick ner nålen i toppen, tryck på pedalen och nålen är trädd. Magiskt! :)

4 kommentarer:

Maria sa...

Åh! Jag älskar nålpåträdaren!! Jag är så trött på påträdarna med denm lille gubbeon /gumman på!

Linn sa...

Kul!
Jag gillar också loppisar, att bara gå runt och göra av med pengar på onödiga saker! ;)

Anonym sa...

Haha, nålträdaren verkar väldigt praktisk! x)

Elin sa...

Hittade en likadan nålträdare hos min mormor för ett litet tag sedan, också den i originalförpackning tillsammans med bruksanvisning. Hon har ordning med sig!
Dock så tog det en liten stund innan jag förstod exakt hur man skulle göra...

Related Posts with Thumbnails