Pages

16 april 2010

Det här är inte London...

7 kommentarer:
 
...det här är Malmö och hit åkte vi idag.

Vår resa drabbades lika hårt som alla andras av askkaoset och vi spenderade hela morgonen och förmiddagen med att försöka få tillbaka alla utlagda pengar. Efter timmar i telefonkö löste sej allt till slut och vi kunde börja slappna av. Vi bestämde oss för att resa någonstans i alla fall så vi tog bilen till Malmö och strosade runt i det ack så kalla och blåsiga vårvädret. Åh så snopet det hela blev men Londonresan ska bli av, den skjuts bara upp några veckor tills man med all säkerhet kan flyga igen.

En glad nyhet dök upp i torsdags, nämligen en ny laddning böcker. Tryckeriet hade gjort fel så den här omgången är omslaget glansigt istället för matt, jag tycker att vi ska marknadsföra den som en extra glassig upplaga. :D


Oh, ett tips! Egentligen ett tips från m som jag tog tillvara på idag. Red Heart Detroit, mitt favvogarn, säljs på Coop Extra på Värnhem i Malmö. Om du har vägarna förbi bör du verkligen smita in och köpa några nystan, dom är världsbäst. Jag köpte helt skamlöst två kassar fulla och nu har jag än en gång bunkrat upp med helt perfa 'gurumigarn.

Hoppas att du får en riktigt härlig helg!

7 kommentarer:

m sa...

Hoppas att samma expedit var där, som var där när jag gick runt och skrev upp sorter och priser. Jag förklarade varför jag gjorde det, men hon verkade lite skeptisk :-)
Så synd på London, men hoppas ni kommer iväg snart!

Sallyomuffy sa...

Åh!
Jag ska promenera till Värnhem idag!
Jag bor bara jätte nära. Tack för tipset!

Julia sa...

Tråkigt med Londonresan! Jag ska se om vi kan åka och köpa Red heart detroit garn, det verkar bra och fina färger är det också!

Linn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linn sa...

Synd att man inte bor i Malmö, utan i Stockholm. Min pappa blev också drabbad, han är i USA fram till på tisdag fast han skulle komma igår... :(

Plutt sa...

Vilken tajming, jättetråkigt. :( Men hoppas det blir av snart ändå, askmolnet kan ju inte stanna för alltid tycker man.

Jag tipsade om din bok i min blogg häromdagen, tycker den är jättebra. Det var nog den som fick mig att börja virka amigurumisar. Är dig evigt tacksam! :)

Maria sa...

Tack så mycket för garntipset. Jag hamnade i Malmö i fredags (även jag pga askmolnet tro det eller ej) så då passade jag på att ta en långpromenad till Värnhem och shoppade massor av garn. Nu när jag har testvirkat det så måste jag säga att det från och med nu är mitt nya favoritgarn för amigurumis - det är verkligen perfekt!!!

Related Posts with Thumbnails