Pages

14 oktober 2008

Panda åker ut på landet

20 kommentarer:
 
I förra veckan bestämde vi oss för att åka ut på landet. Mina kusiner bor på en gård en bit utanför stan så vi tog med oss Panda och begav oss iväg på ett äventyr. Panda var tokladdad och det kunde inte bli annat än bra. Det känns skönt att hon är så pass stor att vi kan spänna fast henne i bilen. Det är viktigt att ta hand om de små.Whoa! Det första vi såg när vi kom fram var ett par hästar. Panda har inte bekantat sig med så många djur tidigare och detta var ett stort ögonblick. Hon är van vid att katterna här hemma spinner bara man närmar sig men den här gubben gav inte ett ljud ifrån sig, vi var båda lite osäkra på hur man läser hästar så vi höll oss på behörigt avstånd. Panda blev lite avundsjuk på den fina blåa kappan hästen hade på sig och hon tyckte bestämt att jag kan sticka en sådan till henne. Vi får väl se, säger jag.
“Ooooh ett miniploppsvin!” Jao… Panda och biologi går helt enkelt inte ihop. Den lilla, eller kanske medelstora, grisen var inte särskilt intresserad av någon av oss. Hon traskade mest runt i sin hage och trynade efter något gott. Vi hade grymt nog inte något att bjuda på. Senare skulle vi dock grisa i oss en massa kakor som kusinerna bakat. Äsch, nu kommer jag inte på några fler grisskämt.
”Vilket jättedjur har lagt dom här äggen? Finns det dinosaurier på landet? Eller är det hästägg?” Jag tror nog att vi måste ha en biologilektion snart, det hade nog underlättat våra äventyr. Fast å andra sidan hade dom nog inte blivit lika intressanta. Panda blev besviken när vi berättade vad det faktiskt var och ibland hade nog världen varit lite gladare om alla hade haft så livlig fantasi.
Vi hittade en väldigt stor grushög och Panda bestämde sej för att klättra lite. Titta vilket väder vi hade! Det var verkligen en tokigt fin dag! Panda kom en liten bit upp men tröttnade snart så sambon fick klättra upp och hämta ner henne.
“Titta fina mojjimanicken!” Ingen av oss visste vad den här saken var till för men Panda ville ändå skruva och mäta och låtsas att den gjorde något roligt. Hon hoppades nog att det var en tidsmaskin så att hon skulle kunna åka tillbaka till det där första äventyret. Hon saknar den fina japanska trädgården ibland. ^^
Efter att ha träffat en massa olika djur verkade Panda ha fått ett nytt intresse ”Kan vi inte ha det här som fågelbad? Jag vill se pingviner, blåmesar och albatrossar” Hon vet inte ens vad en gris är men hon kan magiskt mycket om fåglar. Panda är en gåta. Jag tror att det kan bli lite svårt att få plats med bamsedäcket på balkongen så vi får nog vänta till vi köper hus. Fast när vi väl ska välja ett fågelbad så är kanske inte det här den mest lockande designen. Tror nog att det stora hålet i mitten bidrar med vissa problem också. Och sen blir det nog svårt att locka till oss både albatross och pingvin men det behöver jag inte berätta just nu. Vi går vidare helt enkelt.
Panda ville pausa en stund i ett träd och vi blev väl inte direkt förvånade när hon gjorde det på fladdermusvis. Vi satt bänkade framför tvåan i lördags så hon blev väl inspirerad av vampyrfilmerna. Så länge det bara handlar om att hänga uppochner i träd är jag nöjd, det kunde varit mycket värre. En vampyrpanda är inget man vill ha på halsen.
”Mumsiga äpplen!” Det här var vinteräpplen så dom fick vi inte äta men i helgen plockade vi äpplen hos sambons bror och flickvän. Dom har precis köpt hus och i trädgården växer 21 äppleträd, vi var 4 personer som plockade oavbrutet i två timmar. Idag lämnade vi 130 kg på ett musteri utanför stan och då behöll vi ändå två kartonger. Tokigt! På onsdag ska jag göra äpplemos och sen ska vi bjuda på mumsig paj, det ska bli både gott och trevligt. ”Åh, vilket mysigt djur! Det är en pytteliten tovhårig häst till mej!” Dagen var full av en massa olika djur och till slut blev det nog lite förvirrande för Panda. Marsvinet, som det ju faktiskt är, tillhör min kusin Sandra och hon ville helst behålla den lilla sötingen. Marsvinet alltså, inte Panda... fast Panda är ju också söt, såklart. Jaaa, nu går vi vidare igen.
Vi avslutade dagen med hemmabakade kakor och virkande. Kusinerna hjälper mej att provvirka ett nytt mönster och Panda var nog inte direkt bästa hjälpen. Hon kastade sej över kakorna och efter två kokosmuffins var hon ett tokigt sockermonster som helst ville flytta in hos marsvinen. Jag tror det var ungefär då vi insåg att det nog var bäst att åka hem med henne. Vi hade en jättebra dag och Panda sov som en liten pandaunge hela vägen hem.

20 kommentarer:

svartanova sa...

Vilken härlig dag!
Hur får du panda att vara så rörlig? Hon är ju så charmig när hon sitter (och hänger upp-och-ner i träd!)

Linda sa...

Alltså, jag bara älskar dina Panda "illustrationer"! Du skulle defenitivt kunna skriva en barnbok

Anonym sa...

Haha, så härligt!! ♥

Helena sa...

Håller med "linda" Pandas små äventyr är underbara att följa:). Ni ser ut att ha haft en fantastisk dag!

Anonym sa...

*skrattar* Oj vad härligt inlägg om Pandas äventyr :D

makiato sa...

Vilken jättefin Panda! Kreativ och nyfiken är han också.
Kul att du upptäckt min blogg, tack för kommentaren. Du är hjärtligt välkommen tillbaka.
/makiato

Linnea sa...

Du e ju hur bra som hällst på att virka amigurumi! alla dina blir ju helt underbara. :) holler du på med någon ny amigurumi jusst nu?

Catalina Alvarez sa...

OH!!!! I'm in love!!!!
He is absolutely adorable!
I would like to hug him!!!
I love it , I love it, I love it.
Cata

Honungsboden sa...

Underbart! Håller med alla övriga inlägg. Hon ser verkligen härlig ut när hon är ute på äventyr!

malin sa...

Åh, det är ju helt underbart att läsa om pandas äventyr!!!

Therese Fredriksson sa...

Haha.. jag kan inte annat än skratta när jag ser dina underbara bilder på panda. Du är otrolig. Kram Tessan

Evfa/Nystverket sa...

Panda måste bara bli en barnbok! Du skriver så bra och med inlevelse. Himla fina saker du virkar!

//Effie

r e b e c k a sa...

Så underbart gulligt! :)

Maria sa...

Men vilken gullig panda på äventyr!!
Coolaste Yoda i något inläg nedan, måste visa min sjuårige son som diggar Starwars (legot)

vouffen sa...

Vilken jättesöt panda och vilket härligt äventyr hon fick vara med om! Ska hämta mina barn så de får se den här "sagan", är säker på att de kommer älska den :) !

Anonym sa...

So cute!!!!!

Linda sa...

Hej!

Jag googlade på grön+monster och hamnade här =)

Vilka underbara små monster du gör!!! Säljer du figurerna eller mönsterna på dem??

Du kommer att hamna i min rss-läsare bumms!

Pernilla Hult sa...

Sååå söta - inte bara Panda utan alla Dina djur. Roligt att följa Panda till Landet.

Martina (Martinas Bokhylla) sa...

Tack för att du förgyller mina och pojkvännens dagar med alla Pandas äventyr! Vi älskar små djur, växa upp - vad är det? ;) Kramar!

Ofelia sa...

Vilken underbar blogg! Jag bara råkade halka in och så hittar man gosedjur, PANDA, grisar,allt som står mitt hjärta närmast! Pandis och jag kommer kika in här igen...

Related Posts with Thumbnails