Pages

26 oktober 2008

Husliga höstdagar

6 kommentarer:
 
Jag är inne i en riktig jobbperiod nu och det märks här på bloggen. Jag hinner inte virka så mycket och ja.. jag hinner inte göra så mycket alls faktiskt. När arbetsdagen är slut åker jag hem och slänger mej i soffan och tittar på alla bra tv-serier som går, det finns MÅNGA kan jag säga. Men förra veckan fick jag gjort en del här hemma i alla fall. Vi tog upp alla grönsaker och det var uhm... intressant.


Jag odlade lite morötter och lök i två balkonglådor och dom blev fina men småååå. Riktigt pluttiga faktiskt men goda hur som helst.Det var samma sak med tomaterna. Det blev bara små bebistomater som inte ens räckte till Pandas mackor.Men squashen däremot! Titta vilken fin! Tyvärr klarade sig inte många för det regnade rejält. Vi fick bara fyra men dom var riktigt stora och mumsiga.På onsdagen var vi husliga alla tre, sambon, jag och Panda. Vi gjorde äpplemos i mängder och Panda var förste rörare. Hon gjorde ett utmärkt jobb och mosen blev faktiskt riktigt god. Nu är kylen och frysen full av mos och jag vet inte vad jag ska göra av allt. Nån som har något tips? Min farmor gjorde världens mumsigaste äppelris men jag hittar inte något recept.Efter mos kommer bullar, heter det ju så sen blev det kanelbullar för hela slanten. Panda tog sig an sitt nya jobb med största entusiasm och allvar och hon är helt ärligt oumbärlig i köket. Jag önskar mig trots det en Kitchen Aid i julklapp, för hur bra Panda än är på att röra mos så är hon inte tillräckligt stark för att knåda bröd.Man måste fira sina framgångar och här firar panda en avslutad plåt.Det mumsiga resultatet!
Och ett litet tips om du bor i Skåne
På onsdagen den 29 oktober håller jag i en workshop i hur man virkar amigurumis på Hörby bibliotek. Den är för barn och ungdomar från 12 år och man behöver kunna grunderna i virkning, tex från syslöjden. Så bor du i närheten tycker jag du ska komma dit. Föranmälan krävs, ring 0415-184 55 och säg att du vill virka. ^^

6 kommentarer:

svartanova sa...

Härlig skörd och vilka undebara bullar!

Synd att man bor å så långt från Skåne, lite workshop hade inte varit fel.

Hoppas att du snart hittar mer tid till virkning!

Anonym sa...

Äppelmos funkar fint som fyllning i just bullar :D

Frida sa...

Är nog lite för gammal för workshopen och barnen är för små.....:( Kan ju passa på att tipsa om en trevlig garnaffär i Hörby om du får nån minut över. Garnverandan ligger i Stora Hotellet (tror jag det heter) Man får gå igenom en frisörsalong (samma ägare) för att komma till garnen. Men där är mysigt! Lycka till på onsdag!!

Anonym sa...

Skulle du vara intresserad av att hålla en amigurumi workshop på UppCon?

Hör av dig till min mail!

tomb@uppcon.com

Linnea sa...

bor tyvär inte i skåne :( nästan så långt från skåne man kan komma xD

Anonym sa...

Jaha! Nu vill jag flytta till Skåne minsann! Jag vill också komma! :-)

Related Posts with Thumbnails