Pages

6 oktober 2008

Nu får det vara nog! Våga vägra baciller!

8 kommentarer:
 
När jag skrev senast var jag laddad och redo att sätta igång med virkandet igen, men tji fick jag. Några dagar senare blev jag sjuk, igen... och soffan blev återigen mitt tillhåll. Fördelarna var att jag hann se många bra filmer och att jag blev ompysslad av en snäll sambo. Den största nackdelen, förutom liggsåren, var att jag inte klarade av att virka någonting. Jag hade så ont i musklerna att det kändes som mission impossible att kli mig på näsan.

Efter en vecka inbäddad i mitt täcke och med duntossor på fötterna höll jag på att bli tokig, turligt nog mådde jag lite bättre och jag kunde äntligen börja jobba igen. Tänk vad man kan sakna sitt jobb efter några händelselösa dygn i en soffa. Jag är fortfarande krasslig men med lite vilja kommer man långt. :)

I helgen såg jag detta söta cafébord med tillhörande stolar på auktion och jag kunde helt enkelt inte motstå dom. Jag lade ett bud och på lördagen var dom mina. Woho!

Jag funderar på att måla dom vita. Det skulle nog vara sött med ett litet rosa hjärta på ryggstödet också.

Panda och Alice provsitter. Snart får jag plocka fram cernitleran igen, huvudet är fyllt av roliga idéer.

Jag hittade en jättefin blogg, Cata's craft, och just nu lottar hon ut några söta sytillbehör. Ta en titt!
Hoppas ni är friska där ute i höstrusket! Glöm för pandas skull inte att använda mössa, man tappar mycket värme genom huvudknoppen!

8 kommentarer:

Sandra sa...

Blä för att vara sjuk! Bra att du har fått bli frisk iaf :) Själv trycker jag i mig c-vitamin i alla dess former för att inte bli sjuk...

Monica Hansen sa...

Så fina möbler! Jätteavis:)

Ulrica sa...

Vilka otroligt söta små varelser du gör.

Anonym sa...

Åh! KRYA KRYA KRYA!!!

Superfina möbler. Vid första titten trodde jag att de var stora. Men sen såg jag vilka som använde dem. Hi hi! Men superfina! Bra köp!

Catalina Alvarez sa...

They are adorable!
Cata

Linda sa...

Hej - du gör underbara små virkade figurer!! Jag missade Allers numret med möstret till pandan - har du någon aning om man kan få tag i det någon annanstans? Tycker att min son behöver en alldeles egen liten panda :)

Anonym sa...

hej

vilket nummer i Allers är mönstret till pandan med i?
Dina virkade figurer är jääte söta

Noorah sa...

Hej varför just pandan

Related Posts with Thumbnails