Pages

8 augusti 2008

Monster och Allers

9 kommentarer:
 
Två saker på en gång nu. Först monsterna som äntligen kommit tillbaka till mej efter en tid i utställningshallen.



Namn: Lyrsa
Ålder: 7 monsterår (ingen vet riktigt hur många människorår det är)
Gillar: Snöstormar, kattmynta, smält glass, pirater och kubbkungen

Ogillar: Flätor, vissna blommor, gem, pianosträngar och cirklar
Favoritdjur: Aardvaark



Namn: Sunfir
Ålder: 5 monsterår
Gillar: Tecknad film, karmstolar, tandtråd, år 1976 och plommonstop

Ogillar: Knappar, trollkarlar, femkronor, räta vinklar och klimp
Favoritmat: Currymorötter


Namn: Zepplon
Ålder: 10 monsterår
Gillar: Gälla röster, dammtussar, hårborstar, nysningar och att samla på strumpor

Ogillar: Ord som börjar på W, badminton, soffkuddar, kändisar och folk som visslar
Favoritpryl: En röd- och vitrandig vänsterstrumpa



Det andra då? Jo, så här ligger det till... I början av året blev jag kontaktad av tidningen Allers. Dom var intresserade av att göra ett reportage om mina gurumisar och mej och det tackade jag så klart inte nej till. Lite senare kom de hit och fotade och frågade en massa och om några veckor är det dags för publicering. Med i tidningen är också ett av mina mönster, en liten griskompis. Reportaget är med i nr 35 så håll ögonen öppna! ^^

9 kommentarer:

Cessan sa...

grattis till artikeln i Allers, även om jag inte virkar så ska jag ta mig hem till farmor för att läsa och kanske prova på!

Anonym sa...

Spännande! Grattis!

Anonym sa...

Oj så kul för dig å vara med i en tidning...den ska jag se till å köpa då :P
/joanna

Fredrik Åfeldt sa...

Ojojoj, jag blev störtförälskad i Snufir! En sådan underbar söt krabat, och fin personlighet också!

Hälsa!

Anonym sa...

Hej.
Jag skulle gärna vilja köpa mönster på Lyrsa och den rosa sköldpaddan.
Är det möjligt?
Skulle bli väldigt glad isåfall.

MVH Helena

Mia sa...

Hej Helena!
Just nu säljer jag inga mönster, men i framtiden kommer det finas några till salu, kan dock inte lova att det blir just de två. Kolla in här då och då för mer information.

Anonym sa...

Hej mia! det är nu länge sen du hade repotaget i allers, försökte att googla om de finns på nätet men icke, tänkte om du kanske hade skannat in en kopia på datorn? :) Supersugen på att läsa den ju :)

Loppans pyssel sa...

Åh, vilka underbara monster! Om du ska skriva en tredje bok kan du väl överväga att ha med grundmönstret till dessa ljuvliga varelser? =) Har nyss köpt båda dina böcker och hunnit virka en hel del av figurerna. Sköldpaddan är en STOR favorit både hos mig och barnen!

Johanna Englund sa...

JAG reserverar (om dte går) att köpa Sunfir!

Related Posts with Thumbnails