Pages

25 augusti 2008

Fröken Toitoi och Mr Mullvad

13 kommentarer:
 
Först av allt vill jag bara tack för alla fina mail och kommentarer jag fått den senaste tiden. Det är så roligt att höra ifrån folk som läst artikeln och sedan hittat hit, och från andra som brukar läsa bloggen och som sen köpt tidningen. Det är tydligen en del av er som har köpt tidningen för första gången, för ni är väl egentligen lite yngre än målgruppen, och det är riktigt häftigt att ni vågar trots stirrande butikspersonal. ^^

Den här sköldpaddan virkade jag till en tjej som gillar rosa. Det var lite spännande att testa det här mönstret med andra färger, det ska jag göra snart igen. Jag tycker att slutresultatet blev väldigt bra.
En annan roligt amigurumi som blev klar den här veckan är Herr Mullvad från boken Det var det fräckaste av Werner Holzwarth. Boken handlar om en mullvad som tittar upp ur sitt lilla bo och får en bajsklutt på huvudet och det är början på en spännande jakt på kluttläggaren. ^^
Bajset sitter fast med kardborre så att man kan ta bort det när mullvaden inte vill mer
Glasögonen fick jag böja till av en bit ståltråd

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åå vilken fin mullvad...gillar den boken skarpt å köper den så fort ett barn i näheten fyller år! perfekt å ge bort en virkad mullvad samtidigt juh.
/Joanna

Lenas pysselgrop sa...

Sköldpaddan är supersöt! Såg att du hade en liknande sån i tidningen också, härlig!

Carina sa...

Hej, Kan man få köpa din mulvad?
Hälsningar/Carina

Cessan sa...

Åh,jag älskar Mr Mullvad!! ;-)

Anonym sa...

Hihi, vilken fin mullvad! :D
Vi har den boken hemma och min son tycker att den är jätterolig (det är väldigt mycket bajs med honom just nu *hihi*)
/kicki

Skaparstigen sa...

Mullvaden är ju jättelik! Verkligen på pricken! Den boken har jag läst x antal gånger för min äldsta.

Grämer mig att jag inte har fått se artikeln än, men mormor har sparat den åt mig, så det blir nog snart.

Honungsboden sa...

Hej! Stod i kön på Willys idag och sneglade på tidningarna vid kassan. Allers har ibland roliga pysseltips så jag började bläddra! Hittade sedan din blogg och vill bara säga att du virkar otroligt fina saker! Mullvaden och skölppaddan är fantastisk! Här kommer jag kika in ofta!

Helena sa...

Visade min dotter mullvaden och hon blev helt såld! Hon älskade verkligen boken när hon var mindre och Herr mullvad är ju helt underbar! Du har fått en utmärkelse på min blogg!

Annabell sa...

Vilka fantastiska små söta figurer du gör!!!

Anonym sa...

ohooo... vilken UNDERBAR mullvad.. den boken måste def. inhandlas!! =)

Du.. och panda..rockar som alltid.

Retro Elephant sa...

Vilken fin blogg du har och vilka söta små djur du virkar, ME LIKE!

//Lina

Anna sa...

Vilken härlig blogg jag "trillade in i".. Den rosa sköldpaddan står här hemma hos mig :) Jag blev överlycklig när jag fick den. Jag älskar rosa och jag älskar sköldpaddor så det kunde inte bli bättre :) Helt underbara figurer!

henny sa...

åh! jag vill så hemskt hemskt gärna virka mullvaden! hur får man tag på mönstret? finns det med i någon av dina böcker? den är något av det sötaste jag sett. du är grym btw.

Related Posts with Thumbnails