Pages

3 oktober 2011

En höstig helg

9 kommentarer:
 
Det är helt underbart att vara tillbaka, ni är ju tokigt snälla allihopa och jag hade inte kunnat få ett varmare mottagande! Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger - jag har världens bästa bloggkompisar! :)

Min helg var riktigt fin och jag hoppas att din var precis lika bra. I lördags var det riktigt sommarväder ute så maken och jag lekte med vår lille brorson medan hans föräldrar plockade äpplen i trädgården. På kvällen bjöd vi på middag och dom stod för efterrätt, paj lagad på dagens skörd. Mums!

När vi vaknade på söndagen var det plötsligt höst och då passade det utmärkt att vi hade bokat in en pysseldag med några vänner. Vi promenixade runt i skogen och plockade fina löv och kastanjer som sen fick pynta några kransar. Jag fick äntligen inviga min limpistol och jag ser fram emot att använda den igen - så mycket att vi direkt bestämde oss för att snart göra julkransar också. :)


Att pyssla med naturmaterial var riktigt roligt men det är verkligen inte min starka sida, min krans ser mest ut som något herr Höst har hostat upp efter en jobbig förkylning. :D

Om du är sugen på att pyssla ihop en egen krans tycker jag att du ska kolla in den här beskrivningen. Du kommer behöva en hel korg full av ekollon och en stor mängd tålamod men resultatet blir helt fantasiskt och en sån kommer jag prova på att göra nästa år.

Bilden är från Little Things Bring Smiles

Det här är en annan grej jag blev sugen på att prova på - en frigolitboll dekorerad med ekollonhattar. Superenkelt och supersnyggt! Du hittar beskrivningen här. Jag kommer följa alla steg fram till glittret, jag är inte så glittrig av mej. :)

Bilden är från Sweet Something Design

Visst blir man pysselsugen när man ser så fina beskrivningar!

9 kommentarer:

rosvikslyckan sa...

Välkommen tillbaka och trevlig pysselhöst:)

kram Jenny

Fanniezzz sa...

Din krans blev jätte-fin tycker jag!

Trevligt med lite tips på pyssel. :D

Magdaloony sa...

Höstigt och mysigt och pyssligt, allt på samma gång! Jag är glad att du är tillbaka i cyberrymden. :)

(När använde man senast ordet cyberrymden? Jag tror jag gillart.)

HannasHörna sa...

Hej hej! Nu är du nog lite hård mot dig själv. Kransen ser supersöt ut. Jag ska nog också göra en krans...Tack för tipset!

S, 15 år sa...

Fin krans! :D Och jag gillar den nya headern ;)

Johanna Englund sa...

VÄLKOMMEN TILLBAKA MIA!
Jag har gjort granris kransar vid sjöscouterna i Jakobstad jag är snart en ledare bara ett år kvar så jag får äntligen styra över vargungarna muhahahahahaa!


KRAM
Johanna

Anonym sa...

Hello Mia,

I don't speak Swedish, but as I don't know any other way to contact you, I thought a comment on your blog might be allowed.
All I want to do is show you this:
http://www.ravelry.com/patterns/sources/lalylala-ravelry-downloads

It kind of reminds me a lot of your Flicka pattern... The low hips, long arms, the hoodie... I don't know...
Just wanted to draw your attention to this. Do with it as you will :)

Regards,
Linde

SeelenSachen ♥ sa...

great idea!!


nora

vera sa...

åå va fin..sådan skulle man vilja göra..

Related Posts with Thumbnails