Pages

1 juni 2009

Vart tog jag vägen?

9 kommentarer:
 
Så det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen, hur blev det så?!

Jo, förra veckan var alldeles tokig! Den började som vilken vecka som helst med jobb och matlagning sedan åkte jag till Stockholm på torsdagen och till sist avslutades veckan med en 25-årsfest. Lite stressig och nervöst var det allt med flygande, shoppande, en 7.5 timmar lång bussresa, för lite sömn och sist men inte minst, en hel massa bakande. Igår städade vi efter festen och sen spenderade vi hela eftermiddagen med att rensa ogräs i vårt trädgårdsland, någon vi helt förträngt senaste tiden. Idag jobbade jag i en vaaarm butik, 7 timmar i 28 grader sätter sina spår och nu ikväll när jag äntligen fått koppla av lite verkar det inte bättre än att jag håller på att bli sjuk. Varför blir det alltid så?

Tyvärr kan jag inte slappna av riktigt än, vi flyttar om exakt två veckor och hur skönt det än ska bli så måste jag erkänna att jag inte är på humör just nu. Att försöka klämma in vår trea i en tvåa är ett projekt som skulle kräva halva NASAs personal och eftersom de var bokade på annat håll just den här månaden blir det min sega, halvsjuka hjärna och sönderjobbade sambons knän som får ta hela smällen. Jag är nog bara lite trött just nu, allt kommer nog kännas bättre imorgon. Jag har satt Panda på att packa pysselrummet men nånstans gissar jag att det ändå blir min uppgift till slut. Jag skulle ha väntat med att ge henne den där sängen tills vi flyttat, hon har blivit väldigt lat senaste tiden!

Snart nog är allt som vanligt igen och jag kan sätta igång med mitt mycket saknade amigurumiskapande igen, till dess får ni helt enkelt hålla till godo med uhm... mej. ^^

9 kommentarer:

svartanova sa...

Det gör vi. Lycka till med allt och hoppas att det lättar inom kort!

/Annelie

Anonym sa...

Hej!

Jag förstår precis hur du känner dig. Jag har precis flyttat från en trea till en tvåa.Och hade jag vetat att det var så jobbigt som det har varit hade jag inte flyttat. Jag längtar till vi är färdiga så jag kan virka lite från din bok.
Lycka till med flytten.

Pia P

Musseblomman sa...

Vi väntar så gärna. Att flytta tar verkligen på krafterna.. Sen får du vila ut med lite virkning.. ;)
Kram o lycka till!

Jo sa...

Du får tänka på den dagen då allt är flyttat, installerat och pyntat. Då brukar det kännas rätt bra ändå!

Jag fick hem din bok igår och den är verkligen superfin!! :D Tack!

Virrhönan sa...

vill du ha dig ett litet garv mellan packning och stress titta in i min blogg http://virrhonan.blogspot.com/
har virkat lite från din bok och familjen är eniga mamma är galen men alla vet väll att blåa morötter är godast ;)

KattQarina; sa...

Japp, helt klart skulle Panda fått sängen efter flytten. Men kanske hjälper hon till med lite packning, hon kanske kan packa ner kanelbullarna:-)
Mina första amigurumi´s är färdiga. Jag tycker verkligen jätte mycket om din bok!
Lycka Till med flytten och sköt om dig.

bronco sa...

Hej, det är första gången jag är in på din blogg, dina virkade "djur" är det gulligaste jag sett på evigheter!
Kan jag köpa en bok via dig?
Maila gärna: bronco@live.se
/a-k

MammaPuhStickar sa...

Hej! Din bok ger så mycket inspiration. Roliga små mönster som dessutom går snabbt att göra. Titta in på min blogg får du se några varianter på dina figurer.

Linnea sa...

Heej :] Jag älskar dina små amigurumisar! :D Jag har faktiskt virkat några egna :) Det finns en bild på en av dem på min blog :)

Related Posts with Thumbnails